Δοκιμάζουμε το best seller της Suzuki – Full υβριδικό και με τετρακίνηση

Με πλήρως υβριδικό σύστημα για χαμηλή κατανάλωση και σύστημα "ALLGRIP" για "off road" διαδρομές! Δείτε τις εντυπώσεις μας από το δημοφιλές B-SUV...

Βρείτε μας στο
Suzuki Vitara

To Suzuki Vitara πρόσφατα ανανεώθηκε και εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις πιο προσιτές επιλογές στη δημοφιλή κατηγορία των B-SUV. Μάλιστα, μέσα στο 2024 ήταν το best seller μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας στην Ελλάδα, ενώ κατάφερε να μπει και στο Top-3 των B-SUV, πίσω από τα Toyota Yaris Cross και Peugeot 2008. Αυτή τη φορά, το δοκιμάζουμε στην πιο “πληθωρική” έκδοση, αυτή δηλαδή με το πλήρως υβριδικό σύστημα και την τετρακίνηση.

Δείτε επίσης: To best seller στην Ευρώπη “πουλάει” περισσότερο με υγραέριο – Κοστίζει 16.090 ευρώ

Το ανανεωμένο Suzuki Vitara έχει διατηρήσει τα χαρακτηριστικά που το έκαναν γνωστό και εφοδιάζεται με τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και νέα μάσκα εμπρός. Γενικά οι αισθητικές αλλαγές του είναι εξαιρετικά περιορισμένες, καθώς εκτός των παραπάνω συναντάμε νέο σχεδιασμό στις ζάντες που συμβάλει στην βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής καθώς και νέα χρώματα. Το μήκος του ανανεωμένου Suzuki Vitara είναι στα 4.175 χλστ., το πλάτος στα 1.775 χλστ. και το ύψος στα 1.610 χλστ. Το μεταξόνιό του έχει μήκος 2.500 χλστ., ενώ η απόστασή του από το έδαφος είναι στα 185 χλστ.

Suzuki Vitara


Η πιο σημαντική αλλαγή, ωστόσο, αφορά στα συστήματα ασφαλείας. Με αφορμή και την εφαρμογή της ευρωπαϊκής οδηγίας GSRII, η εταιρεία τοποθέτησε όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, ενώ η πιο απτή αλλαγή είναι αυτή της μεγαλύτερης οθόνης για το σύστημα πολυμέσων, που πλέον έχει διαγώνιο 9 ιντσών. Μέσω της τελευταίας, προσφέρεται μεταξύ άλλων δυνατότητα ασύρματης συνδεσιμότητας μέσω Android Auto και Apple CarPlay. Δεδομένου ότι μιλάμε για την τετρακίνητη έκδοση, λίγο πιο χαμηλά υπάρχει και ο γνωστός, περιστροφικός διακόπτης από τον οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης που επιθυμεί. Υπάρχει, Auto, Sport, Snow, αλλά και Lock για τις πιο “extreme” περιπτώσεις εκεί που τελειώνει η άσφαλτος.

Ευρύχωρο και με “έξυπνες” θήκες
Η χωρητικότητα της καμπίνας δεν έχει αλλάξει σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις. Τέσσερα άτομα θα βολευτούν άνετα, ενώ ο μεσαίος επιβάτης στο πίσω κάθισμα θα ενοχληθεί ελαφρώς από το τούνελ μετάδοσης, ανάμεσα στα πόδια του. Χώροι για αντικείμενα υπάρχουν αρκετοί, οι τσέπες στα πάνελ των εμπρός θυρών είναι μεγάλες, ενώ στα πάνελ των πίσω θυρών υπάρχει θήκη για μεγάλο μπουκάλι. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 375 λίτρα και μπορεί να φτάσει στα 1.120 με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, το οποίο είναι διαιρούμενο σε αναλογία 60:40. Στοιχείο σημαντικό καθώς παραμένει ως έχει χωρίς να έχει επηρεαστεί από την ύπαρξη υβριδικού συστήματος/μπαταριών.

Τα καταφέρνει πολύ καλά στον τομέα της οικονομίας
Πέρα από την ήπια υβριδική έκδοση με το 48V σύστημα, υπάρχει και η λεγόμενη “Strong Hybrid”. Πρόκειται για πλήρως υβριδική έκδοση, η οποία μάλιστα μπορεί να συνοδευτεί και από τετρακίνηση, όπως συμβαίνει στην περίπτωση της δοκιμής μας. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο κινητήρας 1.5 DUALJET, ο οποίος συνεργάζεται με υβριδικό σύστημα που αποτελείται από μια μονάδα γεννήτριας (Motor Generator Unit – MGU), μια μπαταρία ιόντων λιθίου 140 V και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Auto Gear Shift (AGS) 6 σχέσεων. H συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 116 ίππους και η ροπή φτάνει τα 138 Nm (60 Nm o ηλεκτροκινητήρας).

Όσον αφορά τώρα στις επιδόσεις, στην τετρακίνητη ALLGRIP η επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 13,5 δλ. Η δε τελική ταχύτητα αγγίζει τα 175 χλμ./ώρα. Πάμε και στην κατανάλωση, το “δυνατό” στοιχείο του πλήρως υβριδικού Vitara. Στον επίσημο πίνακα αναγράφεται μέση τιμή 5,6 λτ./100 χλμ. για το τετρακίνητο Suzuki Vitara (μετρήσεις WLTP). Εμείς, στη διάρκεια της δοκιμής διαπιστώσαμε ότι σε μεικτές συνθήκες τα 6,0 λτ./100 χλμ. είναι μία άκρως ρεαλιστική τιμή.

 

Στην πράξη
Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, το Suzuki Vitara έχει προσαρμοστεί στις σύγχρονες ανάγκες του κοινού. Κάτι τέτοιο έγινε αντιληπτό μόλις πατήσαμε στον αυτοκινητόδρομο, όπου η ικανοποιητική μόνωση εξασφαλίζει ένα “ήσυχο” ταξίδι μέχρι τα 130 χλμ./ώρα. Περνώντας, όμως, στον επαρχιακό δρόμο με τις ορεινές φουρκέτες, έγινε άμεσα αντιληπτό ότι η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί με έμφαση στην άνεση, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν έντονες “πλεύσεις” του αμαξώματος. Το σύστημα τετρακίνησης AllGrip ελέγχεται από τον οδηγό μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, που δίνει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στα προγράμματα Auto, Sport, Snow και Lock. Στο αυτόματο, η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρός άξονα και μόλις υπάρξει απώλεια πρόσφυσης τότε ποσοστό της ροπής μεταφέρεται και στον πίσω. Στο πρόγραμμα Lock η ροπή μεταδίδεται ισόποσα και στους δύο άξονες, ενώ στα άλλα δύο προγράμματα προσαρμόζεται αναλόγως συνθηκών προκειμένου να προσφέρει τη βέλτιστη συμπεριφορά σε χιόνι ή γρήγορη οδήγηση. Αν πάλι θέλετε πιο σκληρό Off road τότε ένα σετ ελαστικών για ανάλογη χρήση θα σας λύσει τα χέρια. Αλλά και πάλι η απόσταση των 185 χλστ. από το έδαφος δεν είναι για… πολλά.

Στο ταμείο
Η τιμή του πλήρως υβριδικού Suzuki Vitara ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 26.380 ευρώ. Ωστόσο, για όσους θέλουν να προσθέσουν και το σύστημα τετρακίνησης, το ποσό αυξάνεται στα 29.180 ευρώ.