H τρίτη γενιά της BMW X1 βρίσκεται στη χώρα μας εδώ και πολύ καιρό. Μάλιστα, τη χρονιά που μας πέρασε έκανε την μεγάλη έκπληξη κατακτώντας την κορυφή στην κατηγορία των C-SUV στην ελληνική αγορά. Η πρώτη μας επαφή μαζί της έγινε στην βασική έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης ισχύος 136 ίππων (διαβάστε εδώ την δοκιμή).
Τώρα, περνάμε στο άλλο άκρο δοκιμάζοντας την πιο ισχυρή έκδοση. Πρόκειται για την αμιγώς ηλεκτρική BMW iX1 xDrive30, η οποία αποδίδει 313 ίππους και εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις της. Πάμε να την γνωρίσουμε πιο αναλυτικά, ξεκινώντας ασφαλώς από την εξωτερική εμφάνιση, εκεί όπου ξεχωρίζει αυτό το εντυπωσιακό χρώμα (BMW Individual Frozen Pure Grey) που βλέπετε τις εικόνες.
Από την πρώτη κιόλας ματιά γίνεται αντιληπτό ότι η τρίτη γενιά μεγάλωσε, μεγάλωσε αρκετά! Ενδεικτικά, το μήκος φτάνει πλέον τα 4,5 μέτρα, το πλάτος τα 1.845 χλστ. και το ύψος τα 1.616 χλστ., ενώ διευρυμένες είναι και οι κλασσικές εμπρός γρίλιες, σήμα κατατεθέν των μοντέλων της BMW. H σχεδίαση της ολοκαίνουριας BMW X1 είναι αρκετά δυναμική, με έντονα νεύρα να διατρέχουν το καπό. Είναι όμως ταυτόχρονα και πιο αεροδυναμική, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να περιορίζεται στο 0,26 Cd. Ασχολίαστες δεν μπορούν να περάσουν και οι ζάντες αλουμινίου, το μέγεθος των οποίων φτάνει για πρώτη φορά έως τις 20 ίντσες (19 ιντσών στην έκδοση δοκιμής). Στην περίπτωση της έκδοσης xDrive30 που βρέθηκε στα χέρια μας, το αμιγώς ηλεκτρικό SUV ξεχωρίζει με τις μπλε λεπτομέρειες κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, αλλά και το μπλε περίβλημα σε σήματα και εμπρός γρίλιες.
Εσωτερικό: Απαράμιλλη ποιότητα
Το εσωτερικό είναι άκρως ψηφιακό και ευρύχωρο. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει η οθόνη αφής για ενημέρωση και ψυχαγωγία των επιβατικών, η οποία έχει μέγεθος 10,7 ιντσών και ενσωματώνει το σύστημα iDrive 8. Μέσω αυτής ελέγχονται όλα τα συστήματα, όπως η πλοήγηση, η προβολή των καμερών 360 μοιρών, αλλά και η συνδεσιμότητα μέσω Android Auto και Apple CarPlay. Μία δεύτερη οθόνη αφής σε ρόλο πίνακα οργάνων βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και έχει μέγεθος 10,25 ιντσών, ενώ αξίζει να αναφερθούμε και στην ύπαρξη του ευανάγνωστου head-up display. Η κεντρική κονσόλα είναι αιωρούμενη, δίνοντας την δυνατότητα δημιουργίας ενός μεγάλου χώρου κάτω από αυτήν, ενώ λίγο πιο μπροστά συναντάμε και θέση ασύρματης φόρτισης με “έξυπνη” στήριξη της συσκευής.
Αυξημένη είναι και η διαθέσιμη χωρητικότητα για αποσκευές που φτάνει πλέον τα 540 λτ., ενώ με τις διαιρούμενες πλάτες (40:20:40), ο όγκος φτάνει τα 1.600 λτ. Για την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της δοκιμής, οι παραπάνω τιμές για τον όγκο αποσκευών διαμορφώνονται σε 490 και 1.495 λτ. αντίστοιχα. Επιπλέον, αξίζει να αναφέρουμε ότι στην καμπίνα θα βολευτούν άνετα τέσσερις επιβάτες, ενώ υπάρχει πληθώρα χώρων για μικροαντικείμενα και υποδοχές φόρτισης συσκευών για όλους!
Δύο ηλεκτροκινητήρες και συνδυαστική ισχύς 313 ίππων
Μπορεί η BMW X1 να διαθέτει έκδοση με το λογότυπο “M” (M35i xDrive), ωστόσο η πιο ισχυρή είναι η συγκεκριμένη. Εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 313 ίππους και η μέγιστη τιμή της ροπής φτάνει τα 494 Nm. Κάπως έτσι, το τετρακίνητο αμάξωμα των 2.085 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα εντός 5,6 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Την τροφοδοσία των δύο κινητήρων αναλαμβάνει μία μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία έχει χωρητικότητα 64,7 kWh. Η κατανάλωση κυμαίνεται στο εύρος 16,8 – 18,1 kWh/100 χλμ. και η αυτονομία βάσει του πρότυπου WLTP φτάνει στα 417 – 440 χλμ. Εμείς, στη διάρκεια της δοκιμής κινηθήκαμε κυρίως σε αστικό περιβάλλον, με την ανάκτηση ενέργειας να προσφέρει extra χιλιόμετρα, αλλά και τις χαμηλές θερμοκρασίες να απαιτούν συνεχή χρήση του συστήματος κλιματισμού. Σε αυτές τις συνθήκες, η μέση κατανάλωση διαμορφώθηκε στις 19 kWh/100 χλμ. και η αυτονομία κυμάνθηκε στα 400 χλμ.
Πάμε και στην φόρτιση, με την μπαταρία να είναι σε θέση να δεχθεί ταχυφόρτιση μέσω πηγής που φτάνει σε ισχύ έως τα 130 kW. Σε τέτοιες συνθήκες 29 λεπτά αρκούν για πλήρωση από το 10 έως το 80%. Σε διαφορετική περίπτωση, ένα wallbox των 11 kW θα φορτίσει το αυτοκίνητο από το 0 έως το 100% σε 6,5 ώρες.
Στην πράξη: Είναι “ζεν”, αλλά και πανίσχυρη όταν χρειαστεί!
Στην περίπτωση της BMW iX1 των 313 ίππων “παντρεύονται” εκπληκτικά δύο διαφορετικοί κόσμοι. Από την μία πλευρά, στην καθημερινή οδήγηση σε αστικό περιβάλλον, ο οδηγός απολαμβάνει την απόλυτη ησυχία ελέω της απουσίας θορύβων και κραδασμών, την απαράμιλλη ποιότητα και την κορυφαία κύλιση του γερμανικού SUV. Η θέση οδήγησης έρχεται στα μέτρα σου, το πεντάλ του φρένου με λίγη εξοικείωση δεν θα προβληματίσει (κανέναν πεντάλ δεν είναι γραμμικό σε αυτοκίνητα με ανάκτηση ενέργειας), ενώ η ανάρτηση (αν και σφικτή) για τα γούστα μου, “φιλτράρει” αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Από την άλλη, η αλλαγή σε “Sport Mode” αρκεί ώστε η BMW iX1 να μεταμορφωθεί σε μία αθόρυβη υπερταχεία. “Μαζεύει” χιλιόμετρα τρομακτικά γρήγορα και καταφέρνει με έναν θεσπέσιο τρόπο να κρύβει τους περισσότερους από δύο τόνους της. Η πρόσφυση είναι πανταχού παρόν, ακόμα και όταν ο οδηγός πατήσει το “boost” που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Σε αυτή την περίπτωση, για 10 δλ. έχει την μέγιστη ισχύ, η οποία, ειδικά από στάση, κολλάει την πλάτη στο κάθισμα και εκτοξεύει την iX1. Τα πάντα, βέβαια, γίνονται προβλέψιμα και ελεγχόμενα, με τον οδηγό να μην τρομάζει ποτέ. Τι θα παραπάνω θα θέλαμε, κλείνοντας; Μερικά ακόμη χιλιόμετρα αυτονομίας. Όχι τόσο για την πόλη, περισσότερο για να γίνεται πιο άνετα το ταξίδι με την BMW iΧ1.
Στο ταμείο
Η τιμή της BMW iX1 xDrive30 με τους 313 ίππους ξεκινά στην χώρα μας από τα 54.990 ευρώ. Για να γίνει το ποσό λίγο πιο “εύπεπτο” να τονίσουμε πως μέσω του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, η τιμή μειώνεται κατά 8.000 ευρώ. Ήτοι… τελική τιμή εκκίνησης τα 46.990 ευρώ.