To 2002 ήταν το έτος ωριμότητας για το Audi TT-R της ομάδας Abt Sportsline. Ο Γάλλος Laurent Aiello κατέκτησε τον τίτλο στο πρωτάθλημα DTM, ενώ τουλάχιστον ένας από τους οδηγούς της Abt Sportsline ανέβηκε στο βάθρο των νικητών στους 9 από τους 10 αγώνες του πρωταθλήματος.
Το TT-R με το χαρακτηριστικό κίτρινο χρώμα και τα κόκκινα λογότυπα των βασικών χορηγών ήταν το αυτοκίνητο της χρονιάς. Η ομάδα της Abt, αξιοποιώντας την αμέριστη στήριξη της Audi, η οποία είχε επιλέξει τον δρόμο της ημιεργοστασιακής συμμετοχής, βελτίωνε επί τρία χρόνια το TT-R.
Το εγχείρημα ξεκίνησε το 1999, όταν αποφασίστηκε ότι η Abt Sportsline θα συμμετείχε στο DTM. Το TT-R ανακατασκευάστηκε σε χρόνο ρεκόρ και ήταν έτοιμο για τη σεζόν 2000 – μια χρονιά προσαρμογής και συλλογής δεδομένων, εν όψει της μεγάλης επίθεσης η οποία είχε προγραμματιστεί για την επόμενη διετία.
Το αυτοκίνητο ήταν εφοδιασμένο με έναν 4λιτρο κινητήρα V8, ο οποίος απέδιδε 455 ίππους. Το βάρος του ήταν μόλις 1.080 κιλά και, παρά τις αναλογικά μικρές του διαστάσεις, το TT-R ήταν πολύ εύκολο και προβλέψιμο ως προς την οδήγηση. Θεωρητικά δεν θα έπρεπε να έχει καμία τύχη απέναντι στις εργοστασιακές αρμάδες των Mercedes και Opel, όμως από το 2001 ο ταλαντούχος Aiello άρχισε να διεκδικεί διακρίσεις και να πρωταγωνιστεί.
Και το 2002 το TT-R ήταν πια έτοιμο για την κορυφή. Ο Laurent Aiello κατέκτησε τον τίτλο στο DTM, νικώντας τον Bernd Schneider της Mercedes, ενώ ο Mattias Ekström, ένας άλλος οδηγός της Abt Sportsline, τερμάτισε τρίτος στην τελική κατάταξη του πρωταθλήματος.
Έτσι, το TT-R έγινε άλλος ένας Δαυίδ που κατατρόπωσε τα φαβορί-Γολιάθ.