Δοκιμάζουμε το πιο προσιτό “Gran Coupe” της BMW – “Έκαψε” 5,3 λτ./100 χλμ. στο ταξίδι

Η εναλλακτική πρόταση στην εποχή των SUV! Διανύσαμε 600+ χλμ. με το μικρότερο "Gran Coupe" των Βαυαρών. Δείτε τις εντυπώσεις μας...
BMW Σειρά 2 Gran Coupe

Η πορεία της BMW Σειρά 1 είναι εντυπωσιακή στην ελληνική αγορά, με το βαυαρικό μοντέλο να καταγράφει διπλάσιες πωλήσεις από το αντίπαλο Audi A3 που βρίσκεται στη δεύτερη θέση (δείτε εδώ αναλυτικά). Αυτή τη φορά, δοκιμάζουμε το μεγαλύτερο “αδερφάκι” της Σειρά 1, το οποίο ήρθε ανασχεδιασμένο στη χώρα μας πριν από μερικούς μήνες. Ο λόγος για την BMW Σειρά 2 Gran Coupe, το πιο προσιτό “Gran Coupe” στη γκάμα της εταιρείας. Η πρώτη επαφή μου μαζί του έγινε στην “καρδιά” του καλοκαιριού, οπότε είχε την ευκαιρία να ταξιδέψω μαζί του διανύοντας περισσότερα από 600 χλμ. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!

Δείτε επίσης: Δοκιμάζουμε το B-SUV της Alfa Romeo – Mε συνολικό όφελος που αγγίζει τα 6.500 ευρώ

Ξεκινάμε από την εξωτερική σχεδίαση του τετράθυρου μοντέλου, με τους στάνταρ προβολείς LED να περιλαμβάνουν κάθετα στοιχεία για τα φώτα ημέρας και τα φλας. Στο καπό ξεχωρίζουν τα δύο έντονα “νεύρα”, ενώ στο πίσω τμήμα ξεχωρίζει η έντονη κλίση του αμαξώματος που παραπέμπει σε coupe. Το αυτοκίνητο της δοκιμής, όπως μπορείτε να δείτε και στις σχετικές εικόνες, φέρει αρκετά M αξεσουάρ που το κάνουν ακόμα πιο δυναμικό. Μερικά από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία είναι οι Μ Sport Pack ζάντες μεγέθους 19 ιντσών, τα M σηματάκια και ο μαύρος διαχύτης στο πίσω τμήμα. Οι ζάντες είναι μεγέθους από 17 έως 19 ίντσες, ενώ το αμάξωμα έχει μεγαλώσει σε μήκος. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος έφτασε στα 4.546 χλστ. (+20 χλστ.), το πλάτος στα 1.800 και το ύψος στα 1.445 χλστ.

Εσωτερικό: Έμφαση στην ποιότητα, αλλά και 360 λίτρα για αποσκευές
Περνάμε στο εσωτερικό, εκεί όπου “πρωταγωνιστεί” η κυρτή οθόνη BMW Curved Display. Το ψηφιακό σύστημα απεικόνισης περιλαμβάνει μια οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων μεγέθους 10,25” και μια κεντρική οθόνη 10,7”. Οι πληροφορίες που δέχεται ο οδηγός είναι πολλές, ωστόσο η εξοικείωση δεν αργεί να έρθει. Σε αυτό βοηθούν αρκετά και οι “φυσικοί” διακόπτες που βρίσκονται στο κεντρικό τούνελ, ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό. Εκεί υπάρχει και ο διακόπτης “shift by wire” του συστήματος μετάδοσης. Κάπου εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το αυτοκίνητο εξοπλίζεται και με paddles πίσω από το τιμόνι (προαιρετική επιλογή). Ασφαλώς δεν απουσιάζει από την κεντρική κονσόλα το πάνελ ασύρματης φόρτισης, ενώ υπάρχουν και αρκετές θύρες Type C που θα εξυπηρετήσουν τους εμπρός και πίσω επιβάτες. Για την ποιότητα της καμπίνας δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις, μιας και τα αφρώδη υλικά που επιλέχθηκαν παραπέμπουν σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Το ίδιο και ο ήχος της πόρτας στο κλείσιμο. Η δε συναρμολόγηση είναι “σφικτή” με αποτέλεσμα να μην ακούγεται ο παραμικρός θόρυβος και όλα να δείχνουν καλοφτιαγμένα.

 

Πάμε και στην πρακτικότητα, η οποία εξασφαλίζεται με αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί, ακόμα και για τα πόδια αυτών που θα καθίσουν στα δύο άκρα της πίσω σειράς. Μοναδικό “ψεγάδι” αποτελεί η μεσαία θέση (του πέμπτου επιβάτη), ο οποίος δεν θα βολευτεί αν είναι πάνω από 1.75 μ. Ο χώρος για τα πόδια του είναι περιορισμένος λόγω του μεγάλου “τούνελ” στο πάτωμα, ενώ ο χώρος για το κεφάλι είναι επίσης περιορισμένος. Αναφορικά με την πρακτικότητα, η πλάτη του πίσω καθίσματος είναι διαιρούμενη σε αναλογία 40: 20: 40 (στάνταρ), ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 360 λίτρων (θυμίζω εδώ ότι η Σειρά 1 έχει 300 λτ.). Βέβαια, η πρόσβαση στον χώρο αποσκευών είναι σχετικά περιορισμένη, μιας και δεν ανασηκώνεται το πίσω παρμπρίζ.

Κινητήρας: Σβέλτος, οικονομικός και με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο
Περνάμε στα μηχανικά μέρη, με την έκδοση 220 της δοκιμής να έρχεται με έναν ήπια υβριδικό κινητήρα χωρητικότητας 1.499 κ.εκ. Πρόκειται για τρικύλινδρο μοτέρ, το οποίο υποστηρίζεται από ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Κάπως έτσι, η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 170 ίππους και μέγιστη ροπή των 280 Nm έρχεται στο μεγάλο εύρος 1.500 – 4.400 σ.α.λ. Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου Steptronic διπλού συμπλέκτη. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 7,9 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα.

Αναφορικά τώρα με την κατανάλωση, η επίσημη μέση τιμή κυμαίνεται στο εύρος 5,2 – 5,7 λτ./100 χλμ. βάσει του WLTP. Το εν λόγω εύρος είναι αρκετά ρεαλιστικό. Όπως θα δείτε στην παρακάτω εικόνα, διένυσα 615 χλμ. (τα περισσότερα στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα έως 130 χλμ./ώρα) και η μέση κατανάλωση διαμορφώθηκε στα 5,3 λτ./100 χλμ. Σε μεικτές συνθήκες, με περισσότερα χλμ. σε αστικό περιβάλλον, θα υπολογίζετε περίπου 6,5 λτ./100 χλμ.

Στην πράξη: Oδηγοκεντρικό οικογενειακό – “Αντίδοτο” στην εποχή των SUV
Με τη νέα BMW Σειρά 2 Gran Coupe, οι Βαυαροί κατάφεραν να προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο οικογενειακό μοντέλο που θα ικανοποιήσει και όσους αναζητούν μία πιο “sportive” φιλοσοφία. Κάτι τέτοιο επιτεύχθηκε με στοιχεία όπως η χαμηλή θέση οδήγησης, το τιμόνι που προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση, αλλά και με την ρύθμιση της ανάρτησης (πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω). Η τελευταία, σε συνδυασμό με τους τροχούς 18 ιντσών, μπορεί να “περνά” κάποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος στην καμπίνα, αλλά καταφέρνει με εξαιρετικό τρόπο να βρει μία ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την κορυφαία οδηγική συμπεριφορά.

 

Πάμε και στον κινητήρα, ο οποίος παρά την τρικύλινδρη φύση του παραμένει αθόρυβος (συμβάλλει σε αυτό και η εξαιρετική μόνωση της καμπίνας), ενώ ειδικά με την επιλογή του “Sport” προγράμματος οδήγησης καταφέρνει να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα όταν το θελήσει ο οδηγός. Εδώ έρχεται και ο καλύτερος σύμμαχος, που δεν είναι άλλος από το αυτόματο κιβώτιο με τις ταχύτατες και ομαλές αλλαγές σχέσεων. Όσο για τα φρένα, αποδείχθηκαν ισχυρά και ανθεκτικά σε παρατεταμένη χρήση και το πεντάλ διακρίνεται για τη σωστή γραμμικότητά του. Bonus αποτελεί ο συντελεστής οπισθέλκουσας 0,25 Cx, που σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση εξασφαλίζει ήσυχο ταξίδι, με τον αεροδυναμικό θόρυβο να απουσιάζει στις νόμιμες ταχύτητες.

Στο ταμείο
Η τιμή της νέας BMW Σειρά 2 Gran Coupe, στην έκδοση 220 της δοκιμής, με τους 170 ίππους και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 33.850 ευρώ. Σε αυτό το ποσό δεν περιλαμβάνεται ασφαλώς το M πακέτο του αυτοκινήτου της δοκιμής.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εντυπωσιακή πορεία καταγράφει το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2025 και οι αριθμοί του εργοστασίου το επιβεβαιώνουν......
Διαθέσιμη ως αμιγώς ηλεκτρική, αλλά και ως υβριδική! Δείτε τις εκδόσεις της νέας Mercedes CLA, αλλά και τις τιμές στην Ελλάδα......
Τετρακίνηση, υβριδικό μοτέρ που "καίει" υγραέριο και 1.500 χλμ. αυτονομίας! Δείτε τις τιμές του Dacia Duster με το νέο σύστημα κίνησης......
Βρίσκεται στη λίστα υποψηφίων για τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 2026 στην Ελλάδα! Δείτε το FIAT που ξεκινά κάτω από τα 17.000 ευρώ......
Δείτε τη μείωση τιμής για το γερμανικό μοντέλο, αλλά και παράδειγμα απόκτησης με το πρόγραμμα χρηματοδότησης......
Ανήκει στο Top 10 των C-SUV της Ελλάδας στο 10μηνο του 2025! Δείτε ποια εταιρεία προσφέρει άτοκη χρηματοδότηση για το best seller της......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής