Μεγάλη μερίδα των οδηγών παραμένει πιστή στο μηχανικό κιβώτιο λόγω της απολαυστικής διαδικασίας αλλαγής ταχύτητας. Βέβαια, χάνει όλα τα πλεονεκτήματα του αυτόματου σασμάν. Η Hyundai φαίνεται ότι βρήκε τη χρυσή τομή και την ονομάζει iMT.
Τεχνικό: Τι είναι το αυτόματο κιβώτιο CVT και πως λειτουργεί; (+video)
Πρόκειται για μία υλοποίηση, που έχει βρει εφαρμογή και στο παρελθόν και από άλλες εταιρείες αλλά χωρίς ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία. Το κιβώτιο αυτό η Hyundai το ονομάζει iMT (intelligent Manual Transmission) και θα το δούμε για πρώτη φορά να «συνεργάζεται» με τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης T-GDi της κορεάτικης φίρμας.
Το παράδοξο στο συγκεκριμένο είδος κιβωτίου είναι ότι έχει έναν τυπικό λεβιέ έξι σχέσεων, όπως αυτούς που συναντάμε σε κάθε αυτοκίνητο με μηχανικό σασμάν, αλλά θα απουσιάζει το πεντάλ του συμπλέκτη. Πώς θα γίνεται, όμως, η σύμπλεξη/αποσύμπλεξη; Η Hyundai λέει ότι θα υπάρχει ένας ενεργοποιητής που θα δίνει εντολή σε υδραυλικό μηχανισμό για την κίνηση του συμπλέκτη.
Τεχνικό: Πώς λειτουργεί το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη; (+video)
Κάπου εδώ τίθεται ένα ακόμα ερώτημα. Πώς θα «αντιλαμβάνεται» ο ενεργοποιητής ότι ο οδηγός θα αλλάξει ταχύτητα; Η Hyundai δε δίνει λεπτομερειακή περιγραφή, αλλά αναφέρει πως το κιβώτιο εξοπλίζεται με έναν «αισθητήρα πρόθεσης», ο οποίος μόλις θα αντιλαμβάνεται κίνηση του επιλογέα ταχυτήτων θα δίνει την εντολή στον ενεργοποιητή για να λειτουργήσει ο υδραυλικός μηχανισμός. Έτσι θα είναι σε θέση να προβλέπει, αλλά και να ανιχνεύει πότε θα γίνει η αλλαγή σχέσης. Αν τώρα αυτό το συνδυάσει και με rev matching, τότε ίσως έχει μεγαλύτερη επιτυχία από ότι στο παρελθόν η δική της εκδοχή. Αναμένουμε, λοιπόν, ώστε να δούμε σύντομα τη λειτουργία του στην πράξη και πως θα είναι σε αίσθηση. Εξάλλου η τεχνολογία έχει εξελιχθεί πολύ πλέον και ίσως της δίνει την δυνατότητα για καλύτερη εφαρμογή του συγκεκριμένου τύπου κιβωτίου.