Η εμπορική πορεία του Jeep Avenger ξεκίνησε πριν από περίπου δύο χρόνια και ήδη κατάφερε να ξεπεράσει τις 200.000 παραγγελίες. To μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Jeep κατάφερε να γίνει best seller τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη. Η τελευταία προσθήκη στη γκάμα του ήταν η τετρακίνητη, την οποία είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε πρόσφατα! Πάμε να γνωρίσουμε πιο αναλυτικά το Jeep Avenger 4xe.
Αυξημένη απόσταση από το έδαφος
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, το Jeep Avenger 4xe ξεχωρίζει σε πολλά σημεία από τις “συμβατικές” εκδόσεις. Αρχικά, η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 10 χλστ. σε σύγκριση με την έκδοση e-Hybrid. Αποτέλεσμα είναι να επιτυγχάνονται καλύτερες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης (22 μοίρες, 21 και 35 αντίστοιχα). Επίσης, προσφέρεται με στάνταρ ελαστικά M+S για καλύτερη πρόσφυση σε “ειδικές” συνθήκες, ενώ υπάρχει και η επιλογή των All Terrain 3PMSF ελαστικών για τις πιο ακραίες ανάγκες. Άλλες αξιοσημείωτες εξωτερικές “πινελιές” είναι οι πιο ψηλά τοποθετημένοι προβολείς ομίχλης για καλύτερη ορατότητα σε χωμάτινες διαδρομές, το εμφανές σημείο ρυμούλκησης στο πίσω μέρος και οι στάνταρ μπάρες οροφής. Οι πιο παρατηρητικοί θα δουν στον εμπρός προφυλακτήρα και τα προστατευτικά του ραντάρ των συστημάτων υποβοήθησης. Ένα χαρακτηριστικό της εξωτερικής εμφάνισης είναι τα πολλά γραφικά που παραπέμπουν στην φιλοσοφία της εταιρείας, όπως για παράδειγμα ο “εξερευνητής” στο εμπρός παρμπρίζ και το βουνό στο πίσω. Όσο για τις διαστάσεις, το μήκος του αμαξώματος αγγίζει τα 4,08 μέτρα, 16 εκατοστά πιο μικρό από το Renegade. Το δε πλάτος φτάνει τα 1.776 χλστ. και το ύψος 1.528.

Σύγχρονο εσωτερικό με έμφαση στην πρακτικότητα
Πάμε και στο εσωτερικό, το οποίο διακρίνεται για την μοντέρνα και ευχάριστη σχεδίασή του. Κοινός παρονομαστής αποτελεί για όλες τις εκδόσεις το στάνταρ πλούσιο επίπεδο. Εφοδιασμένο με το σύστημα infotainment Uconnect με την οθόνη αφής των 10,25’’ και ψηφιακό πίνακα οργάνων (7’’ ή 10,25’’ ανάλογα με την έκδοση), το Avenger εξασφαλίζει πλήρη συνδεσιμότητα μέσω και των εφαρμογών mirroring, Android Auto και Apple CarPlay. Την ίδια στιγμή οι υπηρεσίες Uconnect Services επιτρέπουν τον έλεγχο λειτουργιών του αυτοκινήτου (σύστημα κλιματισμού, κλείδωμα, κτλ.) από απόσταση, μέσω του smartphone του χρήστη. Από τον πλούσιο εξοπλισμό δεν απουσιάζει επίσης η κάμερα οπισθοπορείας με drone view. Λίγο κάτω από την κεντρική οθόνη, συναντάμε τα “φυσικά” κουμπιά του αυτόματου σασμάν (e-DCT6), τα οποία εξοικονομούν χώρο, ο οποίος αξιοποιείται με τον βέλτιστο τρόπο. Έτσι, ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού υπάρχουν πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα και ποτηροθήκες μεταβαλλόμενου μεγέθους, ενώ από την έκδοση SUMMIT δεν απουσιάζει και η ασύρματη βάση φόρτισης κινητού. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει και ο διακόπτης των προγραμμάτων οδήγησης Selec-Terrain (ECO, NORMAL, SPORT, SAND, MUD, SNOW), ενώ δεν απουσιάζει και το Hill Descent Control που φροντίζει για σίγουρες καταβάσεις σε απότομες πλαγιές.
Υβριδική τεχνολογία και τετρακίνηση
Μπορεί το “4xe” να έχει ταυτιστεί με Plug-In υβριδικά συστήματα της Jeep, ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση δεν ισχύει κάτι τέτοιο, καθώς εδώ έχουμε ένα υβριδικό σύστημα 48V. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λτ. που λειτουργεί με κύκλο Miller και χρησιμοποιεί τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT). Συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν για τον εμπρός και έναν για τον πίσω άξονα. Ο “απολογισμός” είναι 145 ίπποι και 230 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Η δε κίνηση περνά στους τροχούς μέσω αυτόματου σασμάν διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις. Όσον αφορά τώρα στις επιδόσεις, το μικρό Jeep επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 195 χλμ./ώρα. Σχετικά με την κατανάλωση, η εταιρεία ανακοινώνει μία μέση τιμή της τάξης των 5,6-5,7 λτ./100 χλμ. Εμείς στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε 6,5 λτ./100 χλμ., τιμή που σε αστικό περιβάλλον μπορεί να μειωθεί κοντά στις εργοστασιακές τιμές.
Στην πράξη: “Πατάει” άνετα στο χώμα
Διανύοντας χιλιόμετρα κυριολεκτικά σε όλα τα “τερέν” με το Jeep Avenger 4xe διαπίστωσα πόσο “ολοκληρωμένο” αυτοκίνητο είναι… και εξηγώ ευθύς αμέσως. Τα πρώτα χιλιόμετρα μαζί του έγιναν στην Αττική, με το Jeep Avenger να κινείται “πολιτισμένα” και άνετα. Οι “μαζεμένες” του διαστάσεις και η ευκολία στις μετακινήσεις το καθιστούν ως ένα από τα πιο ιδανικό SUV πόλης, ενώ το υβριδικό σύστημα αντιμετωπίζει αμιγώς ηλεκτρικά σημαντικό μέρος της αστικής καθημερινότητας. Συνεχίζω με τις εντυπώσεις στον αυτοκινητόδρομο. Κινήθηκα με ταχύτητες 120-130 χλμ./ώρα και εκεί οι εντυπώσεις ήταν άκρως θετικές, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να διατηρούνται σε χαμηλό επίπεδο. Στο ίδιο χαμηλό επίπεδο βρισκόταν και η κατανάλωση, μιας και το εξάρι κιβώτιο με σωστή κλιμάκωση κρατούσε τις στροφές λειτουργίας σημαντικά κάτω από τις 3.000 στα 130 χλμ./ώρα. Μοναδικό ψεγάδι αποτέλεσε το τιμόνι, το οποίο δεν θα ήθελα να είναι τόσο ελαφρύ σε αίσθηση. Σε ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος έδωσε επιπλέον ξεγνοιασιά, ενώ χάρη στην τεχνολογία “power looping” η ενέργεια για την λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα είναι εξασφαλισμένη ανά πάσα στιγμή, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι το Avenger 4xe είναι τετρακίνητο όποτε και για όσο χρειάζεται. Μέχρι τα 30 χλμ./ώρα, το Avenger 4xe μπορεί να είναι μόνιμα τετρακίνητο με κατανομή ροπής έως και 50:50 σταθερά ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς. Με ταχύτητα μεταξύ 30 και 90 χλμ./ώρα, ο πίσω ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται μόνο όταν χρειάζεται. Πάνω από τα 90 χλμ./ώρα, η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς για ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης. Σε μηχανολογικό επίπεδο “κερασάκι στην τούρτα” αποτελεί η ολοκαίνουργια ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση, την οποία δεν συναντάμε στις άλλες εκδόσεις.
Στο ταμείο
Το κόστος απόκτησης του Jeep Avenger 4xe ξεκινά στην Ελλάδα από τα 33.690 ευρώ, τιμή που το καθιστά ως το πιο προσιτό τετρακίνητο στη γκάμα της εταιρείας. Όπως ισχύει και για τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας, ισχύει εργοστασιακή εγγύηση 4 ετών (ή 160.000 χλμ.) και ίσης διάρκειας οδική βοήθεια.











