Το Ford Puma μας έχει “συστηθεί” κατά το παρελθόν σε όλες του τις εκδόσεις! Τώρα, έφτασε η στιγμή να γνωρίσουμε την πιο ιδιαίτερη, η οποία μάλιστα προσφέρεται από την ελληνική αντιπροσωπεία σε περιορισμένη παραγωγή. Ο λόγος για το Ford Puma Vivid Ruby, το οποίο έρχεται αποκλειστικά σε ένα χρώμα, με πλούσιο εξοπλισμό και με τον ισχυρό, χιλιάρη κινητήρα των 155 ίππων. Ας το γνωρίσουμε καλύτερα!
Ξεκινάμε από την εξωτερική εμφάνιση, εκεί όπου η έκδοση ξεχωρίζει με τον ιδιαίτερο χρωματικό συνδυασμό. Το εν λόγω μοντέλο προσφέρεται αποκλειστικά στο χρώμα “Beautiful Berry”, το οποίο συνδυάζεται με μαύρες “πινελιές”. Μαύρη είναι η οροφή, τα τόξα των τροχών, το κάτω μέρος του αμαξώματος, η αεροτομή και τα καπάκια στους καθρέφτες. Εξωτερικά συναντάμε επίσης ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών, Full-LED προβολείς εμπρός και LED πίσω. Το αμάξωμα αγγίζει σε μήκος τα 4.186 χλστ., σε πλάτος τα 1.930 χλστ., σε ύψος τα 1.537, ενώ το βάρος διαμορφώνεται στα 1.280 κιλά.
Εσωτερικό
Το γνώριμο εσωτερικό του Puma προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από το Fiesta, πάνω στο οποίο άλλωστε “πατάει” το μικρό crossover. H ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, ενώ στην έκδοση δοκιμής “Vivid Ruby” ξεχωρίζουν οι επενδύσεις των σπορ καθισμάτων με τις κόκκινες ραφές που κάνουν την εμφάνιση τους στο τιμόνι, στον επιλογέα, στο χειρόφρενο και τις πόρτες. Σε αυτή την έκδοση ο οδηγός επωφελείται από έναν έγχρωμο TFT πίνακα-οθόνη με διαγώνιο στις 12,3 ίντσες που αλλάζει τα γραφικά αλλά και τον τρόπο παρουσίασης των πληροφοριών ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης (Normal, Sport, Trail, Slippery και Eco) δίνοντας κάθε φορά προτεραιότητα σε διαφορετικά δεδομένα. Δίπλα του, στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC 3 της Ford. O εξοπλισμός χαρακτηρίζεται παραπάνω από πλούσιος, μιας και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων θερμαινόμενο τιμόνι και καθίσματα, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα χώρου αποσκευών και σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Active Park Assist.
Όσον αφορά στους χώρους, το Ford Puma θα ικανοποιήσει μία οικογένεια με τέσσερα μέλη, αφού στην πίσω σειρά καθισμάτων υπάρχει ικανοποιητικός χώρους ακόμα και για δύο ενήλικες. Εξίσου μελετημένος είναι και ο χώρος αποσκευών, ο όγκος του οποίου φτάνει τα 456 μαζί με το MegaBox (1.216 λτ. στην διθέσια διαμόρφωση). Πρόκειται για τον πρόσθετο χώρο κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ, ο οποίος φέρει αδιάβροχη επένδυση και στόμιο αποστράγγισης.
Κινητήρας: Ένας χιλιάρης… με νεύρο!
Ο υπερτοφοδοτούμενος 1.000άρης Ecoboost της Ford έχει αποδείξει την αξία του σε πολλά μοντέλα της εταιρείας. Στην κορυφαία έκδοση του Puma, η απόδοση του ανέρχεται στους 155 ίππους και τα 220 Nm, ενώ δεν απουσιάζει και το ήπια υβριδικό σύστημα που μειώνει την κατανάλωση έως και 9% σύμφωνα με τη Ford. Το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ αντικαθιστά και την παραδοσιακή μίζα λειτουργώντας ως Start/Stop, “συνεργάζεται” με το μοτέρ εσωτερικής καύσης μέσω ιμάντα, ενώ ανακτά και αποθηκεύει ενέργεια κατά την επιβράδυνση σε μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου που το συνοδεύει. Στην προκειμένη περίπτωση, το μοτέρ συνεργάζεται με χειροκίνητο σασμάν έξι σχέσεων και η κίνηση περνά ασφαλώς στον εμπρός άξονα. Η Ford αναφέρει κατανάλωση 5,6-5,7 λίτρων ανά 100 χλμ. στον συνδυασμένο κύκλο κατά το πρότυπο WLTP, ενώ εμείς στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε την μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 7,2 λτ./100 χλμ. Στο κομμάτι των επιδόσεων, τα 0-100 έρχονται σε εννέα δευτερόλεπτα και η τελική στα 200 χλμ./ώρα.
Στην πράξη: Ολοκληρωμένο SUV με “οδηγοκεντρικά” στοιχεία
Το Ford Puma καταφέρνει να αφήνει εξαιρετικές εντυπώσεις σε όποιο “τερέν” κι αν κινείται. Στον αυτοκινητόδρομο, το μικρό SUV “ξεδιπλώνει” πλεονεκτήματα όπως η κορυφαία ποιότητα κύλισης, με την μόνωση της καμπίνας να μηδενίζει τους αεροδυναμικούς θορύβους. Από την άλλη πλευρά, στις επαρχιακές οδούς τον πρώτο λόγο είχε το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο διακρίνεται για την πολύ καλή πληροφόρηση που παρέχει στον οδηγό. Τα φρένα ανταποκρίθηκαν χωρίς να υστερούν σε αίσθηση, στις εκδόσεις των 155 ίππων υπάρχουν δισκόφρενα στον πίσω άξονα και η ανάρτηση είναι σφικτή χωρίς να προβληματίζει ακόμα και σε “ταλαιπωρημένο” οδικό δίκτυο (ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Όσο για τον κινητήρα, σε συνδυασμό με το εξαιρετικό κιβώτιο με “κοντές” σχέσεις, καταφέρνει να κινεί σβέλτα το αμάξωμα. Όσο για την κατανάλωση, με το πρόγραμμα “Eco” μπορεί να μειωθεί ακόμη και κοντά στα 5,5 λτ./100 χλμ.
Στο ταμείο
Η τιμή του Ford Puma Vivid Ruby, με τον τρικύλινδρο κινητήρα των 155 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ξεκινά στην Ελλάδα από τα 33.214 ευρώ σύμφωνα με τον επίσημο τιμοκατάλογο.