Δοκιμάζουμε ένα από τα δημοφιλέστερα PHEV SUVs της Ευρώπης

Υβριδικό SUV με δυνατότητα φόρτισης σε πρίζα και 243 ίππους! Πάμε να δούμε πως είναι στην πράξη!

Βρείτε μας στο

Το Ford Kuga είναι ένα μοντέλο που κατάφερε από τα πρώτα κιόλας χρόνια κυκλοφορίας του να “εδραιωθεί” στην ελληνική αγορά και όχι μόνο. Μάλιστα, αποτελεί και την πιο δημοφιλή πρόταση στα Plug-In υβριδικά μοντέλα στην Ευρώπη ανεξαρτήτου κατηγορίας (στοιχεία ACEA 2023), που είναι και η έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ.

Ξεκινάμε από την εξωτερική εμφάνιση, εκεί όπου είναι εμφανείς αρκετές αλλαγές. Το νέο SUV ξεχωρίζει για τη νέα εμπρός όψη του, με τη μάσκα να πλαισιώνεται από μια μπάρα φώτων LED, η οποία εκτείνεται σε όλο το πλάτος και καταλήγει στους επίσης νέους full LED προβολείς. Το μπλε οβάλ σήμα της Ford δεσπόζει τώρα σε πιο “κεντρική” θέση, ενώ χαρακτηριστικό είναι επίσης το φουσκωμένο καπό και οι έντονες ακμές του. Αλλαγές βλέπουμε και στην σχεδίαση των πίσω φωτιστικών σωμάτων, ενώ πιο χαμηλά υπάρχει ένας ανασχεδιασμένος διαχύτης. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος αγγίζει τα 4.604 χλστ., το πλάτος τα 1.882 και το ύψος τα 1.679 χλστ. (υπάρχουν μικρές μεταβολές και στις τρεις εκδόσεις ανάλογα με την έκδοση).

Εσωτερικό: Νέα κεντρική οθόνη 13,2 ιντσών και “full” πρακτικότητα
Περνάμε στο εσωτερικό, το οποίο είναι σύγχρονο… και άκρως ψηφιακό! Ο οδηγός μπορεί να χειρίζεται το SYNC 4 μέσω μιας οθόνης αφής 13,2 ιντσών. Η κεντρική οθόνη με οριζόντια διάταξη υποστηρίζεται από έναν νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων TFT 12,3 ιντσών, ο οποίος είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις νέου Kuga. Όλες οι εκδόσεις του νέου Kuga διαθέτουν ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. Όσον αφορά τώρα στην πρακτικότητα, αξιοσημείωτο είναι ότι τα καθίσματα της δεύτερης σειράς μπορούν να μετακινούνται σε μια διαδρομή 140 χλστ., προσφέροντας από 395 έως 553 λίτρα στο χώρο αποσκευών (συρόμενα πίσω καθίσματα). Οι λύσεις πρακτικότητας συνεχίζονται και στην καμπίνα, με αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, μεγάλες “τσέπες” στις πόρτες και πρακτικές ποτηροθήκες. Ασφαλώς δεν απουσιάζει η θέση για ασύρματη φόρτιση, αλλά και οι θύρες USB για τους εμπρός και πίσω επιβάτες.

Υβριδικό που μπαίνει στην πρίζα
Το Ford Kuga PHEV που δοκιμάζουμε εδώ, αποδίδει πλέον συνδυαστική ισχύ 243 ίππων, ενώ κάτω από το καπό εξακολουθεί να βρίσκεται ο κινητήρας χωρητικότητας 2,5 λτ. Η μπαταρία χωρητικότητας 14,4 kWh εξασφαλίζει 60-69 χλμ. αυτονομίας χωρίς να ενεργοποιηθεί το θερμικό μοτέρ, ενώ για τα πρώτα 100 χλμ. (με πλήρως φορτισμένη μπαταρία), η εταιρεία ανακοινώνει μέση κατανάλωση μόλις 0,9-1,2 λτ. Όσο για τις επιδόσεις, το Ford Kuga PHEV επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,3 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα.  Επιπλέον, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι προσφέρει την καλύτερη στην κατηγορία του ικανότητα ρυμούλκησης που είναι αυξημένη πάνω από 30%, φτάνοντας τα 2.100 κιλά.


Μόνο τυχαία δεν είναι η εμπορική πορεία του Ford Kuga και το γεγονός πως ήταν το Best Seller PHEV στην ευρωπαϊκή αγορά, μιας και είναι ένα μοντέλο που “κοιτάζει” κατάματα τις ανάγκες του κοινού και τις καλύπτει με το παραπάνω! Σε οδηγικό επίπεδο καταφέρνει να “στέκεται” στην ελίτ της κατηγορίας, με την ποιότητα κύλισης να είναι εξαιρετική. Το τιμόνι προσφέρει κορυφαία πληροφόρηση στον οδηγό, αν και σίγουρα κάτι τέτοιο δεν είναι στις άμεσες προτεραιότητες της κατηγορίας, ενώ τα φρένα διαχειρίζονται άριστα το βάρος. Κάπου εδώ να αναφέρουμε ότι παρά την ύπαρξη ανάκτησης ενέργειας, το Ford Kuga διακρίνεται για την γραμμικότητα του πεντάλ. Μέσα στην πόλη το αυτοκίνητο κινείται κυρίως ηλεκτρικά, με τον κινητήρα να μην προβληματίζει με τον θόρυβο όταν ενεργοποιείται. Το μοντέλο της Ford μπορεί να κάνει μέχρι και 70 χιλιόμετρα αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ στον αυτοκινητόδρομο δεν θα ξεπεράσει τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Και όλα αυτά στην πράξη και σε πραγματικές συνθήκες. Όσον αφορά τη μέση κατανάλωσή του με μια φόρτιση αυτή είναι στα 2,2 λίτρα/100 χλμ. (για όσο αντέχουν οι μπαταρίες φυσικά).

Στο ταμείο
Το Ford Kuga Plug In Hybrid διατίθεται στην ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις, τις ST-Line X και Active X, ενώ και οι δύο κοστίζουν 51.442 ευρώ.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου, ενώ έχει οδηγήσει περισσότερα από 2.000 αυτοκίνητα στα 20+ χρόνια της επαγγελματικής του καριέρας! Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos και παίζει κιθάρα.

E-mail: mdiveris@traction.gr