Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι και εκείνα που δείχνουν το μέλλον στους τέσσερεις τροχούς. Οι περισσότεροι πλέον κατασκευαστές σε όλο τον κόσμο ξοδεύουν πολλά δισ. ευρώ για την εξέλιξη τους αλλά και για τη διαχείριση που χρειάζεται μετά το τέλος της ζωής τους, ενώ σημαντικές είναι και οι προσπάθειες που γίνονται και από κράτη για τη δημιουργία των κατάλληλων υποδομών.
Διαβάστε επίσης: Τέλος εποχής για το Renault Scenic
Αναμφίβολα η μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στα ηλεκτρικά θα ωφελήσει το περιβάλλον αλλά και την κοινωνία γενικότερα αρκεί αυτή να έρθει τη σωστή στιγμή και αυτό είναι κάτι που το λένε πλέον ανοιχτά πολλά διευθυντικά στελέχη μεγάλων κατασκευαστών. Ο τελευταίος που έρχεται να προστεθεί σε αυτούς είναι ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Luca de Meo, ο οποίος προχώρησε σε ανάλογες δηλώσεις σε διάσκεψη κορυφής που διοργάνωσαν οι Financial Times με την ονομασία “Το Μέλλον του Αυτοκινήτου”.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο de Meo ανέφερε ότι η Renault έχει κάνει την δικής της δέσμευση στην εξέλιξη αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, ενώ πιστεύει ότι για κάποιες εφαρμογές οι κυψέλες υδρογόνου μπορούν να αποτελέσουν μια πολύ καλή λύση.
Διαβάστε επίσης – Renault: Έτσι οι πελάτες διαμορφώνουν τα μελλοντικά μοντέλα
Ο Ιταλός ωστόσο υπογράμμισε ότι οι επενδύεις που πραγματοποιούνται αυτή τη στιγμή δεν θα πρέπει να απορροφώνται αποκλειστικά για την εξέλιξη των ηλεκτρικών αλλά μέρος τους θα πρέπει να διοχετεύεται και στην εξέλιξη εναλλακτικών καυσίμων και συστημάτων κίνησης. Σε διαφορετική περίπτωση υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να προκληθεί μεγαλύτερη ζημιά στο περιβάλλον αλλά και στην κοινωνία γενικότερα, λόγω και της τιμής τους.
Ο de Meo ανέφερε επίσης ότι τα υβριδικά συστήματα και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ακόμη μπροστά τους μέλλον και σε κάποιες περιπτώσεις τα υβριδικά εμφανίζονται φιλικότερα προς το περιβάλλον αν υπολογιστεί ολόκληρος ο κύκλος της ζωής τους. Ο ισχυρός άνδρας της γαλλικής εταιρείας δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει ότι ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά προσφέρουν άριστα τις υπηρεσίες τους στο 85% των περιπτώσεων δεν τα καταφέρνουν το ίδιο καλά και στα “δύο-τρία μεγαλύτερα ταξίδια το χρόνο” που θέλουν να κάνουν οι οδηγοί και αυτό λειτουργεί ανασταλτικά για τις πωλήσεις τους.
Ο de Meo είπε επίσης πως οι τιμές των ηλεκτρικών αναμενόταν να εξισωθούν έως το 2025 αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει λόγω των εξελίξεων σε παγκόσμιο επίπεδο και την άνοδο που παρατηρείται σχεδόν σε όλες τις πρώτες ύλες.
Ο de Meo έρχεται να προστεθεί σε λίστα των ισχυρών διευθυντικών στελεχών που προειδοποιούν ότι η ηλεκτρική μετάβαση πρέπει να γίνει σωστά, με τον σωστό τρόπο και τη σωστή στιγμή ώστε να μην υπάρξουν συνέπειες στη βιομηχανία και την κοινωνία. Σε αυτή τη λίστα περιλαμβάνεται ο διευθύνων σύμβουλος του volkswagen Group, Herbert Diess, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου της BMW, Oliver Zipse, αλλά και το αφεντικό της Toyota, Akio Toyoda.