BMW M 1000 RR, η πρώτη δίτροχη “Μ” είναι γεγονός!

Βαμμένη στα χρώματα του "πολέμου", η BMW M 1000 RR είναι ένα σημαντικό ορόσημο για τους Βαυαρούς καθώς πρόκειται για την πρώτη δίτροχη "Μ".

Βρείτε μας στο
BMW M 1000 RR 2020

BMW M 1000 RR ή ΒMW M RR, για συντομία ονομάζεται η πρώτη μοτοσυκλέτα της BMW που φέρει ως συνθετικό του ονόματος της το θρυλικό πλέον γράμμα “Μ” και φυσικά την χαρακτηριστική τριχρωμία, μαζί με τις βελτιώσεις των Βαυαρών.



Για τον κόσμο των δύο τροχών το γράμμα Μ (από το Motosport) δεν σημαίνει και πάρα πολλά πράγματα είναι η αλήθεια. Ωστόσο κάθε μοτοσυκλετιστής που σέβεται τον εαυτό του γνωρίζει πως πίσω από αυτό κρύβεται το αγωνιστικό τμήμα που ασχολείται με τις βελτιώσεις των αυτοκινήτων της BMW και από το 2018 με τη δημιουργία αξεσουάρ και εξαρτημάτων και για τα μοντέλα της BMW Motorrad. Μεταξύ αυτών και για την superbike S 1000 RR, πάνω στην οποία βασίζεται και η πρώτη δίτροχη M.

Η μέρα για την παρουσίαση της M 1000 RR μόνο τυχαία δεν είναι καθώς οι Βαυαροί επέλεξαν να την παρουσιάσουν μαζί με τις νέες M3 sedan και Μ4 coupe. Με την M RR θέλει να ισχυροποιήσει ακόμη περισσότερο τη θέση της στην κατηγορία των superbikes εκεί που και η “απλή” S 1000 RR τα καταφέρνει μια χαρά.

Ο υγρόψυκτος εν σειρά 4κύλινδρος της superbike της BMW που φέρει και σύστημα μεταβαλλόμενου χρονισμού για τις βαλβίδες του έχει δεχτεί μια σειρά από βελτιώσεις με οτ ίδιο το ShiftCam, όπως ονομάζει η BMW το σύστημα να έχει βελτιωθεί με στόχο την απόδοση στην πίστα. Η ισχύς ανέρχεται στους 212 ίππους και η ροπή στα 113 Nm στις 14.500 και 11.000 σ.α.λ. αντίστοιχα με τη μέγιστη περιστροφή του κινητήρα να έχει αυξηθεί στις 15.100 σ.α.λ. Τα στάνταρ πιστόνια έχουν δώσει τη θέση τους σε νέα με δύο δαχτυλίδια της Mahle, ενώ ελαφρώς διαφορετικό είναι το σχήμα του θαλάμου καύσης. Παράλληλα η συμπίεση έχει αυξηθεί στο 13,5:1 με τις μπιέλες να είναι μακρύτερες και ελαφρύτερες. Είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο και ελαφρύτερες κατά 85 γραμμάρια σε σχέση με εκείνες που αντικαθιστούν, ενώ προέρχονται από την Pankl.

Αλλαγές βλέπουμε και στα κοκοράκια που έχουν γίνει πιο λεπτά και ελαφριά, ενώ για τη σωστή αναπνοή του μοτέρ φροντίζουν και οι αναθεωρημένοι αυλοί εισαγωγής με τους εκκεντροφόρους να έχουν νέο προφίλ. Τέλος, από τιτάνιο είναι κατασκευασμένες και οι βαλβίδες εξαγωγής, ενώ κατά 3,65 ολόκληρα κιλά ελαφρύτερο είναι και το σύστημα εξαγωγής κατασκευασμένο σχεδόν εξολοκλήρου από τιτάνιο.

Σύμφωνα με την BMW το μοτέρ της M RR είναι ισχυρότερο στο φάσμα λειτουργίας μεταξύ 6.000 και 15.100 σ.α.λ., εκεί δηλαδή που θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στο περιβάλλον μιας πίστας. Παράλληlα οι Βαυαροί αναφέρουν πως η superbike των 212 ίππων και μόλις 196 “γεμάτων” κιλών δεν έχει χάσει κάτι από την ικανότητα της να κινείται γρήγορα και διασκεδαστικά σε δημόσιο δρόμο με στροφές.

Αλλαγές βλέπουμε και στην αεροδυναμική με την προσθήκη μικρών αεροτομών στο πάνω μέρος του φέρινγκ που έχουν κατασκευαστεί από ανθρακονήματα και συμβάλλουν στη βελτίωση της σταθερότητας στις υψηλές ταχύτητες αλλά και στις υψηλότερες ταχύτητες εντός της στροφής. Μικρές αλλαγές έχουμε και στο πλαίσιο αλλά και στις αναρτήσεις με βελτιστοποίηση της λειτουργίας του πιρουνιού αλλά και ολόκληρης της πίσω ανάρτησης.

Για πρώτη φορά βλέπουμε και φρένα σε μοτοσυκλέτα με τη σφραγίδα “Μ”, τα οποία έχουν εξελιχθεί από την εμπειρία που έχει αποκτήσει η BMW από τη συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike. Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν και οι πανάλαφρες ζάντες που έχουν κατασκευαστεί από ανθρακονήματα.

Για εκείνους που βρίσκουν αυτές τις αλλαγές περιορισμένες η BMW προσφέρει δύο επιπλέον πακέτα περιφερειακών “M”, με το δεύτερο να αποτελείται από ανθρακονημάτινα κομμάτια, ένα ελαφρύτερο κατά 220 γραμμάρια ψαλίδι αλλά και τη νέα αλυσίδα που δεν χρειάζεται συντήρηση όπως μια συμβατική.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr