Ήταν πριν από μερικά χρόνια, όταν η βαυαρική εταιρεία αποκάλυψε την BMW Σειρά 4, η οποία συζητήθηκε όσο λίγα μοντέλα για την “τολμηρή” μάσκα της. Πρόσφατα, έφτασε η ώρα της ανανέωσης για το εντυπωσιακό coupe, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στη τετρακίνητη έκδοση 430i xDrive με τους 245 ίππους. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!
Δείτε επίσης: Το αυτόματο C-SUV με 186 ίππους – Δυνατότητα μίσθωσης με 298 ευρώ το μήνα
Ξεκινάμε ασφαλώς από την εμφάνιση της BMW Σειρά 4, η οποία είτε αρέσει, είτε όχι, καταφέρνει με έναν μοναδικό τρόπο να τραβά όλα τα βλέμματα. Δεν είναι μόνο η μάσκα που την κάνει να ξεχωρίζει! Κυρίως είναι οι εντυπωσιακές γραμμές του μεγάλου coupe αμαξώματος με τον αεροδυναμικό σχεδιασμό (συντελεστής οπισθέλκουσας μόλις 0,25 στην περίπτωση του coupe). Βλέπετε, η BMW Σειρά 4 έχει μήκος που αγγίζει τα 4.768 χλστ., έχει φαρδύ αμάξωμα (πλάτος 1.852) και το ύψος της φτάνει στα μόλις 1.390 χλστ. Στην ανανεωμένη της εκδοχή, η BMW Σειρά 4 έρχεται με νέα LED φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, ενώ απαρατήρητος δεν περνά ο διαχύτης στο πίσω τμήμα και η απόληξη της εξάτμισης. Άλλα στοιχεία που “απογειώνουν” την εμφάνισή της είναι οι εντυπωσιακές ζάντες μεγέθους 19 ιντσών, οι οποίες μάλιστα “φιλοξενούν” δαγκάνες που είναι βαμμένες με κόκκινο χρώμα.
Εσωτερικό: Αγγίζει την τελειότητα!
Συνεχίζουμε με την καμπίνα της νέας BMW Σειρά 4, εκεί όπου σίγουρα η πρακτικότητα έχει τον τελευταίο λόγο. Άλλωστε το συγκεκριμένο μοντέλο απευθύνεται σε κοινό που δεν θα ασχοληθεί ιδιαίτερα με τους χώρους. Όπως είναι λογικό, σε ένα τόσο χαμηλό αμάξωμα, η πρόσβαση στην πίσω σειρά καθισμάτων είναι λίγο μπελάς! Ωστόσο τέσσερις ενήλικες θα μπορέσουν να ταξιδέψουν άνετα, αρκεί οι πίσω να μην περνούν το 1.80 (περιορισμένος χώρος για το κεφάλι). Για οδηγό και συνοδηγό, όμως, υπάρχουν όλες οι ανέσεις, ενώ δεν απουσιάζουν και οι πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα. Κλείνουμε το κεφάλαιο “πρακτικότητα” αναφέροντας τον διαθέσιμο χώρο για τις αποσκευές, ο οποίος αγγίζει τα 440 λτ. και θα καλύψει με το παραπάνω τις ανάγκες σε ένα ταξίδι. Όσον αφορά τώρα στην ποιότητα των υλικών, αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο οι Βαυαροί έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση. Σχεδόν σε κάθε επιφάνεια συναντάμε μαλακά στην υφή πλαστικά, αλλά και η συναρμολόγηση είναι κορυφαία, χωρίς τον παραμικρό τριγμό στο εσωτερικό ακόμα και όταν το αυτοκίνητο περνά από κακοτεχνίες.
Πρωταγωνιστικό ρόλο, βέβαια, στο εσωτερικό κατέχει το εντυπωσιακό πάνελ που υποστηρίζεται από το BMW Operating System 8.5. Ουσιαστικά αποτελείται από μία οθόνη μεγέθους 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι σε ρόλο πίνακα οργάνων, αλλά και μία οθόνη αφής μεγέθους 14,9 ιντσών. Μέσω της δεύτερης ελέγχονται όλα τα συστήματα και οι εφαρμογές του infotainment (εννοείται ότι υπάρχει και ο γνώριμος περιστροφικός διακόπτης στην κεντρική κονσόλα του BMW iDrive). Το ψηφιακό περιβάλλον ολοκληρώνεται και από την ύπαρξη του head-up display, με την προβολή να γίνεται απευθείας στο παρμπρίζ και όχι σε κάποιο πάνελ.
Κινητήρας: 2λιτρο μοτέρ 245 ίππων και αυτόματο κιβώτιο!
Κάτω από το ομολογουμένως “πληθωρικό” καπό της BMW Σειρά 4 της δοκιμής συναντάμε ένα τετρακύλινδρο μοτέρ χωρητικότητας 1.998 κ.εκ., το οποίο φέρει τεχνολογία BMW TwinPower Turbo. Η ισχύς αγγίζει τους 245 ίππους στο εύρος 4.500 – 6.500 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 400 Nm εμφανίζεται από τις μόλις 1.600 σ.α.λ. Η κίνηση περνά στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με 8 σχέσεις (Steptronic), ενώ πίσω από το τιμόνι υπάρχουν και paddles για χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων. Αποτέλεσμα είναι τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 5,7 δλ. για το αμάξωμα των 1.680 κιλών, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει στα 250 χλμ./ώρα. Όσον αφορά τώρα στην κατανάλωση, η επίσημη μέση τιμή που ανακοινώνεται είναι 6,9 – 7,7 λτ./100 χλμ. Εμείς στη διάρκεια της δοκιμής διαπιστώσαμε ότι η μέση τιμή διαμορφώθηκε στα 8,5 λτ./100 χλμ., κινούμενοι για τα περισσότερα χιλιόμετρα με το πρόγραμμα οδήγησης “Normal” (υπάρχει επίσης το “Eco” και το “Sport”).
Στην πράξη: Ένα coupe που “καταπίνει” χιλιόμετρα!
Μπορεί η οδήγηση στην πόλη να μην είναι ιδιαίτερα ευχάριστη για όποιον βρεθεί πίσω από το τιμόνι της BMW Σειρά 4, αλλά η εικόνα αλλάζει άρδην μόλις το βαυαρικό coupe βρει ελεύθερο δρόμο. Εκεί ξεδιπλώνει τις αρετές του, με την μοναδική ποιότητα κύλισης και το τιμόνι με την κορυφαία πληροφόρηση, να δίνουν στον οδηγό την πολυπόθητη οδηγική συμπεριφορά. Σίγουρα οι 245 ίπποι της τετρακίνητης έκδοσης δεν “βάζουν” φωτιά στην άσφαλτο, αλλά μπορούν να κινήσουν σβέλτα το αμάξωμα. Η ροπή είναι διαθέσιμη από χαμηλά και σε συνδυασμό με το ταχύτατο κιβώτιο, ο οδηγός βλέπει την ταχύτητα να “σκαρφαλώνει” αρκετά γρήγορα. Ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας (μόλις Cd 0,23) έχει ως αποτέλεσμα μηδενικούς αεροδυναμικούς θορύβους και σε συνδυασμό με την κορυφαία ηχομόνωση ο οδηγός πρέπει να κοιτά τον πίνακα οργάνων προκειμένου η ταχύτητα να μην πάρει για τα καλά την ανιούσα. Κατά την έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο, τα κορυφαία φρένα με το γραμμικό πεντάλ, το τιμόνι με εξαιρετική πληροφόρηση και το καλοζυγισμένο πλαίσιο δημιουργούν τις ιδανικές συνθήκες για όσους εξακολουθούν να απολαμβάνουν την οδήγηση.
Στο ταμείο
Η τιμή της νέας BMW Σειρά 4 ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 61.200 ευρώ. Στην περίπτωση της τετρακίνητης 430i xDrive, όπως αυτή της δοκιμής, το κόστος απόκτησης ορίζεται στα 76.000 ευρώ.