Dacia Spring Electric: Έρχεται το ηλεκτρικό του λαού!

Το Dacia Spring φέρνει την... άνοιξη στην ρουμάνικη μάρκα καθώς είναι το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο, ενώ υπόσχεται να είναι και το πιο προσιτό ηλεκτρικό.

Βρείτε μας στο

Πριν από μερικούς μήνες σας είχαμε παρουσιάσει την πρόταση της Dacia και την πρόθεσή της παράλληλα, να εισέλθει στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως μπορείτε να δείτε εδώ. Μάλιστα γράφαμε τότε πως η ρουμάνικη μάρκα (υπό την σκέπη της Renault βεβαίως) θέλει να το κάνει αυτό με τον τρόπο της… Αυτό σημαίνει με ένα προσιτό μοντέλο, το οποίο θα είναι VFM (Value For Money).

Πλέον, ήρθε η ώρα να δούμε τις πρώτες εικόνες του μοντέλου της, το οποίο ονομάζεται Dacia Spring (άνοιξη στα ελληνικά) Electric. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η ίδια στην ανακοίνωσή της έχει σκοπό να επαναλάβει την επιτυχία του 2004, όταν με το Logan έκανε την αγορά νέου αυτοκινήτου πραγματικότητα για πολλούς ανθρώπους με χαμηλό badget. Το ίδιο θέλει να κάνει και τώρα αλλά για τα ηλεκτρικά.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με την σειρά. Εμφανισιακά, το Dacia Spring Electric παραπέμπει σε SUV, χάρη στο ελαφρώς αυξημένο ύψος από το έδαφος (150 χιλιοστά), αλλά και τον εν γένει σχεδιασμό του αμαξώματος. Το μήκος του είναι στα 3,73 μ. ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1,62 και 1,51 μ. αντίστοιχα.

Στο εσωτερικό η Dacia υπόσχεται κορυφαία ευρυχωρία, για το μέγεθος του αυτοκινήτου (υπάγεται στην κατηγορία των μικρών με αυτό το μήκος). Μάλιστα κάνει λόγο για 23,1 λίτρα χώρο θηκών για τους εμπρός επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη είναι στα 300 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 600 λίτρα.

Πάμε τώρα στα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Το Dacia Spring Electric εφοδιάζεται με μπαταρία 26,8 kWh, η οποία τροφοδοτεί το μοτέρ των 44 ίππων και 125 Nm ροπής. Η φόρτισή του έως το 80% διαρκεί λιγότερο από 8 ώρες και 30 λεπτά σε οικιακό δίκτυο, πέντε ώρες σε wallbox και λιγότερο από μία ώρα σε ταχυφορτιστή. Όσον αφορά την αυτονομία του, αυτή σε κύκλο WLTP είναι στα 225 χλμ. (295 χλμ. εντός πόλης). Μάλιστα υπάρχει και λειτουργία ECO, για βελτιστοποίηση της αυτονομίας, η οποία όμως περιορίζει την ιπποδύναμη στου 32 ίππους και την τελική στα 100 χλμ./ώρα από 125 χλμ./ώρα. Η εγγύησή του έχει διάρκεια 3 χρόνια ή 100.000 χλμ. ενώ αυτή της μπαταρίας 8 χρόνια ή 120.000 χλμ.

Όσον αφορά τον εξοπλισμό του, η Dacia υπόσχεται πως θα είναι υπερπλήρης σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, ενώ θα διαθέτει και όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Για το τέλος αφήσαμε την τιμή του για την οποία δεν έχει γίνει ακόμη λόγος επισήμως από την ρουμάνικη μάρκα. Σύμφωνα όμως με τα όσα μαθαίνουμε αλλά και με τις εκτιμήσεις μας, αυτή δεν θα ξεπερνά τα 18.000 ευρώ. Αξίζει να σημειώσουμε πως το Dacia Spring θα είναι διαθέσιμο και σε επαγγελματική έκδοση αλλά και για car sharing.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr