Χρήσιμα: Πόσο αυξάνουν τη μέση κατανάλωση τα “ηλεκτρικά” του αυτοκινήτου μας

Τα αυτοκίνητα είναι γεμάτα ηλεκτρικά αξεσουάρ, τα οποία χρειάζονται ενέργεια για να λειτουργήσουν. Πόσο αυξάνουν όμως την κατανάλωση του αυτοκινήτου μας;
Nissan LEAF e+ 64 kWh δοκιμή Traction

Τα ηλεκτρικά αξεσουάρ στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι πάρα πολλά και όπως είναι λογικό χρειάζονται ενέργεια για να λειτουργήσουν. Ενέργεια που με την σειρά της ευθύνεται για την αύξηση της μέσης κατανάλωσης του εκάστοτε αυτοκινήτου. Πόσο όμως αυξάνει την κατανάλωση το κάθε ηλεκτρικό αξεσουάρ;

Ο γερμανικός οργανισμός ADAC έχει την απάντηση, μέσα από την πρόσφατη έρευνα που δημοσίευσε. Έτσι, σύμφωνα με την έρευνά του μπορούμε να δούμε πόσο μας κοστίζει η… άνεση (αλλά και η ασφάλειά μας όταν μιλάμε για φώτα για παράδειγμα ή για ξεθάμπωμα παρμπρίζ) στο αυτοκίνητό μας.

Ο ADAC λοιπόν μας λέει πως σε γενικές γραμμές τα 100 watts ενέργειας ισούνται με 0,1 λτ. καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα. Πάμε να δούμε όμως ένα προς ένα τα αξεσουάρ και πόσο αυξάνουν την κατανάλωση.

Σύστημα πλοήγησης: 10 watt = 0,01 λτ./100 χλμ.

Ραδιόφωνο: 20 watt = 0,02 λτ./100 χλμ.

Θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες: 40 watt = 0,04 λτ./100 χλμ.

Θερμαινόμενο τιμόνι: 50 watt = 0,05 λίτρα/100 χλμ.

Θερμαινόμενα καθίσματα: 100 watt = 0,1 λίτρα/100 χλμ.

Εμπρός φώτα (όχι LED): 125 watt = 0,125 λτ./100 χλμ. (LED φώτα ημέρας 8 watt)

Προβολείς ομίχλης: 110 watt = 0,11 λίτρα/100 χλμ.

Πίσω φώτα και προβολέας ομίχλης: 35 watt = 0,035 λίτρα/100 χλμ.

“Καλοριφέρ” στη μέση ταχύτητα ανεμιστήρα: 170 watt = 0.17 λίτρα/100 χλμ.

Κλιματισμός: μέχρι 2.000 watt = μέχρι 2,0 λτ./100 χλμ.

Θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ: 800 watt = 0,8 λίτρα/100χλμ.

Ο ADAC μας συμβουλεύει να μην χρησιμοποιούμε ηλεκτρικό εξοπλισμό όταν δεν είναι απαραίτητος. Για παράδειγμα μετά το ξεθάμπωμα του πίσω παρμπρίζ να το απενεργοποιούμε μέσω του ειδικού κουμπιού. Το ίδιο αναφέρει και για θερμαινόμενα καθίσματα, τιμόνι, καθρέφτες. Από την άλλη αναφέρει πως δεν κάνουμε… οικονομία σε θέματα ασφάλειας όπως τα φώτα.

ΠΗΓΗ: ADAC

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......
Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Αυτοκίνητο της Χρονιάς

Αυτό είναι το “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026” για την Ελλάδα – Ξεκινά από 16.990 ευρώ

υβριδικά Opel

Ένα στα δύο νέα μοντέλα είναι υβριδικό – Ποια εταιρεία δίνει όφελος έως 4.000 ευρώ

ακριβότερα διόδια

Τα ακριβότερα διόδια στην Ελλάδα για το 2026 – Από τα 3,80 αυξάνονται στα 4,70 ευρώ