Το Suzuki Vitara είναι γνωστή ποσότητα στους δρόμους της χώρας μας, και πλέον έχει καθιερωθεί στις συνειδήσεις όλων και ως υβριδικό SUV. Εδώ στο traction.gr έχουμε οδηγήσει όλες τις εκδόσεις του στις καθιερωμένες εβδομαδιαίες δοκιμές, ενώ πλέον ήρθε η ώρα να δούμε και την ανανεωμένη έκδοσή του.
Το Suzuki Vitara εδώ και περισσότερα από εφτά χρόνια, από τότε δηλαδή που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά σε αυτή την γενιά του, έχει βελτιωθεί σημαντικά. Έχει αλλάξει πολύ από τότε που το γνώρισα στην Πορτογαλία στην πανευρωπαϊκή του παρουσίαση και αν και αυτό δεν φαίνεται εμφανισιακά, οδηγικά και τεχνολογικά απέχει αρκετά από εκείνο το… πρώιμο μοντέλο της νέας εποχής του Vitara. Ένα Vitara που εγκατέλειψε την προσέγγιση off-road animal για να ακολουθήσει την τάση της εποχής που θέλει τα SUV πιο… ασφάλτινα.
Το ανανεωμένο Suzuki Vitara έχει διατηρήσει τα χαρακτηριστικά που το έκαναν γνωστό και εφοδιάζεται με τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και νέα μάσκα εμπρός. Γενικά οι αισθητικές αλλαγές του είναι εξαιρετικά περιορισμένες, καθώς εκτός των παραπάνω συναντάμε νέο σχεδιασμό στις ζάντες που συμβάλει στην βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής καθώς και νέα χρώματα.
Τα ίδια ισχύουν και για το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Με αφορμή και την εφαρμογή της ευρωπαϊκής οδηγίας GSRII, η εταιρεία τοποθέτησε όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, ενώ η πιο απτή αλλαγή είναι αυτή της μεγαλύτερης οθόνης για το σύστημα πολυμέσων, που πλέον έχει διαγώνιο 9 ιντσών. Αλλαγές σε θέματα ποιότητας και ευρυχωρίας δεν υπάρχουν και μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα επιλέγοντας από τις ετικέτες πιο κάτω την “δοκιμή Suzuki Vitara”.
Οδηγικά το SUV της ιαπωνικής μάρκας στην ανανεωμένη του έκδοση προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ανάλογη απόσβεση κραδασμών από τα αμορτισέρ και άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού αλλά και από τις αντιδράσεις της ανάρτησης (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) στη μεταφορά βάρους, από το αμάξωμα (απότομες αλλαγές πορείας, βίαια φρένα, ακαριαία επιτάχυνση). Και όλα αυτά με τη χρήση υβριδικής τεχνολογίας που έφερε καλύτερη και προοδευτικότερη απόκριση στο γκάζι και πιο φυσική αίσθηση από το ρελαντί. Στα επιμέρους οδηγικά στοιχεία, το τιμόνι του είναι γρήγορο και άμεσο με καλή αίσθηση χωρίς μάλιστα να περνά κραδασμούς στα χέρια του οδηγού στα κακοτράχαλα κομμάτια, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων έχει καλή αίσθηση κατά το κούμπωμα και δεν “κομπιάζει” στις γρήγορες αλλαγές. Όσον αφορά τα φρένα του, η δύναμή τους ικανοποιεί, ενώ το ίδιο ισχύει και για την αίσθησή τους. Έτσι αποτελεί την χρυσή τομή στην κατηγορία των compact SUV καθώς καταφέρνει να παντρέψει ιδανικά την κίνηση εκτός δρόμου με την κίνηση στην άσφαλτο.
Πάμε όμως στο μοτέρ και συγκεκριμένα στο υβριδικό σύνολο που είναι και ο πρωταγωνιστής στην συγκεκριμένη περίπτωση. Το ανανεωμένο Vitara Hybrid λοιπόν έχει και πάλι κάτω από το καπό του τον 1.4 λτ. BoosterJet βενζινοκινητήρα ο οποίος αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 235 Nm από τις 2.000 έως και τις 3.000 σ.α.λ. Η μέση πραγματική κατανάλωση, είναι 6,3 λίτρα/100 χλμ. Τιμή ικανοποιητική για την κατηγορία. Όσον αφορά τις επιδόσεις του, για το 0-100 χλμ./ώρα το υβριδικό Vitara χρειάζεται 9,5 δλ. και η τελική του ταχύτητα είναι στα 195 χλμ./ώρα.
Το ανανεωμένο Suzuki Vitara ξεκινά στην χώρα μας από τα 20.580 ευρώ στην δικίνητη έκδοση και από τα 26.180 ευρώ στην τετρακίνητη έκδοσή του.