Οι χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν τον χειμώνα αλλά και η υγρασία είναι εχθροί της μπαταρίας του αυτοκινήτου, η οποία ειδικά αν έχει συμπληρώσει πενταετία ή αν το αυτοκίνητό μας δεν κυκλοφορεί συχνά, μπορεί να μας προδώσει.
Δεν είναι εξάλλου τυχαίο, πως τα περισσότερα προβλήματα με αιτία την μπαταρία παρατηρούνται τον χειμώνα. Και αυτό γιατί το κρύο δεν ευνοεί τις χημικές αντιδράσεις που γίνονται στο εσωτερικό της. Επίσης, χρησιμοποιούμε και περισσότερα ηλεκτρικά συστήματα (ενεργοβόρα) του αυτοκινήτου και για περισσότερο χρόνο (φώτα, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, υαλοκαθαριστήρες, αντίσταση τζαμιού και καθρεπτών) από ότι τις άλλες εποχές του χρόνου. Αυτός ο συνδυασμός λοιπόν μπορεί να την κάνει να… υποφέρει.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αδειάσει από ενέργεια σταδιακά και έτσι να μην έχει την απαραίτητη ισχύ ώστε να μπορέσει να εκκινήσει το μοτέρ.
Προκειμένου να την προστατέψουμε και να μην φτάσει σε αυτή την κατάσταση, μπορούμε να κάνουμε τα εξής:
-
Πρώτα βάζουμε εμπρός τον κινητήρα και μετά ανοίγουμε τα υπόλοιπα συστήματα του αυτοκινήτου μας.
-
Οι μικρές μετακινήσεις δεν κάνουν καλό στην μπαταρία μας, ειδικά τον χειμώνα (είδαμε πιο πάνω τους λόγους), καθώς δεν προλαβαίνει να φορτιστεί κατά την κίνηση του αυτοκινήτου. Καλό είναι ανά τακτά διαστήματα να κάνουμε μία μεγαλύτερη βόλτα με το αυτοκίνητό μας, ειδικά αν η μπαταρία μας είναι πέντε ετών και πλέον.
-
Ελέγχουμε την σύνδεση των καλωδίων, ώστε να πιάνουν σφικτά στους πόλους (αν είναι χαλαρά μπορεί να μην γίνεται σωστή φόρτιση), ενώ καλό είναι να τους περνάμε και με αντισκωριακό.
-
Σιγουρευόμαστε πως ο ιμάντας του δυναμό είναι τεντωμένος. Έτσι εξασφαλίζουμε την βέλτιστη φόρτιση της μπαταρίας μας.
-
Ελέγχουμε την κατάσταση της μπαταρίας και την στάθμη των υγρών της και συμπληρώνουμε αν χρειαστεί είτε με ειδικό, είτε με αποσταγμένο νερό. Αν η μπαταρία μας είναι ξηρού τύπου, δηλαδή δεν μπορείτε να συμπληρώσετε υγρά, θα πρέπει να την ελέγχετε σε τακτά χρονικά διαστήματα μέσω της ειδικής ένδειξης.
-
Καλό είναι να έχουμε έναν φορτιστή/συντηρητή/εκκινητή μπαταρίας αυτοκινήτου. Κυκλοφορούν πολλών ειδών στην αγορά και μπορούν να φορτίσουν την μπαταρία μας, ακόμη και να μας βοηθήσουν να εκκινήσουμε το μοτέρ.
Πως καταλαβαίνω πότε η μπαταρία μου χρειάζεται αλλαγή;
Συνήθως η μπαταρία πριν σας “αφήσει” και δεν έχει αρκετή δύναμη ώστε να εκκινήσει το μοτέρ, θα έχει προειδοποιήσει. Αυτό θα γίνει είτε με τα φώτα που μπορεί να μην είναι όσο δυνατά ήταν με την μπαταρία σε καλή κατάσταση, είτε κυρίως με τον τρόπο που παίρνει εμπρός το μοτέρ. Μπορεί να μην είναι το ίδιο δυνατός και άμεσος όπως συνήθως, στο γύρισμα του κλειδιού στον διακόπτη της μίζας.
Πως βάζω μπροστά το μοτέρ με καλώδια;
Αν τώρα φτάσατε στο σημείο που δεν λάβατε τα… προειδοποιητικά μηνύματα της μπαταρίας του αυτοκινήτου σας και δεν έχετε τρόπο να την φορτίσετε και τελικά μείνατε, καλό είναι να έχετε μαζί σας καλώδια (“κροκοδειλάκια”). Με τον τρόπο αυτό θα μπορέσετε, εφόσον υπάρχει και ένα άλλο αυτοκίνητο κοντά σας, να βάλετε εμπρός και να πάτε στον προορισμό σας. Πως γίνεται αυτό;
- Εντοπίζετε την θέση της μπαταρίας στα αυτοκίνητα και τα τοποθετείτε το ένα κοντά στο άλλο, με τρόπο τέτοιο ώστε να είναι όσο πιο κοντά γίνεται οι μπαταρίες τους.
- Βάζουμε το κόκκινο καλώδιο στον θετικό πόλο της άδειας μπαταρίας πρώτα (για να μην περνάει ρεύμα και να αποφύγουμε έτσι καμένες ασφάλειας, βραχυκυκλώματα κλπ.) και μετά την ίδια άκρη στον θετικό πόλο της γεμάτης μπαταρίας.
- Το μαύρο καλώδιο, το συνδέουμε στον αρνητικό πόλο της άδειας μπαταρίας και την άλλη άκρη του στον αρνητικό πόλο της άλλης μπαταρίας.
- Θέτουμε σε λειτουργία το αυτοκίνητο με την γεμάτη μπαταρία και ανεβάζουμε ρυθμό περιστροφής στο μοτέρ στις 2.000 σ.α.λ. σταθερά και τότε εκκινούμε και το μοτέρ του αυτοκινήτου με την άδεια μπαταρία.
- Όταν ξεκινήσει το μοτέρ να λειτουργεί δεν το απενεργοποιούμε αμέσως. Του δίνουμε χρόνο για να φορτίσει την μπαταρία.