Το Opel Mokka επανέρχεται στο προσκήνιο με την αναβαθμισμένη έκδοσή του, η οποία πλέον έχει να επιδείξει και υβριδική τεχνολογία. Έτσι, “πρωταγωνιστής” αυτή τη φορά είναι η υβριδική έκδοση με τον 1200άρη κινητήρα βενζίνης των 136 ίππων, που συνοδεύεται από αυτόματο κιβώτιο, διπλού συμπλέκτη, 6 σχέσεων. Πάμε να το γνωρίσουμε αναλυτικότερα!
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, το νέο Opel Mokka ακολουθεί την σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας. Ονομάζεται “Opel Visor” και σήμα κατατεθέν της είναι η μαύρη ενιαία μάσκα που συναντήσαμε πρόσφατα και στο Opel Crossland. Βέβαια, στην περίπτωση του Mokka, τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα που έχουν τοποθετηθεί αρκετά ψηλά, δημιουργούν μία άκρως “sportive” φιλοσοφία. Απαρατήρητο δεν θα περάσει και το έντονο “νεύρο” στο καπό του αμαξώματος, το οποίο δεν σας κρύβω ότι ήταν μία λεπτομέρεια που μου τράβηξε το ενδιαφέρον. Θυμίζει άλλωστε κάτι από μοντέλα του παρελθόντος.
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Opel Mokka, ο οδηγός απολαμβάνει άριστη συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία χάρη στο Opel Pure Panel. Πρόκειται για ένα ψηφιακό περιβάλλον που αποτελείται από δύο οθόνες. Στο ταμπλό υπάρχει μία οθόνη αφής 10 ιντσών, η οποία είναι κεκλιμένη προς την πλευρά του οδηγού, ενώ πίσω από το τιμόνι τον ρόλο του πίνακα οργάνων αναλαμβάνει μία μεγάλη έγχρωμη οθόνη 12 ιντσών. Το σύστημα πολυμέσων είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ smartphones επαναφορτίζονται μέσω ασύρματης επαγωγικής φόρτισης. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλά και αφήνουν μια ευχάριστη αίσθηση τόσο στην όψη όσο και στην αφή, ενώ η μονοτονία εξαλείφεται με τις κόκκινες λεπτομέρειες. Το άνω μέρος του ταμπλό είναι μαλακό, ενώ πιο χαμηλά τα πλαστικά είναι σκληρά. Αναφορικά με τους χώρους, το Opel Mokka φέρει αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα λόγω της απουσίας επιλογέα (shift by wire), ενώ η εργονομία δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη εξοικείωση. Όσο για τους χώρους, θα βολέψουν μία τετραμελής οικογένεια και στο πίσω μέρος υπάρχει επαρκής απόσταση για το κεφάλι των επιβατών. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές, τόσο στην κεντρική κονσόλα, όσο και στις “τσέπες” των πορτών.
Πάμε όμως και κάτω από το… καπό, για να γνωρίσουμε τους αφανείς ήρως. Ο λόγος για τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης PureTech, με νέα έως και 40% εξαρτήματα και χωρητικότητα 1.2 λίτρων, ο οποίος υιοθετεί τον κύκλο Miller. Στα σημαντικά χαρακτηριστικά του, να πούμε πως διαθέτει άμεσο ψεκασμό με πίεση στα 350 bar, καδένα χρονισμού και υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων e-DCS6, με μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου ωφέλιμης χωρητικότητας 0,432 kWh και ο ηλεκτροκινητήρας ενσωματωμένος σε αυτό, με απόδοση 21 kW και ροπή 55 Nm, μπορεί να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το Μokka σε πολύ ήπιες συνθήκες κίνησης. Φυσικά είναι εκεί, πολύτιμος αρωγός πάντα, ώστε να μειώσει την κατανάλωση του θερμικού κινητήρα.
Πίσω από το τιμόνι του updated Opel Mokka, ο οδηγός αντιλαμβάνεται άμεσα την καλή δουλειά που έχει γίνει σε επίπεδο ηχομόνωσης, ενώ οι αεροδυναμικοί θόρυβοι απουσιάζουν σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου. Η θέση οδήγησης είναι άνετη και ψηλή, προσφέροντας την απαραίτητη περιμετρική ορατότητα. Όσο για την ανάρτηση, είναι ρυθμισμένη με τέτοιον τρόπο ώστε να εξαλείφει τις ανωμαλίες της πόλης και ταυτόχρονα να μην επιτρέπει τις έντονες κλίσεις του αμαξώματος. Το υβριδικό σύστημα συνδυάζεται εξαιρετικά με το αυτόματο κιβώτιο, ενώ εξασφαλίζει μέση πραγματική κατανάλωση στα 6,5 λίτρα/100 χλμ και 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ. (τελική ταχύτητα 207 χλμ./ώρα). Φυσικά κάποιος μπορεί να βελτιστοποιήσει κατανάλωση ή επιδόσεις επιλέγοντας το αντίστοιχο πρόγραμμα ECO ή Sport από τον σχετικό διακόπτη.
Στο ταμείο
Η τιμή του αναβαθμισμένου Opel Mokka ξεκινά από τα 22.900 ευρώ για την έκδοση με τον 1.2 λτ. τούρμπο των 100 ίππων, ενώ η έκδοση της δοκιμής μας ξεκινά από τα 25.650 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλούσιος.