Cupra Ateca: Αποστολή στη Βαρκελώνη

Θα φάνταζε πραγματικά ουτοπικό μέχρι πριν από λίγα χρόνια αν ένας κατασκευαστής τολμούσε να λανσάρει μια νέα μάρκα επιδόσεων, όπου το πρώτο μοντέλο που θα παρουσίαζε θα ήταν ένα SUV.

Βρείτε μας στο


Οι καιροί αλλάζουν και οι άνθρωποι της Seat φαίνεται πως αντιλαμβάνονται τα μηνύματα της εποχής. Το πρώτο μοντέλο Cupra παρουσιάστηκε το 1996, με αφορμή την παρουσία της Seat στο WRC με το Ibiza Kit Car. Από τότε και για τα επόμενα 20 χρόνια, η Seat παρουσίασε 15 εκδόσεις Cupra στα Ibiza και Leon. Άλλωστε οι Ισπανοί είχαν πάντα μεγάλη επιρροή στις νεαρές ηλικίες.

Πλέον, ο χρόνος έχει ωριμάσει και έτσι η Cupra δεσπόζει σαν αυτόνομη μάρκα εντός του Ισπανού κατασκευαστή. Το τολμηρό εγχείρημα ενισχύεται ακόμα παραπάνω από την απόφαση να επιλεγεί για το λανσάρισμα της νέας μάρκας το Ateca, ένα SUV επιδόσεων. Σύμφωνα και με την Cupra, το Ateca είναι το μοναδικό, τέτοιο, μοντέλο στην αγορά. Εξωτερικά διαφοροποιείται από τους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και την κυψελοειδή γρίλια στη μάσκα, όπου ξεχωρίζει το λογότυπο Cupra.

Οι τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης προσφέρουν σπορ εμφάνιση και την ανάλογη χροιά. Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα σπορ bucket καθίσματα alcantara και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη αφής οκτώ ιντσών και σύστημα πλοήγησης. Ο δίλιτρος κινητήρας των 300 ίππων συνδυάζεται ιδανικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων χαρίζοντας στο Ateca πρωτόγνωρες επιδόσεις για τα δεδομένα ενός SUV.

Το σύστημα τετρακίνησης 4Drive αναλύει ανά πάσα στιγμή τα δεδομένα και κατανέμει την κίνηση, σύμφωνα με τις ανάγκες, ξεχωριστά σε κάθε τροχό. Η ανάρτηση έχει την απαιτούμενη σκληρότητα για ένα τέτοιο μοντέλο, χωρίς να είναι κουραστική στις καθημερινές μετακινήσεις. Τα πέντε διαφορετικά προφίλ οδήγησης (Normal, Sport, Individual, Snow και Off-Road) προσφέρουν τις ανάλογες ρυθμίσεις σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης.

Γενικότερα το στήσιμο του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με την καλή πληροφόρηση από το τιμόνι δίνει την εντύπωση στον οδηγό πως βρίσκεται σε μικρότερο και ελαφρύτερο αυτοκίνητο, αποδεικνύοντας με τον καλύτερο τρόπο πως οι Ισπανοί κατάφεραν να συνδυάσουν τις επιδόσεις με ένα όχημα ελευθέρου χρόνου. Το νέο Cupra Ateca αναμένεται στη χώρα μας στις αρχές του 2019, ενώ σύντομα θα ανακοινωθεί και η τιμή του.

mm
Γεννήθηκε λίγες ώρες πριν την εκκίνηση του 29ου Ράλι Ακρόπολις. Μεγάλωσε ανάμεσα σε αγωνιστικά αυτοκίνητα και σημειώσεις ειδικών διαδρομών. Σε ηλικία 11 ετών συμμετείχε στον 1ο του αγώνα καρτ ενώ το 2004 ανακηρύχτηκε κυπελλούχος στον θεσμό “Peugeot 206 Junior Cup”. Το 2007 συμμετείχε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι τερματίζοντας στην 3η θέση του Mitsubishi Cup. Κορυφαία στιγμή θεωρεί την συμμετοχή του στο Ράλι Ακρόπολις του 2006 με Ford Focus WRC και συνοδηγό τον πατέρα του, Κώστα. Αν και σπούδασε Marketing στο Αμερικάνικο Κολέγιο Deree, η αγάπη του για τα αυτοκίνητα τον κέρδισε. Από το 2006 συμμετέχει στην εκπομπή TractioN, ενώ από το 2014 έχει αναλάβει την αρχισυνταξία της εκπομπής. Παράλληλα είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του TractioN Magazine ενώ στο παρελθόν έχει συνεργαστεί με περιοδικά και εφημερίδες.

E-mail: mstefanis@traction.gr