Είναι το BYD Atto 2 DM-i, η πρώτη plug-in υβριδική έκδοση του B-SUV που ενσωματώνει την τεχνολογία Super Hybrid DM της εταιρείας και τη φέρνει για πρώτη φορά στην κατηγορία των B-SUVs.
Διαβάστε επίσης: Κάτω από 25.000 ευρώ το προσιτό SUV της BYD – Συνολικό όφελος έως 6.500 ευρώ
Το BYD Atto 2 DM-i έχει μήκος 4.330 χλστ. (20 χλστ. μεγαλύτερο από το αμιγώς ηλεκτρικό Atto 2), το πλάτος του είναι 1.830 χλστ. και το ύψος 1.675 χλστ.. Το σχετικά μακρύ μεταξόνιο (2.620 χλστ.) υποστηρίζει την ευρυχωρία στην καμπίνα των επιβατών και εξασφαλίζει συγχρόνως κοντούς εμπρός και πίσω προβόλους.
Το εμπρόσθιο τμήμα του οχήματος περιλαμβάνει κομψά ενσωματωμένους full-LED προβολείς και λεπτά φώτα ημέρας, ενώ στο πλάι ξεχωρίζει η “αιωρούμενη” γραμμή της οροφής που διακόπτεται από ένα χαρακτηριστικό στοιχείο στο χρώμα του αμαξώματος που συναντά τις γυάλινες επιφάνειες στην κολόνα C. Στο πίσω μέρος, η αεροτομή οροφής βρίσκεται πάνω από μια φωτεινή μπάρα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου συνδέοντας τα πίσω φώτα “κινέζικου κόμβου”, τα οποία έχουν το σχήμα του αριθμού 8 καθώς και το Mobius Infinity Ring που συμβολίζει με τη σειρά του την ατελείωτη καλοτυχία.
Διαβάστε επίσης: Η εταιρεία με τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων το 2025 – Το μοντέλο των 17.290 ευρώ
Σχεδιαστικά στοιχεία που το διαφοροποιούν από την υπάρχουσα EV έκδοση είναι η μεγαλύτερη κεντρική εμπρός εισαγωγή αέρα, νέα διακοσμητικά στοιχεία στον εμπρός προφυλακτήρα, κατάργηση των πλαϊνών αεραγωγών στα εμπρός φτερά και νέα λογότυπα στο πορτμπαγκάζ.
Το Atto 2 DM-i φέρνει στην κατηγορία των compact SUV την τεχνολογία Super Hybrid DM (Dual Mode) της BYD που έχει δείξει την αποδοτικότητά της στα Seal U DM-i και Seal 6 DM-i και βασίζεται σε πολλές αποκλειστικές καινοτομίες της BYD, όπως δύο πολύστροφους ηλεκτροκινητήρες με ενσωματωμένη μονάδα διαχείρισης, Blade Battery και ειδικά σχεδιασμένο βενζινοκινητήρα Xiaoyun 1,5 λίτρων με θερμική απόδοση 43,04%.
Η τεχνολογία Super Hybrid DM προσφέρει δύο προγράμματα κίνησης: ηλεκτρικό (EV), όπου οι τροχοί κινούνται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα, και υβριδικό (HEV), όπου ο βενζινοκινητήρας φορτίζει τη μπαταρία και τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα μέσω ενός μετατροπέα, προσδίδοντας στο όχημα την άμεση απόκριση ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Όταν απαιτείται επιπλέον ισχύς, το υβριδικό πρόγραμμα μπορεί να περάσει από σειριακή σε παράλληλη λειτουργία, συνδυάζοντας την ισχύ του βενζινοκινητήρα με αυτήν του ηλεκτροκινητήρα.
Το αποτέλεσμα είναι ένα κινητήριο σύνολο που λειτουργεί κυρίως ηλεκτρικά, προσφέροντας αυτονομία έως 90 χλμ. με τη μεγαλύτερη από τις δύο μπαταρίες (Blade Battery) του Atto 2 DM-i. Με την μπαταρία φορτισμένη το B-SUV καταναλώνει μόλις 1,8 λίτρα στα πρώτα 100 χλμ. και η αυτονομία του φτάνει έως τα 1.000 χλμ. με γεμάτο ρεζερβουάρ βενζίνης.
Διατίθενται δύο εκδόσεις του συστήματος κίνησης Super Hybrid για το Atto 2 DM-i. Στην έκδοση Active, η Blade Battery έχει χωρητικότητα 7,8 kWh και η μέγιστη ισχύς του συστήματος είναι 166 ίπποι. Η έκδοση αυτή προσφέρει αυτονομία 40 χλμ. με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και συνολική συνδυασμένη αυτονομία έως 930 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.
Το Atto 2 DM-i Boost των 212 ίππων διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας 18,0 kWh. Η μεγαλύτερη μπαταρία εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 90 χλμ. και συνολική συνδυασμένη αυτονομία 1.000 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Επιπλέον, ο πιο ισχυρός φορτιστής AC 6,6 kW επιτρέπει την επαναφόρτιση από 15% έως 100% σε τρεις ώρες, όταν το όχημα συνδέεται σε τριφασική παροχή 32A.
Το Atto 2 DM-i μπορεί να επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,5 δευτερόλεπτα στην έκδοση των 212 ίππων (9,1 δλ. στην έκδοση των 166 ίππων), ενώ και οι δύο εκδόσεις αγγίζουν την τελική ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα.
Σύμφωνα με την BYD κανένα άλλο μοντέλο δεν προσφέρει έναν ανάλογο συνδυασμό πρακτικότητας και αποδοτικότητας σε πραγματικές συνθήκες στην κατηγορία του.
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι προσεγμένη με έμφαση να δίνεται στην χρηστικότητα. Η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει δύο ποτηροθήκες και ένα ενσωματωμένο υποβραχιόνιο, το οποίο ανοίγει προκειμένου να ανακαλύψει έναν από τους πολλούς αποθηκευτικούς χώρους, μαζί με ένα πάνελ ελέγχου που περιλαμβάνει φυσικούς διακόπτες για ορισμένες βασικές λειτουργίες όπως το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ, τα προφίλ οδήγησης και η ρύθμιση της έντασης του ηχοσυστήματος.
Διακριτικές αλλαγές στη διάταξη, σε σύγκριση με τις υπάρχουσες ηλεκτρικές εκδόσεις του Atto 2, περιλαμβάνουν: τη μεταφορά του επιλογέα ταχυτήτων από την κονσόλα στην κολόνα του τιμονιού, την προσθήκη θήκης γυαλιών για τον οδηγό, το προσκέφαλο για τον τρίτο επιβάτη στα πίσω καθίσματα και το νέο σχεδιασμό των μπροστινών καθισμάτων με ρυθμιζόμενα προσκέφαλα.
Εμπρός από τον οδηγό βρίσκεται ένας πίνακας οργάνων 8,8 ιντσών LCD, ενώ στο κέντρο του ταμπλό μια οθόνη αφής 12,8 ιντσών. Το σύστημα πολυμέσων διαθέτει το πιο πρόσφατο λογισμικό της BYD, με χειρισμό μέσω τριών δακτύλων (multi-finger gesture control) για τη ένταση του συστήματος κλιματισμού και τη ρύθμιση της θερμοκρασίας, και ενσωματώνει αναβάθμιση του φωνητικού ελέγχου μέσω του “έξυπνου βοηθού”. Ενεργοποιείται με την εντολή «Hi BYD» και προσφέρει αληθινά ανθρώπινη αλληλεπίδραση, χάρη στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας Generative AI και των Large Language Models. Το σύστημα απαντά σε ερωτήσεις ποικίλης θεματολογίας, από ταξίδια και ειδήσεις έως γενικές γνώσεις. Διατηρεί τη ροή της συνομιλίας και θυμάται προηγούμενες συζητήσεις, ώστε να κατανοεί καλύτερα τα αιτήματα και τις ερωτήσεις του χρήστη.
Η ατμόσφαιρα στην καμπίνα αναβαθμίζεται στις εκδόσεις Boost χάρη στην πανοραμική γυάλινη οροφή, που αφήνει το φυσικό φως να πλημμυρίζει το εσωτερικό για όλους τους επιβάτες.
Πέρα από την καμπίνα επιβατών, ο χώρος αποσκευών του Atto 2 DM-i έχει χωρητικότητα 425 λίτρων που μπορεί να αυξηθεί σε 1.335 λίτρα με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος.
Παρά τις τεχνικές διαφορές σε μπαταρία, ισχύ και αυτονομία, οι δύο εκδόσεις του Atto 2 DM-i διαφέρουν μόνο σε μικρές λεπτομέρειες ως προς τα στοιχεία εξοπλισμού που χαρακτηρίζεται πλούσιος.
Το Atto 2 DM-i Active διαθέτει μεταλλικό χρώμα (στάνταρ), ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, φώτα LED εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών, σύστημα infotainment με οθόνη αφής 12,8 ιντσών, τέσσερις θύρες φόρτισης USB Type-C, πίσω αισθητήρες στάθμευσης με κάμερα οπισθοπορείας, adaptive cruise control και “έξυπνο κλειδί” που επιτρέπει πρόσβαση μέσω smartphone ή wearable.
Το Atto 2 DM-i Boost διαθέτει ζάντες αλουμινίου μεγαλύτερης διαμέτρου 17 ιντσών και επιπλέον αισθητήρες στάθμευσης εμπρός, κάμερα 360 μοιρών, θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα με ηλεκτρική ρύθμιση, θερμαινόμενο τιμόνι, φιμέ πίσω τζάμια, πανοραμική οροφή με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο σκιάδιο και βάση ασύρματης φόρτισης smartphone (50W). Επιπλέον, υποστηρίζει τη λειτουργία Vehicle to Load, που επιτρέπει την τροφοδοσία εξωτερικών συσκευών με ισχύ έως 3,3 kW, αξιοποιώντας πλήρως τις δυνατότητες της τεχνολογίας Super Hybrid DM.
Στον τομέα της ασφάλειας και οι δύο εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με αερόσακους για τον οδηγό και τον συνοδηγό, μπροστινούς πλευρικούς αερόσακους και αερόσακους τύπου κουρτίνας που καλύπτουν και την πίσω σειρά.
Επιπλέον, υπάρχει μια εκτενής γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, όπως Σύστημα Παρακολούθησης Οδηγού (DMS), Προσαρμοζόμενο και Έξυπνο Σύστημα Ελέγχου Ταχύτητας (ACC/ICC), Έξυπνη Ενημέρωση και Έλεγχος Ορίου Ταχύτητας, Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (Lane Keep Assistant), Σύστημα Υποβοήθησης Αλλαγής Λωρίδας (LDA), Σύστημα Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (BSD), Προειδοποίηση Ανοίγματος Πόρτας (DOW), Αναγνώριση Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας (TSR), Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (AEB), Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης, Έλεγχος Κατάβασης, Προειδοποίηση Εμπρόσθιας και Οπίσθιας Σύγκρουσης (FCW, RCW) και Προειδοποίηση Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (RCTA) με Πέδηση Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (RTCB).
Το BYD Atto 2 DM-i αναμένεται να κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές αγορές στις αρχές του 2026, με τις τιμές να ανακοινώνονται σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα. Το νέο μοντέλο θα συνοδεύεται από έξι χρόνια εργοστασιακή εγγύηση για το όχημα και 8ετή κάλυψη για το σύστημα κίνησης και τη μπαταρία. Το Atto 2 DM-i θα διατίθεται σε τέσσερα χρώματα, ανάμεσά τους και ο νέος χρωματισμός Midnight Blue, αποκλειστικά για τα μοντέλα Super Hybrid.











