Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που βιώσαμε την πρώτη μας εμπειρία από τη νέα γενιά του Opel Astra. Ήταν στην “συμβατική” έκδοση με τον γνωστό, τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης του ομίλου με τους 130 ίππους. Τώρα, έφτασε η ώρα της δοκιμής της κορυφαίας έκδοσης από όποια πλευρά κι αν την δει κανείς. Τι σημαίνει αυτό; Κορυφαίο έκδοση κινητήρα, μιας και τροφοδοτείται από το Plug-In υβριδικό σύστημα των 180 ίππων, αλλά και κορυφαία έκδοση εξοπλισμού, η GS Line η λεγόμενη. Πάμε να δούμε τις εντυπώσεις που μας άφησε αυτός ο “εκπρόσωπος” του θαυμαστού, Plug-In υβριδικού κόσμου που συνδυάζει κορυφαίες επιδόσεις χωρίς την αντίστοιχη κατανάλωση!
Τραβάει τα βλέμματα
Ξεκινώντας από την εξωτερική του εμφάνιση, το νέο Opel Astra καταφέρνει να μην περνά απαρατήρητο στον δρόμο. Κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται κυρίως με το επιβλητικό εμπρός τμήμα του, το οποίο “προσαρμόζεται” στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που απαντά στο όνομα “Opel Visor”. Πρόκειται για την σκουρόχρωμη μάσκα, που ενσωματώνει το μαύρο σήμα της εταιρείας. Στα άκρα υπάρχουν οι πολύ λεπτοί προβολείς, Intelli-Lux LED, με 168 στοιχεία LED που προσαρμόζουν αυτόματα τον φωτισμό. Εντυπωσιακό είναι και το καπό, με το κεντρικό “νεύρο” να θυμίζει κάτι από το παρελθόν της εταιρείας. Η δυναμική εικόνα συνεχίζεται με την διχρωμία του αμαξώματος, τις ζάντες 18 ιντσών της πλούσιας έκδοσης δοκιμής “GS Line”, αλλά και την διακριτική, ενσωματωμένη στο αμάξωμα αεροτομή στο πίσω μέρος που φέρει και το κάθετο φως επιβράδυνσης, όμορφη λεπτομέρεια, ειδικά τη νύχτα. Η σχεδίαση του πίσω μέρους ολοκληρώνεται με τα επίσης λεπτά LED σώματα και το όνομα ASTRA που απεικονίζεται ολογράφως με σκούρα γράμματα.
Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος της έκδοσης hatchback αγγίζει τα 4.374 χλστ., το πλάτος τα 1.860 και το ύψος τα 1.441 χλστ., τιμές που το κατατάσσουν κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας.
Εσωτερικό: Σύγχρονη ατμόσφαιρα, ικανοποιεί σε χώρους
Περνάμε στο εσωτερικό του νέου Opel Astra, εκεί όπου το περιβάλλον είναι αρκετά ποιοτικό και υπερσύγχρονο. Ο οδηγός περιβάλλεται από μαλακά πλαστικά, τουλάχιστον στο άνω τμήμα του ταμπλό, ενώ η συναρμολόγηση δείχνει ιδιαίτερα προσεγμένη. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η συνεχής εναλλαγή σχημάτων και υλικών, η οποία μόνο μονότονη δεν μπορεί να χαρακτηρίσει την ατμόσφαιρα. Όπως μπορείτε να δείτε και στις σχετικές γραμμές, υπάρχουν αρκετές έντονες ακμές στο ταμπλό, αλλά και επιφάνειες με αλουμινένια υφή, αλλά και “piano black”. Σχετικά με τις οθόνες, στην πλούσια έκδοση της δοκιμής έχουμε μία οθόνη πίσω από το τιμόνι σε ρόλο πίνακα οργάνων που παρέχει στον οδηγό όλες τις απαραίτητες ενδείξεις και έχει μέγεθος 10 ιντσών. Ίδιου μεγέθους είναι και η κεντρική οθόνη αφής μέσα από την οποία προσφέρονται συστήματα συνδεσιμότητας (Android Auto / Apple Carplay), κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης και άλλα. Μάλιστα, οι δύο οθόνες είναι ενσωματωμένες, με την αφής να στρέφεται ελαφρά προς την πλευρά του οδηγού και τις δύο μαζί να αποτελούν το λεγόμενο ” Pure Panel” όπως το ονομάζει η γερμανική εταιρεία.
Σε επίπεδο χώρων, η καμπίνα του Opel Astra προσφέρει έξυπνες θήκες για μικροαντικείμενα στο κεντρικό τούνελ, μιας και απουσιάζει ο επιλογέας, ενώ ιδιαίτερα πρακτικές είναι και οι θήκες στις πόρτες. Στις πίσω θέσεις με αρκετές παραχωρήσεις θα βολευτούν τρεις ενήλικες, ενώ ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει 353 λτ. (μείωση από τα 422 λτ. λόγω μπαταρίας). Ασφαλώς είναι εφικτή και η αναδίπλωση των πίσω θέσεων, η οποία εκτοξεύει τον προσφερόμενο όγκο στα 1.268 λτ. (μείωση από τα 1.339 λτ. λόγω μπαταρίας).
Κινητήρας: 180 ίπποι και πραγματική κατανάλωση 3,5 λτ./100 χλμ.
To νέο Opel Astra προσφέρεται σε μία και μοναδική Plug-In υβριδική έκδοση, “καρδιά” της οποίας είναι ένας κινητήρας βενζίνης με χωρητικότητα 1.598 κ.κε. Αποδίδει 150 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή φτάνει τα 250 Nm και είναι διαθέσιμη από τις μόλις 1.750
σ.α.λ. Στο “παιχνίδι” όμως μπαίνει και ένας ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος εκτοξεύει την συνδυαστική ισχύ στους 180 ίππους και τη ροπή στα 360 Nm. H κίνηση περνά ασφαλώς στον εμπρός άξονα μέσω αυτόματου κιβωτίου με 8 σχέσεις e-EAT8. Κάπως έτσι, το αμάξωμα των 1.678 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,7 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 225 χλμ./ώρα (135 χλμ./ώρα μέγιστη “ηλεκτρική” ταχύτητα). Πηγή τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα αποτελεί μία μπαταρία χωρητικότητας 12,4 kWh, η οποία φορτίζει πλήρως σε λιγότερο από δύο ώρες με χρήση wallbox 7,4 kW. Ασφαλώς μπορεί να φορτιστεί και σε συμβατική πρίζα τύπου σούκο, αλλά σε αυτή την περίπτωση ο χρόνος αυξάνεται σημαντικά (κοντά στις 8 ώρες). Η ηλεκτρική αυτονομία κυμαίνεται στα 61 χλμ. σύμφωνα με την Opel, ενώ εμείς στη διάρκεια της δοκιμής την είδαμε να “φλερτάρει” με τα 50 χλμ. Κάπως έτσι, για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα είναι εφικτή μία πραγματική κατανάλωση μόλις 3,5 λτ. (1,1 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η γερμανική εταιρεία). Από εκεί και πέρα, μόλις η μπαταρία αδειάσει, η μέση κατανάλωση αυξάνεται στα 7,5-8,5 λτ./100 χλμ. Κάπου εδώ, αξίζει να αναφέρουμε ότι υπάρχει και η δυνατότητα e-Save, με το όχημα να δίνει την ευκαιρία στον οδηγό να “κρατήσει” ηλεκτρική ενέργεια (10-20 χλμ.), ώστε να την χρησιμοποιήσει κινούμενος αμιγώς ηλεκτρικά αν το θελήσει.
Στην πράξη: “Ξεδιπλώνει” τις αρετές του σε πόλη και αυτοκινητόδρομο
Πάμε και στις εντυπώσεις που αφήνει το πρώτο Plug-In υβριδικό Opel Astra ξεκινώντας από τις αστικές μετακινήσεις. Μέσα στην πόλη κινηθήκαμε κυρίως ηλεκτρικά, απολαμβάνοντας την αθόρυβη κύλιση και την απόλυτη ησυχία στην καμπίνα. Σε τέτοιες συνθήκες, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα “Electric” και να κινηθεί αποκλειστικά με ρεύμα. Εννοείται ότι σε καμία περίπτωση δεν θα βιώσει έλλειψη ισχύος, με το ηλεκτρικό μοτέρ να προσφέρει κορυφαίες ρεπρίζ στο εύρος 0-80 χλμ./ώρα. Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, σε τέτοιες συνθήκες η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 135 χλμ./ώρα. Επιλέγοντας το “Hybrid”, δίνεται και πάλι έμφαση στην ηλεκτροκίνηση, αλλά σε περίπτωση που το πεντάλ του γκαζιού βυθιστεί στο πάτωμα, ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται ακαριαία και “κολλά” τα σώματα στο κάθισμα με τα 360 συνδυαστικά Nm να θυμίζουν… επιδόσεις GTI. Από την άλλη, στο “Sport Mode” οι ενδείξεις κοκκινίζουν, το υβριδικό σύστημα γίνεται πιο άμεσο στο πάτημα του γκαζιού και σκληραίνει το τιμόνι προσφέροντας καλύτερη πληροφόρηση. Εννοείται ότι υπάρχουν και τα paddles για πιο “συμμετοχική” οδήγηση, ενώ ο θερμικός κινητήρας δεν σβήνει προκειμένου οι 180 ίπποι να είναι άμεσα διαθέσιμοι. Η ανάρτηση από την άλλη, είναι πολύ άνετη στην πόλη, αλλά και ιδανικά ρυθμισμένη ώστε στην γρήγορη οδήγηση να μην δημιουργεί έντονες κλίσεις στο αμάξωμα. Αξίζει να τονίσουμε ότι η Plug-In έκδοση εξοπλίζεται με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (ημιάκαμπτος στις “απλές”) ώστε να υπάρχει καλύτερος έλεγχος του αυξημένου βάρους. Ασφαλώς, δεν γίνεται να περάσει απαρατήρητη και η καλή ηχομόνωση που εξαλείφει τους αεροδυναμικούς θορύβους στον αυτοκινητόδρομο.
Στο ταμείο
Η τιμή του Opel Astra Plug-In Hybrid με τους 180 ίππους ξεκινά στην Ελλάδα από τα 44.500 ευρώ στην έκδοση “Edition”. Για την απόκτηση της κορυφαίας έκδοσης εξοπλισμού “GS Line”, όπως αυτή της δοκιμής, το κόστος αυξάνεται στα 47.500 ευρώ.