Η Kia έχει δώσει εδώ και χρόνια ιδιαίτερη έμφαση στην ευρωπαϊκή αγορά και στις απαιτήσεις της και αυτό έχει αποδώσει καρπούς. Πλέον ακολουθεί τις τάσεις της συγκεκριμένης αγοράς και με το παραπάνω, κάτι που αποδεικνύει και με το XCeed, το CUV – Crossover Utility Vehicle, όπως η ίδια το αποκαλεί. Πλέον, το συγκεκριμένο μοντέλο διατίθεται και με 48V υβριδικό σύστημα το οποίο συνεργάζεται με 7άρι αυτόματο κιβώτιο DCT και αυτή ήταν η αφορμή για να το δοκιμάσουμε εκ νέου.
Δυναμική σχεδίαση
Το νέο Kia XCeed έχει σαφώς ευρωπαϊκό προσανατολισμό σχεδιαστικά. Εξάλλου έχει δημιουργηθεί στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Σχεδιασμού της Kia στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας, με την καθοδήγηση του αντιπροέδρου σχεδιασμού της Kia Motors Europe, Gregory Guillaume. Αν και το μεταξόνιό του είναι ίδιο με άλλων μοντέλων της σειράς Ceed (2,65 μέτρα), οι εμφανισιακές διαφορές είναι μεγάλες. Για την ακρίβεια, το μοναδικό κοινό του αμαξώματος του XCeed και του Ceed, είναι οι εμπρός πόρτες. Επιπλέον, οι πρόβολοι του XCeed είναι μεγαλύτεροι κατά 25 χιλιοστά εμπρός (905 χλστ.) και κατά 60 mm πίσω (840 χλστ.), σε σύγκριση με το Ceed. Το εμπρός μέρος ξεχωρίζει χάρη στη μάσκα και τα φώτα με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό που εκτείνονται στο φτερό και προς την εμπρός κολόνα, ενώ πίσω η κλίση της οροφής και το έντονο ανάγλυφο με τα λεπτά φωτιστικά σώματα, δημιουργούν ένα δυναμικό αποτέλεσμα. Η απόστασή του από το έδαφος είναι 174 – 184 χιλιοστά αναλόγως ζαντών. Τέλος, όσων αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις του, το μήκος του XCeed είναι στα 4.395 χλστ. ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.826 χλστ. και 1.483 χλστ. αντίστοιχα.
Εσωτερικό που σε κερδίζει με την ποιότητά του
Δεν χρειάστηκε να κάνω πολλά χιλιόμετρα με το XCeed για να καταλάβω πως έχει δοθεί έμφαση στην ποιότητα. Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί μαλακά υλικά στο άνω μέρος και έως τη μέση της καμπίνας, ενώ το φινίρισμα του ταμπλό με χρώμιο δίνει τον απαραίτητο τόνο πολυτέλειας. Η συναρμογή είναι πολύ καλή, ενώ το ίδιο ισχύει και για το φινίρισμα των υλικών. Η οθόνη αφής του συστήματος infotainment 8,0 ιντσών (έκδοση Platinum 10,25 ιντσών) είναι στο άνω μέρος του ταμπλό. Η ευκρίνειά της είναι εξαιρετική ενώ το ίδιο ισχύει και για την απόκρισή της στο κάθε άγγιγμα. Μάλιστα το Kia XCeed είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που εφοδιάζεται και με ψηφιακό πίνακα οργάνων. Αυτός είναι 12,3 ιντσών και η σχεδίασή του είναι τέτοια ώστε να εξασφαλίζει τη μέγιστη ευκρίνεια χάρη και στην ανάλυση 1920×720 pixel. Πραγματικά αξίζουν συγχαρητήρια στη μάρκα για την δουλειά που έχει κάνει και στον ποιοτικό τομέα. Από την άλλη, οι χώροι για έως και πέντε επιβάτες μετρίου αναστήματος είναι ικανοποιητικοί (αν και πίσω η κλίση της οροφής ίσως ενοχλήσει το κεφάλι των ψηλότερων επιβατών), ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν και αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ του Kia XCeed είναι 380 λίτρα (46 λίτρα είναι η θυσία που απαίτησε το υβριδικό σύστημα) και αν πέσουν τα καθίσματα, μπορεί να φτάσει στα 1.332 λίτρα. Τα τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι πολλά και προηγμένα και πραγματικά δεν λείπει κάτι από την συγκεκριμένη έκδοση (Titanium).
O Έλληνας της Kia Ευρώπης μας αποκαλύπτει τα μυστικά του! (+video)
Ήπια υβριδικό
Οι Κορεάτες δούλεψαν πολύ το θέμα της ανάρτησης προκειμένου να επιτύχουν μία δυναμική οδική συμπεριφορά και το κατάφεραν. Η ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση από γόνατα McPherson με τα stops στα έμβολα των αμορτισέρ που έχουν ειδικό σχεδιασμό αλλά και οι νέες ρυθμίσεις στους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, έχουν επιφέρει μία ισορροπία στις αντιδράσεις του αυτοκινήτου. Η ηχομόνωση είναι σε καλό επίπεδο, ενώ η περιμετρική ορατότητα δεν βάζει εμπόδια (υπάρχει και κάμερα οπισθοπορείας). Η θέση οδήγησης έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων και θα βολέψει τους περισσότερους σωματότυπους, ενώ το κάθισμα έχει καλή πλευρική στήριξη και είναι αναπαυτικό. Σε καθημερινό ρυθμό και σε μετακινήσεις ρουτίνας, το Kia XCeed αποδείχθηκε άνετο και ευκολοδήγητο και σίγουρα μου άφησε μία ευχάριστη αίσθηση.
Το ενδιαφέρον στην συγκεκριμένη έκδοση όμως συγκεντρώνει η υβριδική τεχνολογία η οποία συνδυάζει βενζινοκινητήρα 1.5 λτ. και ηλεκτρικό κύκλωμα 48V (αποθηκεύει ενέργεια κατά το φρενάρισμα και την επιστρέφει όταν κρίνεται αναγκαίο για να μειωθεί η μέση κατανάλωση). Σύμφωνα με τους Κορεάτες, ο νέος τούρμπο κινητήρας 1.5 T-GDi και πλέον αποδίδει 160 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. με ροπή 253 Nm από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ. Τιμές που χαρίζου στο αυτοκίνητο βάρους 1.469 κιλών, 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δλ. και τελική ταχύτητα 208 χλμ./ώρα, χάρη και στην βοήθεια που δίνει και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Όσον αφορά τη μέση κατανάλωσή του, η εταιρεία κάνει λόγο για 6,0-6,2 λίτρα/100 χλμ. (με 135-141 γρ./χλμ. CO2), ενώ εμείς στην πράξη είδαμε 7,4 λίτρα/100 χλμ.
Το υβριδικό Kia XCeed στην έκδοση της δοκιμής Titanium κοστίζει 26.290 ευρώ, ενώ οι τιμές για την έκδοση Optimum ξεκινούν από τα 22.890 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να τονίσουμε πως το αυτοκίνητο συνοδεύεται από 7ετή εργοστασιακή εγγύηση.