Το Suzuki Vitara είναι ένα αυτοκίνητο που μας είχε ξανά συστηθεί στο παρελθόν και σίγουρα οι συνεπείς αναγνώστες θα έχετε διαβάσει την δοκιμή του. Αυτή τη φορά, το υβριδικό Suzuki Vitara βρέθηκε στο πάρκινγκ του traction.gr και μάλιστα στην τετρακίνητη έκδοσή του.
Το Suzuki Vitara είναι ένα μοντέλο που έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες του κοινού με αποτέλεσμα να συνδυάζει πλέον όλα τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου SUV. Εμφανισιακά, εφοδιάζεται με τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, τη νέα μάσκα εμπρός και τους νέους LED προβολείς. Αλλαγές υπάρχουν και στο πίσω μέρος, οι οποίες πάντως είναι πιο δυσδιάκριτες, καθώς εντοπίζονται στα νέα κρύσταλλα των φώτων και στον ελαφρώς ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Όσον αφορά στις διαστάσεις του, το μήκος του υβριδικού Suzuki Vitara είναι στα 4.175 χλστ., το πλάτος στα 1.775 χλστ. και το ύψος στα 1.610 χλστ. Το μεταξόνιό του έχει μήκος 2.500 χλστ., ενώ η απόστασή του από το έδαφος είναι στα 185 χλστ.
Περνώντας στο εσωτερικό, το Suzuki Vitara παρουσιάζεται αναβαθμισμένο σε σημεία που το είχε πραγματικά ανάγκη. Πλέον, το σκληρό πλαστικό στο άνω μέρος του ταμπλό έχει αντικατασταθεί από μαλακό υλικό, πολύ πιο ευχάριστο στην όψη και στην αφή, ενώ η συναρμογή σε πείθει για την ανθεκτικότητά της στον χρόνο. Στις πόρτες τα πάνελ των θυρών παραμένουν σκληρά. Ο πίνακας οργάνων είναι ανασχεδιασμένος και στο κέντρο του έχει έγχρωμη οθόνη η οποία προβάλει ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδιού αλλά και της τετρακίνησης και πλέον και του υβριδικού συστήματος (φόρτιση, στάθμη ενέργειας μπαταρίας κλπ). Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει έγχρωμη οθόνη αφής 7,0 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, ενώ λίγο πιο κάτω είναι τα χειριστήρια του κλιματισμού, ο οποίος συνοδεύεται από οθόνη υγρών κρυστάλλων για τις απαραίτητες ενδείξεις θερμοκρασίας και κατεύθυνσης του αέρα.
Η χωρητικότητα της καμπίνας δεν έχει αλλάξει σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις. Τέσσερα άτομα θα βολευτούν άνετα, ενώ ο μεσαίος επιβάτης στο πίσω κάθισμα θα ενοχληθεί ελαφρώς από το τούνελ μετάδοσης, ανάμεσα στα πόδια του. Χώροι για αντικείμενα υπάρχουν αρκετοί, οι τσέπες στα πάνελ των εμπρός θυρών είναι μεγάλες, ενώ στα πάνελ των πίσω θυρών υπάρχει θήκη για μεγάλο μπουκάλι. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 289 (μειωμένος λόγω υβριδικού συστήματος, από τα 362 του Mild hybrid) λίτρα και μπορεί να φτάσει στα 1.046 με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, το οποίο είναι διαιρούμενο σε αναλογία 60:40.
Στην πράξη
Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, το Suzuki Vitara έχει προσαρμοστεί στις σύγχρονες ανάγκες του κοινού. Κάτι τέτοιο έγινε αντιληπτό μόλις πατήσαμε στον αυτοκινητόδρομο, όπου η ικανοποιητική μόνωση εξασφαλίζει ένα “ήσυχο” ταξίδι μέχρι τα 130 χλμ./ώρα. Το σύστημα τετρακίνησης AllGrip ελέγχεται από τον οδηγό μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, που δίνει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στα προγράμματα Auto, Sport, Snow και Lock. Στο αυτόματο η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρός άξονα και μόλις υπάρξει απώλεια πρόσφυσης τότε ποσοστό της ροπής μεταφέρεται και στον πίσω. Στο πρόγραμμα Lock η ροπή μεταδίδεται ισόποσα και στους δύο άξονες, ενώ στα άλλα δύο προγράμματα προσαρμόζεται αναλόγως συνθηκών προκειμένου να προσφέρει τη βέλτιστη συμπεριφορά σε χιόνι ή γρήγορη οδήγηση. Αν πάλι θέλετε πιο σκληρό Off road τότε ένα σετ ελαστικών για ανάλογη χρήση θα σας λύσει τα χέρια. Αλλά και πάλι η απόσταση των 185 χλστ. από το έδαφος δεν είναι για… πολλά.
Ας περάσουμε όμως και στο υβριδικό σύστημα, το οποίο είναι το ζητούμενο στην συγκεκριμένη έκδοση. Το Strong Hybrid έχει να επιδείξει ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα στην έξοδο του κιβωτίου και μπορεί πλέον να κινηθεί αποκλειστικά με ρεύμα για περίπου 5 χλμ. (αναλόγως το φορτίο που δέχεται το μοτέρ). Ο βενζινοκινητήρας είναι ένας ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος 1.5 λτ. που αποδίδει 102 ίππους και 138 Nm ροπής. Ο ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 33 ίππων και 60 Nm, χαρίζει συνδυαστική ισχύ 116 ίππων. Για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 13,5 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ.
Φυσικά εδώ έχουμε ένα παραδοσιακό υβριδικό μοντέλο, το οποίο αυτοφορτίζεται όταν αφήνουμε το γκάζι ή κατά την επιβράδυνση. Το δυνατό του σημείο είναι η πόλη όπου μπορείς να κινηθείς με μέση κατανάλωση κάτω από τα 6,0 λίτρα/100 χλμ. ενώ η μέση τιμή κατανάλωσης σε μεικτές συνθήκες αυξάνεται στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. (5,8 λίτρα./100 χλμ. επίσημη τιμή). Αξίζει να σημειώσω εδώ πως το κιβώτιο ταχυτήτων είναι πολύτιμος αρωγός στην βελτιστοποίηση της κατανάλωσης στην αυτόματη λειτουργία, ενώ διαθέτει και χειροκίνητη με τα paddles πίσω από το τιμόνι.
Για το τέλος, όπως πάντα άφησα την τιμή του αυτοκινήτου. Το Suzuki Vitara Strong Hybrid λοιπόν ξεκινά στην χώρα μας από τα 25.630 ευρώ στην δικίνητη έκδοση, ενώ η τετρακίνηση θα σας κοστίζει 28.430 ευρώ. Τιμή που το καθιστά το φθηνότερο τετρακίνητο, υβριδικό αυτοκίνητο στην ελληνική αγορά. Να υπογραμμίσω πως το Suzuki Vitara διατίθεται με 5 χρόνια εγγύηση (3 χρόνια εργοστασιακή και 2 χρόνια επέκταση εντελώς δωρεάν) ή 100.000 χλμ. (όποιο από τα δύο παρέλθει πρώτα).