Σε επίπεδο ομίλων οι δύο γερμανικοί κολοσσοί συνεργάζονται εδώ και καιρό πάνω σε διάφορους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας, ένας από αυτούς και τα προηγμένα συστήματα που απαιτούνται για τα αυτόνομα οχήματα. Σύμφωνα ωστόσο με τελευταία ανακοίνωση η καθεμιά θα ακολουθήσει από εδώ και στο εξής το δικό της μονοπάτι στην εξέλιξη των συστημάτων αυτοματοποιημένης οδήγησης, τουλάχιστον προσωρινά.
Για την ακρίβεια τόσο η BMW όσο και η Mercedes θα συνεχίσουν στο δρόμο που είχε χαράξει η καθεμιά πριν από την ανακοίνωση της συνεργασίας στον συγκεκριμένο τομέα, όπως έκαναν σχεδόν μέχρι και σήμερα και παρά το γεγονός ότι οι τεχνολογίες που έχουν αναπτύξει ανεξάρτητα παρουσιάζουν μεγάλη συμβατότητα.
Η απόφαση για προσωρινή τουλάχιστον παύση εργασιών στα αυτόνομα είναι κοινή με τις δύο πλευρές να συμφωνούν απόλυτα σε αυτό. Η απόφαση πάρθηκε έπειτα από μακροσκελείς συζητήσεις που κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το κόστος ανάπτυξης μιας κοινής πλατφόρμας για τα προηγμένα συστήματα που αναπτύσσουν εδώ και καιρό ανεξάρτητα θα είναι ιδιαίτερα μεγάλο αυτή τη χρονική στιγμή, παρά το γεγονός, όπως είπαμε και πιο πάνω, ότι αρκετές από τις τεχνολογίες που έχουν αναπτύξει συγκλίνουν.
Σύμφωνα με την κοινή τους ανακοίνωση μεγάλο ρόλο σε αυτό έπαιξε φυσικά και το τρέχον οικονομικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί, το οποίο δεν είναι και το καλύτερο δυνατό ελέω πανδημίας, ενώ και οι δύο εταιρίες επιθυμούν να δουν σε μεγαλύτερο βάθος τις συνεργασίες που έχουν με άλλους εταίρους τους στον συγκεκριμένο τομέα, αλλά να διερευνήσουν και νέες συνεργασίες.
Ο Markus Schäfer, μέλος του δ.σ. της Daimler AG και Mercedes-Benz AG, υπεύθυνος Έρευνας του ομίλου και COO Αυτοκινήτων της Mercedes-Benz δήλωσε σχετικά: “Η τεχνογνωσία μας συμπληρώνει άριστα την αντίστοιχη του BMW Group, όπως έχει αποδειχτεί από τις επιτυχημένες συνεργασίες μας. Εκτός από την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, η ψηφιοποίηση είναι ένας σημαντικός στρατηγικός πυλώνας για την Mercedes-Benz. Θέλοντας να προετοιμαστούμε για τις μελλοντικές προκλήσεις ενός ραγδαία μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος, αυτή τη στιγμή εξετάζουμε και άλλες δυνατότητες με εταίρους εκτός του αυτοκινητιστικού τομέα».
Από τη μεριά της BMW, ο Klaus Fröhlich, μέλος του δ.σ. των Βαυαρών και υπεύθυνος στον τομέα της Εξέλιξης δήλωσε: “Έχουμε αναπτύξει συστηματικά την τεχνολογική και πολυλειτουργική πλατφόρμα μας με εταίρους όπως οι Intel, Mobileye, FCA και Ansys. Η υπάρχουσα τεχνολογία προσφέρει πολύ ισχυρές, βιώσιμες δυνατότητες: Με εξαιρετικά ισχυρούς αισθητήρες και υψηλή υπολογιστική ισχύ, το στιβαρό αρθρωτό μας σύστημα μας δίνει τη δυνατότητα να ικανοποιούμε τις επιθυμίες των πελατών μας εδώ και πολλά χρόνια”.
Τόσο η BMW όσο και η Mercedes τονίζουν ότι θα συνεχίσουν να συνεργάζονται στενά στους υπόλοιπους κοινούς στόχους και τομείς, όπως έχουν ανακοινώσει έως σήμερα, ενώ άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο να συνεργαστούν ξανά πάνω στα αυτόνομα στο μέλλον.
Το 2015, οι δύο BMW και Mercedes ένωσαν τις δυνάμεις τους με την Audi για την απόκτηση της πλατφόρμας εντοπισμού θέσης και τεχνολογίας χαρτογράφησης της HERE, που τώρα έχει μία ευρεία και διεθνή μετοχική σύνθεση.
Επίσης, στις αρχές του 2019, το BMW Group και η Daimler AG συγκέντρωσαν επίσης τις υπηρεσίες μετακίνησης σε μία κοινοπραξία υπό την ομπρέλα της NOW.