Λίγο μετά την επίσημη παρουσίασή του, το νέο Jeep Avenger κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη θέση στον θεσμό “Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς” για το 2023. Πρόσφατα, μάθαμε ότι το εμπορικό του ξεκίνημα είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικό, μιας και έχει ήδη καταγράψει περισσότερες από 40.000 παραγγελίες στη Γηραιά Ήπειρο. Τώρα έφτασε η ώρα της δοκιμής, πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε πιο αναλυτικά το πρώτο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Jeep.
Δεδομένου ότι πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο, δεν γίνεται να μην ξεκινήσουμε από την εξωτερική εμφάνιση, η οποία μάλιστα διαπιστώσαμε πως ήταν ελκυστική βάσει των αντιδράσεων περαστικών στη διάρκεια της δοκιμής. Tο πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας διακρίνεται για τα λεπτά φωτιστικά σώματα εμπρός, ανάμεσα στα οποία τοποθετείται η γνωστή μάσκα που αποτελεί εδώ και χρόνια σήμα κατατεθέν της εταιρείας. Δύο έντονα νεύρα διατρέχουν το καπό, ενώ δεν απουσιάζει και το “e” που μαρτυρά την εξηλεκτρισμένη φύση του μοντέλου. Στο πίσω τμήμα, συναντάμε επίσης μικρής επιφάνειας LED σώματα και το λογότυπο της Jeep με μπλε χρώμα. Αξιοσημείωτο είναι να αναφέρουμε ότι το κάτω τμήμα του αμαξώματος φέρει πλαστικές επενδύσεις για μέγιστη προστασία, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δημιουργεί καλές “off-road” τιμές (προσέγγισης, διαφυγής, ράμπας) στις οποίες θα αναφερθούμε εκτενώς στη συνέχεια. Όσο για το μήκος του αμαξώματος, αγγίζει τα μόλις 4,08 μέτρα, 16 εκατοστά πιο μικρό από το Renegade. Το δε πλάτος φτάνει τα 1.776 χλστ. και το ύψος 1.528.
Σύγχρονη τεχνολογία και μοντέρνα σχεδίαση
Πάμε και στο εσωτερικό, το οποίο διακρίνεται για την μοντέρνα και ευχάριστη σχεδίασή του. Κοινός παρονομαστής αποτελεί για όλες τις εκδόσεις το στάνταρ πλούσιο επίπεδο. Εφοδιασμένο με το σύστημα infotainment Uconnect με την οθόνη αφής των 10,25’’ και ψηφιακό πίνακα οργάνων (7’’ ή 10,25’’ ανάλογα με την έκδοση), το Avenger εξασφαλίζει πλήρη συνδεσιμότητα μέσω και των εφαρμογών mirroring, Android Auto και Apple CarPlay. Την ίδια στιγμή οι υπηρεσίες UconnectTM Services επιτρέπουν τον έλεγχο λειτουργιών του αυτοκινήτου (φόρτιση, σύστημα κλιματισμού, κλείδωμα, κτλ.) από απόσταση, μέσω του smartphone του χρήστη. Λίγο κάτω από την κεντρική οθόνη, συναντάμε τα τέσσερα κουμπιά μετάδοσης κίνησης (D,N,R και P), ενώ δεν απουσιάζει και η ρύθμιση “B” που μόλις ενεργοποιηθεί γίνεται πιο έντονη η ανάκτηση ενέργειας.
Όσο για τους χώρους, υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, ειδικά ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Από την άλλη, για τις αποσκευές προσφέρεται ένας συνολικός όγκος 355 λτ., ο οποίος εκτοξεύεται στα 1.250 με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων σε ανάκληση.
Κινητήρας με ισχύ 156 ίππων
Πάμε και στο ηλεκτρικό σύστημα που κινεί το Jeep Avenger. Το μοντέλο ης αμερικάνικης μάρκας, εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 156 ίππους και 260 Nm ροπής. Επιτρέπει επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,0 δλ. για το αμάξωμα που ξεπερνά οριακά τα 1.500 κιλά, ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 150 χλμ./ώρα. Η νέα μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh κατασκευάζεται από τη Stellantis και αποτελείται από 17 μονάδες με συνολικά 102 στοιχεία (Lithium-Ion NMC 811). Εξασφαλίζει στο Avenger μία αυτονομία της τάξης των 400χλμ. σε μικτές συνθήκες και 550χλμ. σε αστικές συνθήκες (WLTP). Εμείς, στη διάρκεια της δοκιμής κινηθήκαμε σε μεικτές συνθήκες (εντός και εκτός δρόμου) καταγράφοντας μία μέση τιμή της τάξης των 380 χλμ. Όσον αφορά στη κατανάλωση, η Jeep ανακοινώνει 15,4 kWh/100 χλμ. και η δική μας μέτρηση ήταν 18,5.
Ακόμα ένα βασικό στοιχείο του συστήματος ηλεκτροκίνησης του Avenger είναι το σύστημα φόρτισης, το οποίο εφοδιάζεται με φορτιστή 100kW που σε κατάλληλο δίκτυο μπορεί να φορτίσει την μπαταρία από το 20% στο 80% σε μόλις 24 λεπτά. Σε φορτιστή AC 11kW, η διαδικασία φόρτισης 0-100% διαρκεί 5 ώρες και 30 λεπτά.
Στην πράξη: “Πατάει” χώμα;
Βλέποντας κανείς το σήμα της Jeep φαντάζεται εκτός δρόμου αποδράσεις… και είναι λογικό. Το νέο Jeep Avenger είναι ένα ηλεκτρικό μοντέλο που θα κινηθεί κυρίως σε αστικό περιβάλλον, ωστόσο η εταιρεία έχει προσθέσει κάποιες “πινελιές” που απέδειξαν ότι μπορεί να κινηθεί άνετα και αθόρυβα εκτός δρόμου. Για παράδειγμα, διαθέτει περιμετρικά προστατευτικές επιφάνειες, αλλά και φωτιστικά σώματα που επίσης προστατεύονται χάρη στον τρόπο τοποθέτησής τους μέσα στη μάσκα. Επίσης, φέρει την μεγαλύτερη στην κατηγορία απόσταση από το έδαφος (200 χλστ.), η οποία προσφέρει εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης (20 μοίρες), ράμπας (20 μοίρες) και διαφυγής (32 μοίρες). Επιπλέον, υπάρχουν μεταλλικές προστατευτικές ποδιές, ώστε να προσφέρεται η απαραίτητη “θωράκιση” στην μπαταρία. Άξιο αναφοράς είναι και το σύστημα Selec-Terrain που προσφέρει έξι επιλογές: “Normal” για την καθημερινή χρήση, “Eco” για μέγιστη αυτονομία, “Sport” για υψηλότερη απόδοση, “Snow” για μέγιστη πρόσφυση σε παγωμένες συνθήκες, “Mud” για μέγιστη απόδοση σε λασπωμένες διαδρομές και “Sand”, η οποία περιορίζει την πιθανότητα το όχημα να ακινητοποιηθεί σε αμμώδες έδαφος. Σίγουρα αυτά είναι στοιχεία που δεν έχουμε ξανά συναντήσει σε ένα “mainstream” ηλεκτρικό μοντέλο.
Στο ταμείο
Η τιμή του αμιγώς ηλεκτρικού Jeep Avenger ξεκινά στην Ελλάδα από τα 38.700 ευρώ (30.700 ευρώ με την κρατική επιδότηση). Όλες οι εκδόσεις του μοντέλου καλύπτονται από 4ετή εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000 χλμ., ενώ η μπαταρία έχει 8ετή εγγύηση με ισχύ έως 160.000 χλμ.