Ήταν Φεβρουάριος του 2021 όταν η Mercedes-Benz παρουσίασε την ολοκαίνουργια C-Class. Ένα αυτοκίνητο που από την πρώτη στιγμή που το είδαμε καταλάβαμε πως πρόκειται για μία… baby S-Class! Πρόσφατα βρέθηκε στα χέρια μας η έκδοση C200 με τους 204 ίππους και ήρθε η ώρα να διαβάσετε την δοκιμή μας. Πατώντας εδώ, βέβαια, μπορείτε να βρείτε και την δοκιμή της Plug-In υβριδικής C300 e των 313 ίππων.
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, οι σχεδιαστές της γερμανικής μάρκας έχουν καταφέρει να πάρουν την φιλοσοφία της S-Class και να την μεταφέρουν στη μικρότερη C-Class με τρόπο ιδανικό, χωρίς να χάνει σε καμία περίπτωση από την αίγλη της. Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί παραδοσιακά η μεγάλη, κυψελώδης μάσκα με το αστέρι στο κέντρο της, ενώ ο προφυλακτήρας έχει ένα μεγάλο άνοιγμα που εξυπηρετεί την αναπνοή του αυτοκινήτου αλλά και την αισθητική του. Τα φώτα έχουν μικρύνει ελαφρώς προκειμένου να υπηρετήσουν τις γραμμές του καπό και των φτερών εμπρός, ενώ στο πλάι δύο νεύρα… σχίζουν το αμάξωμα και καταλήγουν στο πίσω φτερό. Στο πίσω μέρος η ένταση… μειώνεται, καθώς οι γραμμές είναι πιο “ήσυχες”. Στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα υπάρχει διαχύτης σε μαύρο χρώμα, ενώ στο πίσω καπό, υπάρχει ένα μικρό ενσωματωμένο “φρύδι” που υπηρετεί την αεροδυναμική. Μία αεροδυναμική κορυφαία για την κατηγορία, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,24 Cd.
Περνώντας στις διαστάσεις της νέας C-Class, το μήκος της σεντάν έκδοσης που δοκιμάζουμε εδώ είναι στα 4.751 χλστ. (4.686 χλστ. ήταν η προηγούμενη C-Class), ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 2.033 χλστ. (με τους εξωτερικούς καθρέφτες) και 1.438 χλστ. αντίστοιχα. Το μεταξόνιο του αυτοκινήτου είναι στα 2.865 χλστ. (+25 χλστ. από το μοντέλο που αντικαθιστά).
Εσωτερικό: Αψεγάδιαστη στην κάθε της λεπτομέρεια
Το εσωτερικό της νέας Mercedes C-Class κυριολεκτικά δεν βλέπει τον ανταγωνισμό. Τα υλικά, το τιμόνι, ο φωτισμός, τα γραφικά, οι οθόνες, το φινίρισμα. Όλα είναι κορυφαία και συνυπάρχουν αρμονικά μεταξύ τους. H ποιότητα στη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου αποτυπώνεται μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Το ταμπλό οργάνων είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα. Tο επάνω τμήμα διαθέτει νέους αεραγωγούς, ενώ το κάτω τμήμα συνίσταται σε μια ενιαία επιφάνεια με πολυτελή διακοσμητικά στοιχεία, η οποία εκτείνεται ομοιόμορφα από την κεντρική κονσόλα μέχρι το ταμπλό οργάνων χωρίς καμία παρεμβολή. Tο ταμπλό οργάνων και η κεντρική οθόνη έχουν μία ελαφριά κλίση έξι μοιρών προς τον οδηγό. H οθόνη του οδηγού διαφοροποιείται ξεκάθαρα από τα παραδοσιακά κόκπιτ με τα κλασικά, στρογγυλά όργανα. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε μια έκδοση 10,25 ιντσών ή 12,3 ιντσών. Η μετάβαση προς την ψηφιοποίηση αντανακλάται και στην κεντρική οθόνη αφής, η οποία επιτρέπει τον έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου. Έχει διαγώνιο 9,5 ιντσών (24,1 cm) στον βασικό εξοπλισμό, ενώ προαιρετικά διατίθεται μια μεγαλύτερη έκδοση 11,9 ιντσών ή 30,2 cm. Η εμφάνιση των οθονών μπορεί να εξατομικευθεί επιλέγοντας ανάμεσα σε τρία στιλ ενδείξεων (Discreet, Sporty, Classic / Διακριτικό, Σπορ, Κλασικό) και τρεις τρόπους λειτουργίας (Navigation, Assistance, Service / Πλοήγηση, Υποβοήθηση, Service). Σε συνδυασμό με οποιαδήποτε εξοπλιστική έκδοση, ο βασικός εξοπλισμός της νέας C-Class περιλαμβάνει ατμοσφαιρικό φωτισμό με οπτικές ίνες. Όπως η νέα S-Class, έτσι και η νέα C-Class είναι εξοπλισμένη με τη δεύτερη γενιά του MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακό και ευφυές, καθώς τόσο το hardware όσο και το λογισμικό έχουν κάνει άλματα προόδου. Η φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» γίνεται πιο διαδραστική και μπορεί να μαθαίνει ενεργοποιώντας τις online υπηρεσίες στην εφαρμογή Mercedes me App. Προφανώς και όλη αυτή η τεχνολογία χρειάζεται εξοικείωση.
Ένας κινητήρας χρυσή τομή
Στη νέα της γενιά η Mercedes C-Class είναι εξηλεκτρισμένη. Αυτό σημαίνει πως πλέον, το έργο του κινητήρα εσωτερικής καύσης έχει την υποβοήθηση ενός ηλεκτρικού μοτέρ. Η νέα Mercedes C 200 της δοκιμής μας λοιπόν, κινείται από νέας γενιάς 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λτ., ο οποίος με την βοήθεια τούρμπο αποδίδει 204 ίππους στις 5.800-6.100 σ.α.λ. και 300 Nm ροπής από τις 1.800 έως και τις 4.000 σ.α.λ. Φυσικά συνεργάζεται με το ήπια υβριδικό σύστημα EQ Boost (αποτελείται από κύκλωμα 48Volt και έναν εναλλάκτη/γεννήτρια, που φροντίζει να υποβοηθά τον κινητήρα). Αυτό χαρίζει επιπλέον 20 ίππους και 200 Nm ροπής. Όπως όλα τα συστήματα του είδους έτσι και εδώ έχουμε ανάκτηση ενέργειας κατά το ρολάρισμα του αυτοκινήτου και την επιβράδυνση. Η συνεργασία με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο με χειριστήρια στο τιμόνι είναι αγαστή και χαρίζει στο αυτοκίνητο πολύ καλές επιδόσεις. Συγκεκριμένα για το 0-100 χλμ./ώρα η C 200 χρειάζεται 7,3 δλ. και έχει τελική ταχύτητα 246 χλμ./ώρα. Στην πράξη το μοτέρ έχει εξαιρετική απόκριση στο βύθισμα του γκαζιού και είναι γεμάτο δύναμη σε όλο το φάσμα στροφών, με την ηλεκτρική υποβοήθηση να παίζει τον δικό της ρόλο στην αίσθηση αυτή. Όσον αφορά τη μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου, αυτή σύμφωνα με τη Mercedes είναι στα 6,4 λίτρα/100 χλμ. Εμείς είδαμε στην πράξη 8,0 λίτρα/100 χλμ. κατά την διάρκεια της δοκιμής μας.
Αρχοντικό πάτημα στον δρόμο
Δεν χρειάζεται να γράψεις πολλά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της νέας Mercedes C200 για να καταλάβεις πως το αυτοκίνητο είναι κορυφαίο και πλέον βάζει δύσκολα στον ανταγωνισμό, όσον αφορά την άνεση και την ποιότητα κύλισης. Η θέση οδήγησης σε αγκαλιάζει και προσφέρει άνεση και πλευρική στήριξη, προετοιμάζοντας σε για τα… καλύτερα. Η απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος είναι κορυφαία και το το ίδιο ισχύει και για την ηχομόνωση. Αν και τα εξτρά της AMG, που είχαμε στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας φροντίζουν να τονώσουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, σε καμία περίπτωση δεν αλλοιώνουν τον άνετο και αρχοντικό χαρακτήρα του. Το αυτοκίνητο είναι πραγματικά στο στοιχείο του στον αυτοκινητόδρομο, όπου ταξιδεύει αθόρυβα και με άνεση. Όμως και στην πόλη αποδεικνύεται ευκολοδήγητο. Στο πρόγραμμα Sport και Sport+ ο ήχος γίνεται πιο επιθετικός, το τιμόνι βαραίνει και αποκτά αμεσότερη απόκριση, ενώ το πίσω μέρος γίνεται πιο… ζωηρό. Σίγουρα δεν μιλάμε για σπορ κατασκευή αλλά έχει ενδιαφέρον οδηγικά.
Η τιμή της νέα Mercedes C 200 με τους 204 ίππους ξεκινά στην Ελλάδα από τα 56.350 ευρώ. Η ίδια έκδοση προσφέρεται και ως τετρακίνητη, με την τιμή να αυξάνεται στα 58.500 ευρώ.