Από την επίσημη πρεμιέρα της, πριν από μερικά χρόνια, η Ford Mustang Mach-E ξεχώρισε για την κορυφαία αυτονομία που ξεπερνά τα 600 χλμ. Τώρα, επανήλθε με ελαφρώς αυξημένη ισχύ, καλύτερη διαχείριση της ενέργειας λόγω αντλίας θερμότητας, αλλά και με κορυφαίες τεχνολογίες, όπως το BlueCruise που επιτρέπει οδήγηση χωρίς χέρια. Πάμε να την γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!
Δείτε επίσης: Η best seller κατηγορία στην Ελλάδα – Την επιλέγει ένας στους τρεις αγοραστές
Όλα τα βλέμματα επάνω της
Ξεκινάμε όπως πάντα από την εξωτερική εμφάνιση, με την Ford Mustang Mach-E να τραβά κυριολεκτικά όλα τα βλέμματα στο πέρασμά της. Συνεπώς, ήταν λογικό οι άνθρωπο της Ford να μην προχωρήσουν σε αλλαγές στο συγκεκριμένο τομέα! Κοιτώντας την από μπροστά, τα στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει είναι το τεράστιο και “μυώδες” καπό, τα LED σώματα, αλλά και η μάσκα με το λογότυπο Mustang. Συνεχίζουμε προς το πλάι, εκεί όπου θα διαπιστώσει κανείς ότι απουσιάζουν οι συμβατικές χειρολαβές και την θέση τους έχουν πάρει τα κουμπιά. Μάλιστα, στην πόρτα του οδηγού υπάρχει και ένα πάνελ αφής με αριθμούς, ώστε να ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο με κωδικό. Εντυπωσιακό! Επόμενη “στάση” στο πίσω μέρος, εκεί όπου υπάρχει μία διακριτική, μαύρη αεροτομή ενσωματωμένη στο αμάξωμα, αλλά και τα εντυπωσιακά LED σώματα. Η εξωτερική σχεδίαση ολοκληρώνεται με crossover στοιχεία, όπως για παράδειγμα οι πλαστικές επενδύσεις στο κάτω τμήμα του αμαξώματος, αλλά και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Όσο για τις ζάντες, αυτές είναι μεγέθους 19 ιντσών και “φιλοξενούν” κόκκινες δαγκάνες της Brembo! Πάμε και στις διαστάσεις, με το μήκος της Ford Mustang Mach-E να αγγίζει τα 4.712 χλστ., το πλάτος τα 1.881 και το ύψος τα 1.597 χλστ.

Άκρως ψηφιακό και ευρύχωρο εσωτερικό
Με την είσοδο στην καμπίνα της ηλεκτρικής Ford Mustang Mach-E, ο οδηγός έρχεται σε επαφή με ένα άκρως ψηφιακό περιβάλλον. Μπροστά του δεσπόζει μία μεγάλη οθόνη αφής μεγέθους 15,5 ιντσών. Είναι κάθετα τοποθετημένη και επάνω της έχει τοποθετηθεί με έξυπνο τρόπο ο πρακτικός, περιστροφικός διακόπτης για την ένταση της φωνής. Έτσι, ο οδηγός δεν χρειάζεται να χάνει την επαφή με τον δρόμο. Μέσω αυτής της οθόνης προσφέρονται αμέτρητες ευκολίες, όπως για παράδειγμα η ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto, κάμερες που καλύπτουν κάθε γωνία του αυτοκινήτου για ευκολότερη στάθμευση, αλλά και παιχνίδια που είναι “προσβάσιμα” μόνο όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο. Το σύστημα ενημέρωση και ψυχαγωγίας Sync4 προσφέρει επίσης την δυνατότητα της συνεχούς ενημέρωσης του οδηγού κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, συμβουλεύοντάς τον πού και πότε να φορτίσει, αλλά και ενημερώνοντάς τον σε πραγματικό χρόνο για τη διαθεσιμότητα σταθμού φόρτισης. Μία δεύτερη οθόνη βρίσκεται πίσω από το τιμόνι με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις, όπως για παράδειγμα η ταχύτητα, η υπολειπόμενη μπαταρία και η αυτονομία. Άκρως θετικές εντυπώσεις αφήνουν και οι χώροι, με πληθώρα πρακτικών θηκών για μικροαντικείμενα στην καμπίνα. Όσο για τις αποσκευές, στο πίσω μέρος υπάρχει διαθέσιμος όγκος 402 λτ., ενώ κάτω από το καπό υπάρχει δεύτερος χώρος που προσφέρει επιπλέον 81 λίτρα.
Ford BlueCruise: Η τεχνολογία που κάνει τη Mustang να ξεχωρίζει!
Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει την οδήγηση με ελεύθερα χέρια. Το σύστημα ελέγχει το τιμόνι, την επιτάχυνση, την
πέδηση, την θέση του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας και τις αποστάσεις ασφαλείας από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα, μεταξύ άλλων παρακολουθεί τις οδικές σημάνσεις, τις πινακίδες ορίου ταχύτητας και τις εξελισσόμενες συνθήκες κυκλοφορίας. Η τεχνολογία οδήγησης με ελεύθερα χέρια Ford BlueCruise μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνολικά 15 ευρωπαϊκές χώρες μετά την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αυτό ξεκλειδώνει την πρόσβαση σε περισσότερα από 133.000 χιλιόμετρα καθορισμένων αυτοκινητοδρόμων σε όλη την Ευρώπη, που έχουν καθοριστεί ως “Μπλε Ζώνες”, επιτρέποντας στους πελάτες να ταξιδέψουν σε πολλές χώρες. Πατώντας εδώ μπορείτε να δείτε τον σχετικό χάρτη που δείχνει ποιοι αυτοκινητόδρομοι της Ελλάδας αποτελούν “Μπλε Ζώνες”. Στο video που βρίσκεται στο τέλος του κειμένου, μπορείτε να δείτε την παρουσίαση της συγκεκριμένης τεχνολογίας από τους Κώστα και Μάνο Στεφανή.
294 ίπποι στον πίσω άξονα
Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή του κειμένου, η Ford Mustang Mach-E απέκτησε αντλία θερμότητας για επιπλέον οικονομία, αλλά και ελαφρώς αυξημένη απόδοση από τον ηλεκτροκινητήρα της. Στα χέρια μας βρέθηκε ίσως η πιο επιτυχημένη έκδοση, που δεν είναι άλλη από αυτή με την μεγάλη μπαταρία (Extended Range) και τον έναν ηλεκτροκινητήρα. Η ισχύς του αγγίζει τους 294 ίππους και η μέγιστη ροπή των μέχρι πρότινος 430 Nm… αυξήθηκε στα 525 Nm. Κάπως έτσι, το αμάξωμα των 2.085 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα μέσα σε μόλις 6,1 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.
Πηγή τροφοδοσίας του ηλεκτροκινητήρα αποτελεί μία μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 98,7 kWh (88 kWh ωφέλιμες). Στην διάρκεια της δοκιμής διαπιστώσαμε ότι σε μεικτές συνθήκες οδήγησης η αυτονομία με μία φόρτιση άγγιξε τα 510 χλμ. (600 χλμ. η εργοστασιακή τιμή), ενώ η κατανάλωσή μας διαμορφώθηκε λίγο πάνω από τις 17 kWh/100 χλμ., σχεδόν όσο μας λέει δηλαδή και η επίσημη τιμή της εταιρείας (17,3kWh/100 χλμ). Όσο για την φόρτιση, η μέγιστη ισχύς που μπορεί να απορροφήσει η μπαταρία είναι τα 150 kW και, υπό αυτές τις συνθήκες για την πλήρωση από το 10 έως το 80% αρκούν 36 λεπτά.
Στο ταμείο
Η τιμή της Ford Mustang Mach-E ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 52.903 ευρώ, συνυπολογίζοντας το όφελος της Κρατικής Επιδότησης και του προωθητικού προγράμματος της Ford. Για την πισωκίνητη έκδοση με την μεγάλη μπαταρία, όπως αυτή της δοκιμής, η τιμή αυξάνεται στα 62.120 ευρώ.











