Είτε σας αρέσουν τα μοντέλα της BMW είτε όχι, σίγουρα γνωρίζετε κάποια βασικά σχεδιαστικά στοιχεία των αυτοκινήτων της. Όπως για παράδειγμα η μάσκα, για την οποία τόσος ντόρος έγινε στη νέα Σειρά 4 ή τα δύο διπλά φώτα εμπρός (που κάποτε ήταν ακόμη πιο έντονα) ή το σχήμα “L” στα πίσω φώτα.
Όλα αυτά λίγο πολύ είναι γνωστά και τα συναντάμε σε πολλά από τα μοντέλα της μάρκας ακόμη και σήμερα. Αυτό όμως που δεν είναι γνωστό είναι το Hofmeister kink. Ένα στοιχείο που φέτος κλείνει τα 60+1 χρόνια ζωής και κοσμεί και πολλά από τα νέα μοντέλα της μάρκας.
Κάποια φορές λοιπόν, ακόμη και τα πιο μικρά χαρακτηριστικά, οι πιο μικρές λεπτομέρειες αν θέλετε είναι ικανές να κάνουν την διαφορά. Και αυτό συνήθως είναι… συναρπαστικό. Και στην περίπτωση της BMW, το Hofmeister kink είναι μια μικρή λεπτομέρεια που κάνει την διαφορά.
Τι είναι όμως το Hofmeister kink;
Το Hofmeister kink είναι ένα μικρό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό των BMW. Είναι το όνομα για τη μικρή γωνία που σχηματίζει το πλαϊνό πίσω παράθυρο, στην κολόνα C του αυτοκινήτου. Αυτή, αντί να εκτείνεται μέχρι κάτω, όπως συνηθιζόταν στα αυτοκίνητα της εποχής, έχει γωνία με κορυφή που δείχνει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Το χαρακτηριστικό αυτό πήρε το όνομά του από τον θρυλικό Διευθυντή Σχεδίασης της BMW, Wilhelm Hofmeister. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην BMW 1500 του 1961 και η BMW λέει πως συμβόλιζε την κίνηση στον πίσω άξονα. Φυσικά από τότε μέχρι σήμερα πολλά έχουν αλλάξει στην σχεδίαση των αυτοκινήτων, με την BMW πάντως να διατηρεί ως σήμερα το Hofmeister kink σε αρκετά μοντέλα της.
Πολλοί υποστηρίζουν πως αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που είχε εμφανιστεί και σε άλλα αυτοκίνητα παλαιότερα, πριν το υιοθετήσουν τα μοντέλα της BMW και πως το γεγονός πως από την εποχή του Hofmeister ξεκίνησαν να το έχουν όλα τα BMW, πήρε το όνομά του από αυτόν.
Όπως και να έχει είναι ένα όμορφο στοιχείο, το οποίο αποτελεί συνδετικό κρίκο των μοντέλων της βαυαρικής μάρκας με το παρελθόν της και έχει ενδιαφέρον να βλέπουμε κάθε φορά πως η σχεδιαστική μάρκα το “περνά” στα νέα μοντέλα της BMW.