Η νέα BMW iX3 ενσαρκώνει την προσέγγιση του BMW Group για την εφαρμογή μιας ολιστικής στρατηγικής βιωσιμότητας των προϊόντων σε όλο τον κύκλο ζωής τους. Στο πλαίσιο της εξέλιξης του μοντέλου, εφαρμόστηκαν εκτεταμένα μέτρα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού, την παραγωγή και τη χρήση, με σαφή στόχο τη διατήρηση των πόρων και τον περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Ως εκ τούτου, η Neue Klasse αποτελεί σημαντικό ορόσημο στην πορεία του Group προς την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών CO₂ για το 2030 και το 2050.
Δείτε επίσης: Δοκιμάζουμε το B-SUV της Alfa Romeo – Mε συνολικό όφελος που αγγίζει τα 6.500 ευρώ
Οφέλη CO₂e e που μπορούν να επιτευχθούν ακόμη και μετά από μόλις ένα έτος χρήσης
Τα εκτεταμένα μέτρα απανθρακοποίησης στην αλυσίδα εφοδιασμού οδηγούν σε ταχύτερη επίτευξη του σημείου αντιστάθμισης άνθρακα: όταν φορτίζεται με ηλεκτρική ενέργεια από το ευρωπαϊκό ενεργειακό μείγμα, το αποτύπωμα CO₂ της νέας BMW iX3 50 xDrive είναι χαμηλότερο από εκείνο ενός αντίστοιχου μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά από περίπου 21.500 χιλιόμετρα. Όταν φορτίζεται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, η BMW iX3 50 xDrive υπερτερεί του αντίστοιχου μοντέλου ICE μετά από μόλις 17.500 χιλιόμετρα (WLTP, συνδυασμένος κύκλος), επιτρέποντας στους πελάτες να αποκομίσουν οφέλη CO₂e σε διάστημα μόλις ενός έτους.

Απανθρακοποίηση στην αλυσίδα εφοδιασμού
Τα κύρια μέτρα για τη μείωση των εκπομπών CO₂ στην αλυσίδα εφοδιασμού περιλαμβάνουν τη χρήση δευτερογενών υλικών και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, σε συνδυασμό με καινοτομίες σε προϊόντα και διαδικασίες. Ως αποτέλεσμα, οι εκπομπές CO₂e μειώθηκαν κατά 35% στην αλυσίδα εφοδιασμού, στη φάση εξέλιξης του προϊόντος.
Οι κυψέλες της μπαταρίας υψηλής τάσης Gen6 της BMW iX3 κατασκευάζονται κατά 50% από δευτερογενή υλικά που περιέχουν κοβάλτιο, λίθιο και νικέλιο. Επιπλέον, αξιοποιούνται ανανεώσιμες πηγές ενέργειας τόσο στα υλικά ανόδων και καθόδων όσο και στην παραγωγή των ίδιων των κυψελών. Με αυτόν τον τρόπο, οι εκπομπές CO₂e ανά βατώρα μειώθηκαν κατά 42% σε σύγκριση με τις κυψέλες της μπαταρίας Gen5 του προηγούμενου μοντέλου.
Το BMW Group εστιάζει στη χρήση καινοτόμων και δευτερογενών υλικών
Για παράδειγμα, το 30% των δευτερογενών πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται για το κάλυμμα του χώρου του κινητήρα και τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από το καπό προέρχεται από ανακυκλωμένο ναυτιλιακό πλαστικό. Πρόκειται για υλικό μετά τον αρχικό κύκλο ζωής, που αποτελείται από παλιά δίχτυα και σχοινιά, αποτρέποντας έτσι την πιθανή απόρριψή τους στον ωκεανό. Το δευτερογενές αλουμίνιο περιλαμβάνεται κατά 80% στις πλήμνες και τα ρουλεμάν των τροχών, καθώς και κατά 70% στις χυτές ζάντες.

Σημαντικά βελτιωμένη αποδοτικότητα κατά τη φάση χρήσης
Το BMW EfficientDynamics περιλαμβάνει τη συνεχή αναγνώριση και αξιοποίηση των περιθωρίων βελτίωσης αποδοτικότητας σε όλα τα υποσυστήματα του οχήματος. Εφαρμόζοντας αυτή την αρχή, η κατανάλωση ενέργειας της νέας BMW iX3 είναι 20% χαμηλότερη σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο (μικτή κατανάλωση κατά το πρότυπο WLTP). Αυτή η σημαντική βελτίωση οφείλεται κυρίως στις βελτιστοποιημένες αεροδυναμικές ιδιότητες, στη μειωμένη αντίσταση κύλισης και κατανάλωση ενέργειας εν κινήσει, καθώς και στον απαράμιλλο συνδυασμό αποδοτικότητας και δυναμικής του συστήματος κίνησης.
Οι στόχοι βιωσιμότητας του BMW Group
Η δέσμευση του BMW Group στη Συμφωνία του Παρισιού για το Κλίμα και στον στόχο επίτευξης «Net Zero» έως το 2050 ή και νωρίτερα, αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο της ολιστικής στρατηγικής βιωσιμότητας που διέπει τη συνολική εταιρική κατεύθυνση. Η εταιρεία θέτει φιλόδοξους και επιστημονικά τεκμηριωμένους στόχους για τη μείωση των εκπομπών CO₂ τα επόμενα χρόνια. Ενδεικτικά, το BMW Group επιδιώκει να μειώσει τις εκπομπές CO₂ κατά τουλάχιστον 40 εκατομμύρια τόνους έως το 2030 (σε σύγκριση με το 2019).