Χρειάζεται να πατάμε συμπλέκτη πριν “βάλουμε μπροστά”;

Οι απόψεις διίστανται! Πατάμε συμπλέκτη την ώρα που βάζουμε μπροστά ή όχι; Ώρα να δώσουμε την απάντηση, αλλά να τονίσουμε και τους λόγους...
συμπλέκτης

Σίγουρα σας έχει απασχολήσει το συγκεκριμένο ερώτημα και αναμφισβήτητα έχει “διχάσει” τους οδηγούς. Πολλοί πατούν συμπλέκτη πριν ενεργοποιήσουν τον κινητήρα χωρίς να γνωρίζουν γιατί το κάνουν (ή το κάνουν γιατί πλέον το απαιτούν τα σύγχρονα αυτοκίνητα). Άλλοι δεν πατάνε και δεν καταλαβαίνουν τον λόγο που πρέπει να αλλάξουν συνήθεια. Πάμε να δούμε ποια είναι η σωστή τακτική, αλλά και για ποιους λόγους.

Τεχνικό: Γιατί υπάρχουν αυτά τα ελατήρια στον δίσκο του συμπλέκτη; (+video)

Αρχικά ξεκαθαρίζουμε ότι χρειάζεται να πατάμε τον συμπλέκτη κατά την εκκίνηση του κινητήρα για τους εξής λόγους. Πρώτα από όλα τίθεται θέμα ασφάλειας! Αν συνηθίσουμε να πατάμε συμπλέκτη, τότε είμαστε 100% σίγουροι ότι δεν θα ξεκινήσει ο κινητήρας με το γνωστό “τίναγμα” του οχήματος. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που έχουν συμβεί σοβαρά ατυχήματα επειδή ο οδηγός εκκίνησε τον κινητήρα έχοντας σχέση στο κιβώτιο.

Ένας δεύτερος, εξίσου σημαντικός λόγος σχετίζεται με την μίζα και την μπαταρία του αυτοκινήτου. Ενεργοποιώντας τον κινητήρα με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο, ουσιαστικά απαλλάσσουμε την μίζα από το επιπλέον “φορτίο” του συστήματος μετάδοσης. Αυτό κάνει το έργο της σημαντικά πιο εύκολο. Αυτό με την σειρά του έχει ως αποτέλεσμα τις μικρότερες ανάγκες σε ρεύμα, άρα προστατεύεται και η μπαταρία που τροφοδοτεί με ενέργεια την μίζα.

Αυτοί είναι οι δύο λόγοι που καθιστούν σωστό το να πατάμε τον συμπλέκτη πριν βάλουμε μπροστά τον κινητήρα. Στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, είτε φέρουν κουμπί start-stop, είτε τυπικό διακόπτη μίζας με κλειδί, η έναυση του κινητήρα χωρίς το πάτημα του συμπλέκτη είναι αδύνατη. Αν οδηγός δοκιμάσει να βάλει μπροστά το όχημα χωρίς να πατήσει το σχετικό κουμπί, εμφανίζεται κάποιο μήνυμα, όπως για παράδειγμα αυτό που βλέπετε στην κεντρική εικόνα (στην περίπτωση των μοντέλων της Hyundai). Μάλιστα κάποια αυτοκίνητα απαιτούν να πατήσεις συμπλέκτη αλλά και φρένο πριν εκκινήσεις το μοτέρ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πλέον μπορείτε να δείτε τα τροχαία που έγιναν στην περιοχή σας! Ο ψηφιακός χάρτης τροχαίων και ο σκοπός της δημιουργίας του......
Οι ζέστες... έσφιξαν και το κλιματιστικό στο αυτοκίνητό μας δουλεύει υπερωρίες. Ας δούμε μερικές χρήσιμες συμβουλές για να πάρουμε τα μέγιστα από αυτό....
Η κόπωση μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά ενός οδηγού πολύ πριν ο τελευταίος καταλάβει ότι έχει κουραστεί. Ας δούμε πώς αναγνωρίζουμε τα σημάδια της....
Έχετε παρατηρήσει ότι το κοντέρ του αυτοκινήτου δείχνει υψηλότερη ταχύτητα από την πραγματική; Υπάρχει λόγος που γίνεται κάτι τέτοιο, ώρα να τον μάθετε......
Την συναντάμε στο εσωτερικό πολλών αυτοκινήτων και αξίζει να γνωρίζουμε τον λόγο ύπαρξής της. Ας δούμε τι είναι η "ένδειξη κλειδιού" και που χρησιμεύει!...
Σύμφωνα με έρευνα φτάνει μισή ώρα για να ξεπεράσει τους 50 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ας δούμε τι πρέπει να κάνουμε...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Νέο Audi Q3 teaser

Νέο Audi Q3: Αντίστροφη μέτρηση για το νέο SUV – Πότε παρουσιάζεται

Dacia Duster

Δοκιμάζουμε το SUV με υγραέριο και 19.900 ευρώ – “Άνετα” πάνω από 1.200 χλμ. αυτονομία

aprilia SR GT 2025 τιμή προσφοράς

Apriia SR GT: Καλοκαιρινή προσφορά με μείωση τιμής 700 ευρώ