Το Ford Explorer μας συστήθηκε στο παρελθόν σε ένα τεράστιο αμάξωμα με διαστάσεις που προέρχονται από την απέναντι πλευρά του Ατλαντικού. Τα δεδομένα πλέον έχουν αλλάξει και το άκουσμα του Ford Explorer παραπέμπει σε ένα ευρωπαϊκών διαστάσεων SUV με αμιγώς ηλεκτρική γκάμα κινητήρων.
Έφτασε η ώρα για την πρώτη μας επαφή μαζί του, η οποία έγινε στην έκδοση με την μεγάλη μπαταρία και την κίνηση στον πίσω άξονα. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά, αλλά και να μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από την μικρή εξόρμηση μέχρι τη λίμνη Δόξα. Ξεκινάμε όπως πάντα με την εξωτερική του εμφάνιση, η οποία πλέον παραπέμπει σε SUV της μεσαίας κατηγορίας. Στο εμπρός τμήμα του ολοκαίνουριου Ford Explorer συναντάμε LED σώματα και την κλειστή μάσκα που “μαρτυρά” την ηλεκτρική φύση του οχήματος. Το πίσω μέρος είναι ιδιαίτερα μοντέρνο και ξεχωρίζει η LED μπάρα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα, ενώ “sportive” φιλοσοφία προσδίδει και η ενσωματωμένη στο αμάξωμα αεροτομή. Εννοείται ότι από το “περιπετειώδες” Ford Explorer δεν απουσιάζουν τα crossover στοιχεία, όπως για παράδειγμα η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, αλλά και οι πλαστικές επενδύσεις στο κάτω τμήμα του αμαξώματος. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος του νέου Ford Explorer αγγίζει τα 4.468 χλστ., το πλάτος τα 1.871 και το ύψος τα 1.630 χλστ.
Πλήρως ψηφιακή εμπειρία – Έμφαση στην πρακτικότητα
Συνεχίζουμε με το εσωτερικό του νέου Ford Explorer, το οποίο διακρίνεται για τη σύγχρονη φιλοσοφία του, αλλά και για την κορυφαία πρακτικότητα. Ξεκινώντας από το ψηφιακό περιβάλλον, “πρωταγωνιστικό” ρόλο κατέχει η κεντρική, κινούμενη οθόνη μεγέθους 14,6 ιντσών που “τρέχει” το σύστημα SYNC MOVE. Το σύστημα πολυμέσων τελευταίας γενιάς δέχεται φωνητικές εντολές και εξοπλίζεται με όλα τα σημαντικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της Ford. Ασφαλώς, δεν απουσιάζει και η δυνατότητα συνδεσιμότητας, η οποία επιτυγχάνεται ασύρματα μέσω Android Auto και Apple CarPlay. Πέρα όμως από την κορυφαία ψηφιακή εμπειρία, το Ford Explorer διακρίνεται και για την πρακτικότητα, η οποία εξασφαλίζεται με έξυπνες λύσεις που αξιοποιούν και τον τελευταίο διαθέσιμο χώρο της καμπίνας. Τρανό παράδειγμα είναι το “MegaConsole”, πρόκειται για έναν αποθηκευτικό χώρο που βρίσκεται ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, με την χωρητικότητα να αγγίζει την εντυπωσιακή τιμή των 17 λίτρων. Αυτό σημαίνει πως διατίθεται αρκετός χώρος για την αποθήκευση μιας μεγάλης τσάντας, ενός φορητού υπολογιστή και μπουκαλιών 1,5 λίτρου. Το δε “My Private Locker” είναι ένας έξυπνος αποθηκευτικός χώρος με δυνατότητα κλειδώματος πίσω από την κεντρική οθόνη αφής. Όσο για τον διαθέσιμο χώρο αποσκευών, αυτός αγγίζει τα 470 λτ. και μπορεί να αυξηθεί μέχρι τα 1.460 λτ.
Κινητήρας: Ισχύς 286 ίππων και αυτονομία που ξεπερνά τα 500 χλμ.
Η πρώτη μας επαφή με το ολοκαίνουριο Ford Explorer έγινε στην ενδεχομένως πιο “ταιριαστή” έκδοση στα ελληνικά δεδομένα. Πρόκειται για την πισωκίνητη, η οποία έχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδει 286 ίππους και 545 Nm. Σε αυτή την περίπτωση, το αμάξωμα των 2.090 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα μέσα σε 6,4 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Σε συνδυασμό με την πιο μεγάλη μπαταρία των 77,4 kWh, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας με σήμα το μπλε οβάλ είναι σε θέση να φτάσει τα 600 χλμ. με μία φόρτιση. Στη διάρκεια της δοκιμής διαπιστώσαμε ότι μέσα στην πόλη τα 550 χλμ. είναι άκρως ρεαλιστικός στόχος, ενώ στο ταξίδι η στάση για φόρτιση θα έρθει έπειτα από περίπου 450 χλμ. (ανάλογα με την ταχύτητα).
Φόρτιση 10-80 σε μόλις 26 λεπτά
Μιλώντας για ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο, θα ήταν αδύνατο να μην αναφερθούμε και στη δυνατότητα φόρτισης. Το Ford Explorer, λοιπόν, τα καταφέρνει εξαιρετικά και σε αυτόν τον τομέα. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το μοντέλο με μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία (Extended Range) των 77 kWh είναι σε θέση να δεχθεί ταχεία φόρτισης DC έως 185 kW, γεγονός που επιτρέπει φόρτιση της μπαταρίας από το 10 έως το 80% σε περίπου 26 λεπτά. Για να γίνουμε πιο κατανοητοί, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να ανακτήσει έως και 192 χλμ. οδήγησης σε περίπου 10 λεπτά.
Στην πράξη: Όπως πρέπει να είναι ένα SUV!
Η συμβίωση με το Ford Explorer απέδειξε ότι το συγκεκριμένο SUV θα καταφέρει να καλύψει όλες τις ανάγκες μιας οικογένειας. Μέσα στην πόλη, διακρίνεται για την άνεση που προσφέρει στον οδηγό. Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά, “φιλτράροντας” αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ταυτόχρονα, στον αυτοκινητόδρομο το Ford Explorer διακρίνεται για την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την απουσία αεροδυναμικών θορύβων. Σημαντικό είναι επίσης να αναφέρουμε ότι υπάρχουν προγράμματα οδήγησης που μεταβάλλουν την απόκριση του ηλεκτροκινητήρα, αλλά και το βάρος του τιμονιού, ενώ η ανάκτηση της ενέργειας ρυθμίζεται ως προς την ένταση σύμφωνα με τις ανάγκες του οδηγού. Πάμε και στην αυτονομία, με το Ford Explorer να αποδεικνύει σε μία εξόρμηση μέχρι τη Λίμνη Δόξα, ότι μπορεί να κινηθεί εκτός πόλης χωρίς το παραμικρό άγχος για τον οδηγό. Εμείς πραγματοποιήσαμε το συγκεκριμένο ταξίδι, επιστρέψαμε (συνολικά περίπου 360 χλμ.)… και η μπαταρία ήταν ακόμα σε επαρκές επίπεδο ώστε να γίνουν οι απαραίτητες αστικές μετακινήσεις. Βάσει του WLTP, η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας διαμορφώνεται στις 15,3 kWh, αριθμός που δεν απέχει σημαντικά από την οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες.
Στο ταμείο
Η τιμή του νέου Ford Explorer ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 43.700 ευρώ. Για την έκδοση με την πιο μεγάλη μπαταρία και τον κινητήρα 286 ίππων (όπως αυτή της δοκιμής) το κόστος απόκτησης ορίζεται στα 48.700 ευρώ. Στα ποσά που αναφέρουμε δεν συνυπολογίζεται το όφελος από την κρατική επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”, αλλά και το όφελος απόσυρσης.