Μπορεί τα μοντέλα του τμήματος Hyundai N να αποτελούν όνειρο για πολλούς, αλλά η κορεάτικη εταιρεία προσφέρει και εκδόσεις που δίνουν το αγωνιστικό “feeling”, έστω με αισθητικές παρεμβάσεις στα μοντέλα της. Αυτή τη φορά, δοκιμάζουμε το πιο προσιτό N Line μοντέλο. Εννοείται πως πρόκειται για το Hyundai i10, το οποίο ήρθε στα χέρια μας στην έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο και ατμοσφαιρικό κινητήρα. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά.
Δείτε επίσης: Τοp 10 στην Ελλάδα για τον Ιανουάριο – Το μοντέλο που πέρασε τα Toyota
Ξεκινώντας από την εξωτερική εικόνα, το ανανεωμένο Hyundai i10 διατηρεί την ίδια φιλοσοφία, με μία άκρως δυναμική σχεδίαση που σπάνια συναντά κανείς σε αυτοκίνητο πόλης. Ειδικά στην N Line έκδοση βλέπουμε πιο “επιθετικό” προφυλακτήρα εμπρός, κόκκινες λεπτομέρειες και ζάντες 16 ιντσών. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η διχρωμία του αμαξώματος, με τις μαύρες “πινελιές” στους καθρέπτες, αλλά και στο πίσω τμήμα. Εκεί συναντάμε και την διπλή απόληξη της εξάτμισης, ενώ ασφαλώς δεν απουσιάζουν και τα “N Line” σηματάκια σε αρκετά σημεία του αμαξώματος. Πάμε και στις διαστάσεις, με το μήκος του ανανεωμένου Hyundai i10 να αγγίζει τα 3.670 χλστ., το πλάτος τα 1.680 και το ύψος τα 1.480 χλστ.
Εσωτερικό: Με έμφαση στην πρακτικότητα
Πέρα από τις εξωτερικές αλλαγές, αέρας ανανέωσης “φύσηξε” και στην καμπίνα του Hyundai i10. Ενδεικτικά, έχει εγκατασταθεί μπλε φωτισμός που κάνει την καμπίνα πιο ατμοσφαιρική τη νύχτα, ενώ γκρι λεπτομέρειες συναντάμε στο ταμπλό και στις επενδύσεις των καθισμάτων. Σε επίπεδο τεχνολογίας, το Hyundai i10 εξοπλίζεται με οθόνη έως 8 ίντσες στο κέντρο της κονσόλας, η οποία εκτός των άλλων εξοπλίζεται και με ασύρματα Android Auto / Apple CarPlay. Μία νέα, πλήρως ψηφιακή οθόνη βρίσκεται επίσης πίσω από το τιμόνι σε ρόλο πίνακα οργάνων με διαμορφώσιμη οθόνη 4,2”. Σε επίπεδο χώρων, ο όγκος αγγίζει τα 252 λτ. και με τα αναδιπλούμενα καθίσματα φτάνει έως τα 1.050 λτ. Αναφορικά με την πρακτικότητα, αξίζει να αναφερθούμε στις μεγάλες τσέπες των θυρών, στις θύρες φόρτισης, αλλά και στις ποτηροθήκες, οι οποίες βρίσκονται σε σημείο που δεν εμποδίζει την πρόσβαση στον επιλογέα. Ιδιαίτερος χώρος αποθήκευσης ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό δεν υπάρχει (λόγω μηχανικού χειρόφρενου), χωρίς ωστόσο να απουσιάζει ο “τεμπέλης” που είναι ενσωματωμένος στο κάθισμα του οδηγού.
Κινητήρας που επαρκεί!
Πάμε στον κινητήρα, με τον συγκεκριμένη έκδοση να κρύβει κάτω από το καπό έναν ατμοσφαιρικό, τετρακύλινδρο με χωρητικότητα 1.197 κ.εκ. Αποδίδει 79 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 118 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ. Στην έκδοση της δοκιμής, η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων με πέντε σχέσεις. Κάπου εδώ, αξίζει να αναφέρουμε ότι υπάρχει και η επιλογή του αυτοματοποιημένου μηχανικού κιβωτίου. Αναφορικά με τις επιδόσεις, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 13,2 δλ. για το αμάξωμα που “φλερτάρει” με τα 1.000 κιλά, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 158 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση, στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 6,8 λτ./100 χλμ., όταν η επίσημη τιμή διαμορφώνεται στα 5,1-5,8 λτ./100 χλμ. βάσει WLTP.
Στην πράξη: Ένας πραγματικός “σύμμαχος” στην πόλη
Το Hyundai i10 είναι παραδοσιακά ένας “σύμμαχος” πόλης και σε αυτή τη τελευταία γενιά του παρουσιάζεται καλύτερο από ποτέ. Στην καθημερινότητα σου λύνει τα χέρια με την ευρυχωρία της καμπίνας τους και τις πρακτικές λύσεις αποθήκευσης αντικειμένων που φέρει στην κεντρική του κονσόλα, στις πόρτες αλλά και το ταμπλό. Με το μοτέρ 84 ίππων μπορεί με αξιώσεις να βγει εκτός πόλης, αφού δεν στερείται ούτε δύναμης, αλλά ούτε και σταθερότητας. Τα φρένα μπορούν να διαχειριστούν ικανοποιητικά το βάρος του αμαξώματος (δίσκοι και πίσω στην έκδοση της δοκιμής), ενώ η ανάρτηση “φιλτράρει” αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Όσο για το τιμόνι, προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση για αυτοκίνητο πόλης, ενώ “κόβει” αρκετά ώστε να προκύψει κύκλος στροφής με ακτίνα 10 μέτρων.
Στο ταμείο
Η τιμή του Hyundai i10 με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 79 ίππων ξεκινά στην Ελλάδα από τα 17.490 ευρώ. Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, έχουμε να κάνουμε με τον πιο πλούσια έκδοση N Line. Το πιο προσιτό Hyundai N Line, όπως αναφέραμε και στον τίτλο, κοστίζει αυτή τη στιγμή 19.490 ευρώ. Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε και ότι συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση χωρίς να υπάρχει περιορισμός στα χιλιόμετρα που θα διανυθούν στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.