BMW Motorrad: Νέο σύστημα αυτοματοποιεί το μηχανικό κιβώτιο

Διατηρώντας το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων η BMW Motorrad παρουσίασε την δική της τεχνολογική καινοτομία που αυτοματοποιεί τη λειτουργία του παραδοσιακού συμπλέκτη.
BMW Motorrad, Automated Shift Assistant, ASA

Automated Shift Assistant (ASA) ή Αυτοματοποιημένος Βοηθός Αλλαγών (σχέσεων), αν προτιμάτε, ονομάζεται η νέα τεχνολογία που παρουσίασε η BMW Motorrad για αλλαγές ταχυτήτων χωρίς τη χρήση της μανέτας του συμπλέκτη και χωρίς να παίρνει τη θέση του μηχανικού κιβωτίου ένα αυτόματο.

Διαβάστε επίσης: Ιστορικό ρεκόρ στις πωλήσεις της BMW Motorrad το 2023

Η λειτουργία του ASA βασίζεται κυρίως στα δύο μικρά ηλεκτρικά μοτέρ που αυτοματοποιούν τη λειτουργία του συμπλέκτη και την αλλαγή σχέσεων στο εξατάχυτο κιβώτιο, γεγονός που αποτελεί την κύρια διαφορά σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα υποβοήθησης αλλαγής ταχυτήτων (quickshifter) και καταργεί τη χρήση της μανέτας όχι μόνο στις αλλαγές σχέσεων εν κινήσει αλλά και κατά την εκκίνηση από στάση και κατά την ακινητοποίηση.

Το αίτημα αλλαγής ταχυτήτων του αναβάτη μεταδίδεται στη μονάδα ελέγχου μέσω ενός αισθητήρα στον συμβατικό μοχλό αλλαγής ταχυτήτων που λειτουργεί με το πόδι. Πρόσθετοι αισθητήρες καθορίζουν τις στροφές του πρωτεύοντα άξονα μετάδοσης και τη θέση του συμπλέκτη. Οι τιμές αυτές μεταδίδονται στην TCU (Transmission Control Unit), η οποία είναι στενά συνδεδεμένη με τη μονάδα ελέγχου κινητήρα, για την μοντελοποίηση και τον έλεγχο του συμπλέκτη, την ενεργοποίηση της αλλαγής ταχυτήτων και τον καθορισμό της οδηγικής κατάστασης.

Διαβάστε επίσης: Νέα συλλεκτική Vespa “140th of Piaggio”

Ο συμπλέκτης λειτουργεί μέσω ενός ηλεκτρομηχανικού ενεργοποιητή σε συνδυασμό με ένα υδραυλικό σύστημα για άμεση σύνδεση μεταξύ της κύριας και δευτερεύουσας αντλίας του συμπλέκτη. Ο ενεργοποιητής ρυθμίζει την απαιτούμενη ολίσθηση του συμπλέκτη, τον εμπλέκει σε κάθε αλλαγή ταχύτητας και τον απεμπλέκει εν στάσει.

Έτσι ο αναβάτης απολαμβάνει την οδήγηση με το ASA χάρη στις γρήγορες και προσαρμοσμένες τόσο στις στροφές όσο και στο φορτίο του κινητήρα αλλαγές σχέσεων που εξασφαλίζει ακρίβεια στην όλη διαδικασία. Ο φόρτος “εργασίας” του αναβάτη μειώνεται, γεγονός που, σύμφωνα με τους Βαυαρούς, κάνει την οδήγηση ακόμη πιο ευχάριστη.

Επιπλέον, το Automated Shift Assistant δημιουργεί μια ακόμα πιο άμεση σύνδεση με τον ισχυρό boxer κινητήρα, καθώς η ακριβής ενεργοποίηση του συμπλέκτη καθιστά ακόμα πιο εύκολο τον έλεγχο της οδήγησης μέσω του γκριπ του γκαζιού και του μοχλού αλλαγής ταχυτήτων.

Το ASA έχει δύο προγράμματα λειτουργίας “M” και “D”. Στο πρόγραμμα “M” η διαδοχή των σχέσεων μπορεί να γίνεται κλασικά μέσω του παραδοσιακού μοχλού στο πόδι, ώστε να αποφασίζει ο αναβάτης πότε να ανεβάσει ή κατεβάσει ταχύτητα στο κιβώτιο.

Στο πρόγραμμα “D”, το ASA αναλαμβάνει τον πλήρη έλεγχο. Τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων επιλέγονται αυτόματα από τη μονάδα ελέγχου του κινητήρα. Τόσο στο πρόγραμμα “M” όσο και στο “D”, ο αναβάτης επωφελείται από την ιδανική εκτέλεση των αλλαγών που συνοδεύεται από ομαλή διακοπή της ελκτικής ισχύος.

Στα ανεβάσματα, το “τράνταγμα” που σχετίζεται με τη χρήση της μανέτας του συμπλέκτη εξαλείφεται σε μεγάλο βαθμό, όπως και η πιθανότητα να έρθουν σε επαφή τα κράνη οδηγού και συνεπιβάτη. Παράλληλα, τα κατεβάσματα είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλά.

Τα ειδικά χαρακτηριστικά της αυτόματης λειτουργίας αλλαγής ταχυτήτων αντιστοιχίζονται στα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης που έχει ο αναβάτης στη διάθεσή του, ώστε να διασφαλίζεται η τέλεια διαδοχή αλλαγών, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης.

Το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει σε συνδυασμό με το Cruise Control ή την προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης και να προσαρμόσει ανάλογα την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας έχοντας παράλληλα τη σωστή σχέση στο κιβώτιο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το BMW Motorrad Vision CE φέρει "κλωβό" που καταργεί την ανάγκη χρήσης κράνους ή προστατευτικού ρουχισμού....
Η Honda βρίσκει εναλλακτικούς τρόπους και τεχνολογίες για να μειώσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της στα εργοστάσια αλλά και στα ίδια τα μοντέλα της....
Ένα roadster που αγαπήθηκε ιδιαίτερα και στην ελληνική αγορά! Δείτε την επετειακή έκδοση που δημιουργήθηκε με αφορμή το τέλος της παραγωγής....
Η παραγωγή του Ducati Monster, της πέμπτης γενιάς της εμβληματικής μοτοσυκλέτας των Ιταλών, ξεκίνησε στο εργοστάσιο του Borgo Panigale....
Ο ΚΟΚ πρέπει να τηρείται πάντα για την ασφάλεια όλων και με τις ποινές να έχουν γίνει πλέον πιο αυστηρές, αυτό το σύστημα θα σε...
Περισσότερες ταξινομήσεις από VW Golf, Toyota Corolla και Hyundai i30! Δείτε το μοντέλο που "σαρώνει" στα μικρομεσαία οικογενειακά......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής