H νέα, δεύτερη γενιά της Mercedes GLA είναι πλέον γνωστή δύναμη και στους ελληνικούς δρόμους, ενώ ανανεώθηκε προκειμένου να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί. Εμείς εδώ δοκιμάζουμε την plug-in υβριδική έκδοση 250 e, η οποία υπόσχεται οικονομικές μετακινήσεις, ακόμη και χωρίς καύσιμο (αποκλειστικά με ρεύμα) αλλά και εξαιρετικές επιδόσεις.
Σχεδιαστικά η GLA στην ανανεωμένη εκδοχή της, διατηρεί την αρχιτεκτονική της, ενώ διαθέτει αισθητικές διαφορές. Το εμπρός μέρος είναι επιβλητικό όπως αρμόζει σε μια γνήσια Mercedes. Η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα ευθύνονται κυρίως για αυτό, καθώς διαθέτουν επιθετικό σχεδιασμό, ενώ πλαισιώνονται από το νέο προφυλακτήρα με τους μεγάλους αεραγωγούς και τα powerdomes στο καπό του κινητήρα (τα δύο παράλληλα “νεύρα” που διατρέχουν το καπό). Προσθέτοντας στα παραπάνω στοιχεία τους μεγάλους τροχούς, τους έντονους ώμους του αμαξώματος πάνω από τους θόλους των τροχών και την κεκλιμένη γραμμή οροφής στο πίσω μέρος, τότε έχουμε ένα ολοκληρωμένο παζλ αισθητικής υπεροχής! Πάνω από όλα όμως η Mercedes GLA είναι ένα SUV και αυτό φροντίζει να το δείχνει διαρκώς. Το επιβλητικό της παράστημα με το ύψος της να φτάνει πλέον τα 1.613, οι κοντοί πρόβολοι μπροστά και πίσω και οι περιμετρικές, προστατευτικές επενδύσεις φροντίζουν για αυτό. Ειδικότερα, το μήκος της νέας GLA ανέρχεται στα 4.410 χλστ. (-14 χλστ. σε σχέση με πριν), στο ύψος της αναφερθήκαμε πιο πάνω, ενώ το πλάτος της ανέρχεται στα 1.804 χλστ. χωρίς τους καθρέπτες (αυξημένο κατά 30 χλστ.). Την ίδια στιγμή μεγαλύτερο παρουσιάζεται και το μεταξόνιο, καθώς είναι αυξημένο κατά 30 χλστ. στα 2.729 χλστ. (στοιχείο που ευνοεί και τους χώρους καμπίνας όπως θα δούμε πιο κάτω). Φυσικά η plug-in hybrid έκδοσή της, δεν έχει να επιδείξει κάποιες αλλαγές σχεδιαστικά, πέραν την προσθήκης του ειδικού σήματος EQ Power αλλά και του “e” δίπλα στο 250.
Όπως είναι λογικό, καθώς μιλάμε για νέα γενιά και όχι απλώς για ανανέωση, το εσωτερικό της νέας Mercedes GLA είναι ολοκαίνουργιο και έχει να επιδείξει μια πιο ευρύχωρη αλλά και πιο hi-tech καμπίνα, σε σχέση με την πρώτη γενιά του μοντέλου. Ανοίγοντας την πόρτα του αυτοκινήτου έρχεσαι αντιμέτωπος με την ποιότητα κατασκευής της Mercedes. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι από το… πάνω ράφι, ο εσωτερικός φωτισμός υπογραμμίζει την πολυτέλεια, ενώ καθίσματα και πόρτες πείθουν για τη στιβαρότητα της κατασκευής. Φυσικά οι στρογγυλοί αεραγωγοί δεν περνούν απαρατήρητοι. Πέντε συνολικά, διαθέτουν εμφάνιση που θυμίζει τουρμπίνα αεροπλάνου και αποτελούν την αισθητική σύνδεση της Mercedes GLA με το παρελθόν των μοντέλων της γερμανικής μάρκας. Αμέσως μετά, το μάτι σου πέφτει στο ταμπλό οργάνων, αν μπορεί να χαρακτηριστεί έτσι, καθώς πλέον δεν υφίσταται, αφού τα όργανα έχουν δώσει την θέση τους στον πίνακα/οθόνη ενδείξεων. Αυτός απαρτίζεται από ένα ενιαίο πάνελ δύο έγχρωμων screens. Πλέον και οι δύο οθόνες είναι 10,25 ιντσών (26 cm). Αυτή που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό είναι αφής. Σημαντικό είναι το γεγονός πως στον βασικό εξοπλισμό της νέας Mercedes GLA, περιλαμβάνεται το βελτιωμένο σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Το MBUX μπορεί να διαμορφώνεται εξατομικευμένα χάρη σε μια ευρεία γκάμα επιλογών, ενώ ο έλεγχος του συστήματος πολυμέσων μπορεί να γίνει και από το σχετικό touchpad (πάνελ αφής) στην κεντρική κονσόλα. Ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 385 (για την συγκεκριμένη έκδοση). Η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαιρείται και αναδιπλώνεται σε αναλογία 40:20:40 αυξάνοντας τον χώρο αποσκευών στα 1.385 λίτρα.
Το υβριδικό της σύστημα της ανανεωμένης GLA 250 e αν και είναι το ίδιο, είναι πλέον αποτελεσματικότερο. Και αυτό γιατί η μπαταρία 15,6 kWh έχει πλέον ωφέλιμη χωρητικότητα 11,5 kWh από 10,6 kWh), που δίνει ενέργεια σε έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων (από 102), ο οποίος έχει τοποθετηθεί ανάμεσα στο 8άρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και στον 1,33 λτ. βενζινοκινητήρα των 163 ίππων. Συνδυαστικά η ισχύς παραμένει στους 218 ίππους και στα 450 Nm ροπής. Η φόρτιση σε wallbox 7,4 kW χρειάζεται περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά και σε απλή, οικιακή πρίζα περίπου πέντε ώρες. Φυσικά σε ταχυφορτιστή 22 kW η φόρτιση απαιτεί κάτι λιγότερο από μισή ώρα. Στην πράξη, έχοντας φορτισμένες τις μπαταρίες της, η Mercedes GLA 250 e ξεκινάει ηλεκτρικά, ενώ η πραγματική της αυτονομία κατά την διάρκεια της δοκιμής μας στο πρόγραμμα οικονομικής οδήγησης ECO έφτασε στα 75 χιλιόμετρα (60 στην προγενέστερη έκδοση). Για 75 χλμ. λοιπόν κινηθήκαμε χωρίς να κάψουμε σταγόνα βενζίνης! Αν επιλέξεις να κινηθείς με συνδυαστική ενέργεια από τα δύο μοτέρ, τότε η μέση κατανάλωση βενζίνης είναι στα 1,7 λίτρα/100 χλμ. αν πάλι έχεις ξεμείνει από μπαταρία, τότε η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι στα 6,2 λίτρα/100 χλμ. Όσον αφορά τις επιδόσεις της, για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 7,9 δλ. και η τελική της ταχύτητα είναι στα 220 χλμ./ώρα (140 χλμ./ώρα όταν κινείται αποκλειστικά με μπαταρία).
Το αυτοκίνητο είναι ταχύτατο. Οι ρεπρίζ είναι εξαιρετικές, ενώ η απόκριση στο γκάζι ικανοποιεί πλήρως. Τα φρένα χρειάζονται εξοικείωση λόγω και της αναγεννητικής πέδησης. Η ένταση της τελευταίας µπορεί να ρυθµιστεί από τον οδηγό στο πρόγραµµα Electric μέσα από τα χειριστήρια για την αλλαγή ταχυτήτων (δεν χρειάζονται όταν το αυτοκίνητο κινείται ως ηλεκτρικό). Στα υπόλοιπα προγράμματα, αναλαμβάνει το αυτοκίνητο από μόνο του να προσαρμόσει την ένταση της ανάκτησης ανάλογα µε τις συνθήκες. Το κιβώτιο είναι ομαλό στις αλλαγές του και γρήγορο. Το πάτημά της παρά το αυξημένο βάρος των 1.775 κιλών παραμένει αρχοντικό, ενώ και το κράτημά της είναι κορυφαίο και εμπνέει σιγουριά. Βέβαια η ανάρτηση έχει σφίξει λίγο σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις. Όσον αφορά τις εκτός δρόμου ικανότητές της, με ελαστικά και κίνηση στον εμπρός άξονα δεν έχουμε μεγάλες προσδοκίες. Όμως η απόσταση από το έδαφος και η εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης δεν προκαλούν άγχος σε βατό χωματόδρομο.
Η Mercedes GLA 250 e με την κορυφαία τεχνολογία και τον πλούσιο εξοπλισμό σε κάθε επίπεδο, κοστίζει 52.550 ευρώ.