Το Citroen C3, στη νέα του γενιά, ήρθε πιο “διαβασμένο” από ποτέ. Προσαρμόστηκε στις ανάγκες του κοινού, διατηρώντας την “value for money” φιλοσοφία του και η ελληνική αγορά το επιβράβευσε γι’ αυτό. Συγκεκριμένα, στην κατηγορία που το κατατάσσει ο ΣΕΑΑ, είναι το τρίτο πιο δημοφιλές μοντέλο (πίσω από τα Toyota Yaris Cross και Peugeot 2008), με τις ταξινομήσεις του στο 10μηνο να αγγίζουν τις 4.500. Αυτή τη φορά, το δοκιμάζουμε στην έκδοση με θερμικό μοτέρ 100 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!
Δείτε επίσης: Το B-SUV που κοστίζει 20.950 ευρώ μέχρι το τέλος του έτους – Ισχύει για ετοιμοπαράδοτα
Ξεκινάμε από την εξωτερική εμφάνιση, εκεί όπου είναι εμφανή τα crossover στοιχεία του αμαξώματος. Πλέον συναντάμε αυξημένη απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 19,7 εκατ., ενώ στο κάτω τμήμα του αμαξώματος υπάρχουν πλαστικές επενδύσεις που προσφέρουν πιο άνετες εκτός δρόμου διαδρομές. Επίσης, στην οροφή υπάρχουν ράγες, ενώ αξιοσημείωτη είναι και η ύπαρξη του νέου σήματος της εταιρείας. Όσον αφορά τώρα στις διαστάσεις, το μήκος είναι ελαφρώς αυξημένο στα 4.015 χλστ., το πλάτος αγγίζει τα 1.755 και το ύψος φτάνει πλέον στα 1.567 χλστ., με την τελευταία τιμή να παραπέμπει στην B-SUV κατηγορία. Οι διαθέσιμοι χρωματικοί συνδυασμοί είναι αρκετοί και, όπως βλέπετε στις εικόνες, υπάρχουν και δυνατότητες διχρωμίας με μαύρη οροφή. Όσο για τις ζάντες, στην πιο πλούσια έκδοση της δοκιμής μας έχουν μέγεθος 17 ιντσών (ατσάλινοι τροχοί 16 ιντσών στη βασική έκδοση).

328 λίτρα για τις αποσκευές
Εσωτερικά, στο μεσαίο τμήμα του ταμπλό φιλοξενείται η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, η οποία είναι αιωρούμενη, ενώ πιο κάτω είναι τοποθετημένοι οι αεραγωγοί. Σημαντική κάπου εδώ η αναφορά στους φυσικούς διακόπτες που βρίσκονται στο πάνελ ρύθμισης του κλιματισμού. Τον ρόλο του πίνακα οργάνων αναλαμβάνει μία μακρόστενη οθόνη που βρίσκεται αρκετά πίσω από το τιμόνι. Δεν εμποδίζει την ορατότητα και οι ενδείξεις είναι αρκετά ευκρινείς. Ανασχεδιασμένο είναι και το τιμόνι, με τη μικρή πλέον διάμετρο. Η προσθήκη υφασμάτινων επενδύσεων στο εσωτερικό προσδίδει πόντους στην εμφάνιση και στην ποιότητα. Η εργονομία είναι σε καλό επίπεδο χάρη και στους αρκετούς φυσικούς διακόπτες, ενώ η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων συνεπάγεται και ανάλογη αύξηση στους χώρους της καμπίνας. Τα καθίσματα Advanced Comfort είναι άνετα και αναπαυτικά, ενώ στο πορτμπαγκάζ πλέον έχουμε 328 λίτρα και με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος φτάνει στα 1.180 λίτρα.
Κινητήρας: Τρικύλινδρος 100 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο
Το νέο Citroen C3 είναι διαθέσιμο ως αμιγώς βενζινοκίνητο, ως υβριδικό και ως αμιγώς ηλεκτρικό. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ανήκει στη πρώτη κατηγορία και κάτω από το καπό του βρίσκεται ο τρικύλινδρος 1.2 turbo PureTech με ισχύ 100 ίππων και ροπή 205 Nm που έρχεται από τις 1.750 σ.α.λ. (φέρει καδένα χρονισμού και όχι ιμάντα). Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων. Όσον αφορά στις επιδόσεις, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,6 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 160 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση δεν φτάνει τις χαμηλές τιμές της υβριδική έκδοσης, με την μέση τιμή στη διάρκεια της δοκιμής να διαμορφώνεται στα 6,6 λτ./100 χλμ. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι η επίσημη τιμή που ανακοινώνει η εταιρεία είναι 5,6 – 5,7 λτ./100 χλμ. Βέβαια, αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για ένα μη υβριδικό αυτοκίνητο, η τιμή δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να χαρακτηριστεί αρνητική.
Στην πράξη: Ιδανικό για την πόλη, τίμιο στο ταξίδι!
Οδηγικά το νέο Citroen C3 παραμένει πιστό στις αρχές της μάρκας. Άνετη ανάρτηση, που αποτελεί ιδανική συνθήκη για τους κακοτράχαλους δρόμους της χώρας μας. Η Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushion ισοπεδώνει ακόμη και αλλεπάλληλες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Φυσικά η νέα πλατφόρμα Smart Car Platform, έχει συντελέσει στην κορυφαία οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, το οποίο χαρίζει στον οδηγό αυτοπεποίθηση από τα πρώτα χιλιόμετρα. Ο κινητήρας, αν και τρικύλινδρος, δεν θα ενοχλήσει ιδιαίτερα με τον ήχο του, ενώ η εμφάνιση της ροπής από χαμηλά δίνει στον οδηγό την ικανότητα να κινηθεί σβέλτα όταν το θελήσει. Τα φρένα είναι ισχυρά και μπορούν να διαχειριστούν εύκολα το βάρος των σχεδόν 1.150 κιλών (ταμπούρα στον πίσω άξονα), ενώ το τιμόνι υστερεί σε πληροφόρηση και το σχήμα του απαιτεί λίγη εξοικείωση μέχρι ο οδηγός να αισθανθεί άνετα. Βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο, μέχρι τα 110-120 χλμ./ώρα απουσιάζουν εντελώς οι αεροδυναμικοί θόρυβοι, ενώ σε πιο “κλειστές” διαδρομές, η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης (ημιάκαμπτος πίσω) επιτρέπει κάποιες κλίσεις του αμαξώματος.
Στο ταμείο
Η τιμή του Citroen C3 ξεκινά αυτή τη στιγμή από τα 17.300 ευρώ στην ελληνική αγορά, έπειτα από προωθητική ενέργεια που είναι σε ισχύ αυτό το διάστημα. Υπενθυμίζω ότι αυτός ο κινητήρα έρχεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο. Συνεπώς, όσοι ενδιαφέρονται για αυτόματο, θα πρέπει να στραφούν στην υβριδική έκδοση του Citroen C3.











