Μία από τις πιο χρήσιμες συμβουλές για ασφαλείς μετακινήσεις με το αυτοκίνητο είναι η κατάλληλη κατάσταση των ελαστικών. Πέρα από την παλαιότητα και την φθορά τους, σημαντικός είναι και ο τακτικός έλεγχος στην πίεση ελαστικών. Πάμε να δούμε πως θα είστε πάντα σίγουροι ότι στα ελαστικά βρίσκεται η κατάλληλη ποσότητα αέρα.
Δείτε επίσης: 195/65 R15 – Η άγνωστη ιστορία πίσω από την πιο “κοινή” διάσταση του VW Group (+video)
Αρχικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα φέρουν αισθητήρα που ανιχνεύει την μείωση της πίεσης σε ένα ή περισσότερα ελαστικά και ενημερώνει καταλλήλως τον οδηγό. Παρ’ όλα αυτά, αξίζει να κάνουμε συχνά μία στάση στο πρατήριο καυσίμων ώστε να τα ελέγχουμε και μόνοι μας. Ο οπτικός έλεγχος ποτέ δεν είναι ακριβείς ως προς την πίεση, ενώ περιττό είναι να αναφέρουμε ότι οι διαδεδομένες “κλωτσιές” στα ελαστικά σίγουρα δεν μαρτυρούν σωστά ότι τα ελαστικά μας έχουν την σωστή πίεση.
Το αυτοκόλλητο που “λέει” τα πάντα!
Οι περισσότεροι οδηγοί έχουν κακή σχέση με το εγχειρίδιο χρήσης του οχήματος που βρίσκεται στο ντουλαπάκι, αν δεν έχει χαθεί. Οι κατασκευαστές προφανώς το γνωρίζουν γι’ αυτό έχουν τοποθετήσει ένα αυτοκόλλητο στην κολόνα B-Pillar, θα το δείτε ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού. Πιο σπάνια, θα βρείτε το αυτοκόλλητο στο καπάκι της δεξαμενής καυσίμου. Εκεί, αναγράφονται όλες οι πληροφορίες σχετικά με την πίεση ελαστικών.
Πάμε, λοιπόν, να δούμε τι πρέπει να κάνει ο οδηγός βήμα-βήμα:
1. Πηγαίνουμε στο πρατήριο χωρίς να έχουμε διανύσει πολλά χιλιόμετρα. Οι πιέσεις του κατασκευαστή αφορούν σε αέρα που βρίσκεται σε θερμοκρασία περιβάλλοντος. Οπότε δεν μετράμε τα ελαστικά μετά από ιδιαίτερη καταπόνηση.
2. Ελέγχουμε αν το κομπρεσέρ αέρα του πρατηρίου αναγράφει την πίεση ελαστικών σε bar PSI ή kPa (αυτές είναι οι δύο πιο δημοφιλείς μονάδες μέτρησης).
2. Στη συνέχεια, βλέπουμε στο αυτοκόλλητο την πίεση που πρέπει να έχουν τα ελαστικά (τις περισσότερες φορές αναγράφεται σε όλες τις μονάδες μέτρησης). Προσέχουμε τις μονάδες μέτρησης, πρέπει να αντιστοιχούν με αυτές του μανόμετρου στο κομπρεσέρ αέρα του πρατηρίου.
3. Συμπληρώνουμε αέρα και ξανά τοποθετούμε το πλαστικό / μεταλλικό καπάκι
Ταξίδι με πολλούς επιβάτες
Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε ότι σε πολλά αυτοκόλλητα που αναγράφουν πίεση ελαστικών, υπάρχουν και διαβαθμίσεις στην πίεση των εμπρός και πίσω ελαστικών ανάλογα με το φορτίο. Σε περίπτωση ταξιδιού με πολλούς επιβάτες και πλήρως φορτωμένο χώρο αποσκευών τις λαμβάνουμε υπόψιν! Για παράδειγμα, στο παραπάνω αυτοκόλλητο από BMW βλέπουμε ότι με πλήρες φορτίου πρέπει η πίεση να αυξηθεί από 2,5/3,0 bar σε 2,9/3,4 στα εμπρός και πίσω ελαστικά αντίστοιχα.