Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που δοκιμάσαμε για πρώτη φορά το Peugeot 408 στην έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης των 130 ίππων. Τώρα, έφτασε η ώρα της γνωριμίας με την πιο ισχυρή εκδοχή του, που δεν είναι άλλη από την Plug-In υβριδική των 225 ίππων. Μάλιστα, το αυτοκίνητο της δοκιμής εξοπλιζόταν και με την κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση “GT”. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!
Εξωτερικά, το νέο Peugeot 408, σίγουρα θα τραβήξει τα βλέμματα. Ο σχεδιασμός του είναι εντυπωσιακός, καθώς το αμάξωμά του είναι έναν συνδυασμός από χαρακτηριστικά Coupe, hatchback, station wagon και SUV αμαξώματα. Βασικότερο σχεδιαστικό στοιχείο είναι η κλίση του πίσω μέρους που δημιουργεί μία fastback αισθητική, ενώ δεν απουσιάζουν και τα γνώριμα στοιχεία της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της γαλλικής εταιρείας, όπως οι LED “όνυχες” στο εμπρός τμήμα και οι έντονες ακμές στο πλάι. Θα έλεγα πως βλέποντάς το βλέπουμε ένα υπερυψωμένο fast back μοντέλο, το οποίο έχει υιοθετήσει όλα τα χαρακτηριστικά της νέας σχεδιαστικής ταυτότητας της Peugeot (βλέπε προβολείς εμπρός, πίσω και μάσκα). Από όποια πλευρά κι αν το κοιτάξει κανείς, θα διαπιστώσει την “άγρια” ομορφιά του, η οποία δημιουργείται από έντονες “νευρώσεις” και γωνίες στο αμάξωμα. Το 408 βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 V3 (Efficient Modular Platform) της Peugeot. Με ύψος 1,48 μέτρα, μήκος 4,69 μέτρα και μακρύ μεταξόνιο 2,79 μέτρα, το νέο Peugeot 408 παρέχει ευρύχωρα καθίσματα δεύτερης σειράς με χώρο για τα γόνατα 188 χιλιοστά. Το πορτμπαγκάζ έχει επίσης γενναιόδωρο μέγεθος, με μέγιστο όγκο 536 λίτρων, ο οποίος μπορεί να αυξηθεί στα 1.611 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.
Εσωτερικό: Υπερσύγχρονο και ποιοτικό!
Περνώντας στο εσωτερικό, το κλίμα είναι γνώριμο, με το Peugeot i-cockpit να δίνει και πάλι το παρόν. Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται μία οθόνη 10 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων, στο κέντρο υπάρχει άλλη μία οθόνη αφής 10 ιντσών για τον έλεγχο του infotainment, ενώ δεν απουσιάζουν και τα πλήρως διαμορφώσιμα πλήκτρα αφής (i-toggles) ακριβώς από κάτω. Τα τελευταία τα είδαμε για πρώτη φορά στο νέο Peugeot 308. Όσον αφορά στους χώρους αποσκευών, η Peugeot ανακοινώνει συνολική χωρητικότητα 536 λίτρων, τιμή η οποία μπορεί να φτάσει έως και τα 1.611 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Οι παραπάνω τιμές δεν ισχύουν για την Plug-In υβριδική έκδοση, μιας και οι μπαταρίες μειώνουν τις παραπάνω τιμές στα 471 και 1.545 λίτρα αντίστοιχα. Επιπλέον, κορυφαίος είναι και ο χώρος που προσφέρουν στην καμπίνα οι θήκες για μικροαντικείμενα, με τον συνολικό όγκο να αγγίζει τα 33 λίτρα σύμφωνα με την γαλλική εταιρεία.
Στον τομέα της τεχνολογίας, το νέο Peugeot 408 έχει να επιδείξει ότι πιο σύγχρονο κυκλοφορεί και σε… αφθονία. Συγκεκριμένα διαθέτει έξι κάμερες και εννέα ραντάρ και μια γκάμα 30 προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού παρέχει ηρεμία και ασφάλεια σε όποιον βρεθεί πίσω από το τιμόνι του. Αυτή περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop and Go
Νυχτερινή όραση, η οποία προειδοποιεί για ζώα, πεζούς ή ποδηλάτες στη λωρίδα πριν εμφανιστούν στη μεγάλη σκάλα
Παρακολούθηση τυφλού σημείου μεγάλης εμβέλειας (75 μέτρα)
Rear Traffic Alert, που προειδοποιεί για πιθανούς κινδύνους κατά την όπισθεν
Με 225 ίππους και ηλεκτρική αυτονομία 50 χιλιομέτρων
Τα Plug-In υβριδικά σύνολα του νέου Peugeot 408 είναι δύο. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε έναν PureTech κινητήρα 150 ίππων, με την συνδυαστική ισχύ να αγγίζει τους 180 ίππους, ενώ στην δεύτερη ο θερμικός κινητήρας έχει ισχύ 180 ίππων και η συνδυαστική αυξάνεται στους 225. Όπως ήδη καταλάβατε, το αυτοκίνητο της δοκιμής ανήκει στην δεύτερη και ισχυρότερη κατηγορία. Η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα μέσω αυτόματου σασμάν με 8 σχέσεις, ενώ υπάρχουν και τρία προγράμματα οδήγησης, το Electric για αμιγώς ηλεκτρικές μετακινήσεις (αν έχει “αποθέματα” η μπαταρία), το Normal και το Sport. Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 12.4kWh, με την πλήρη φόρτιση σε wallbox 7,4 kW να έρχεται σε 1 ώρα και 55 λεπτά. Αναφορικά με την κατανάλωση, με πλήρως φορτισμένη μπαταρία είδαμε 4,8 λτ./100 χλμ. (με άδεια 7,8 λτ./100 χλμ.), ενώ η αυτονομία αγγίζει τα 50 χλμ. χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία (72 χλμ. στην πόλη βάσει WLTP). Σχετικά με τις επιδόσεις, αρκεί να αναφέρουμε ότι τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 7,8 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 233 χλμ./ώρα.
Στην πράξη: “Αρχοντική” κύλιση
Οδηγικά, το Peugeot 408 δεν ξεφεύγει από την συμπεριφορά στην οποία μας έχουν συνηθίσει τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας. Στιβαρό πάτημα, κοφτερές και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού και καλή ποιότητα κύλησης είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του. Οι 19άρηδες τροχοί με το 55άρι προφίλ σίγουρα βάζουν δύσκολα στην ανάρτηση, σε συνδυασμό με την κακή ποιότητα των δρόμων της Αττικής. Από την άλλη όμως δεν θα μπορούσε να είναι και πιο μαλακή καθώς το αυτοκίνητο ζυγίζει κάτι λιγότερο από 1.800 κιλά. Η “sportive” αίσθηση εμφανίζεται στο “Sport Mode”, όπου το τιμόνι αποκτά το βάρος που θέλει ο οδηγός και οι “αντιδράσεις” του υβριδικού συστήματος γίνονται ακαριαίες. Δύο είναι τα μοναδικά “ψεγάδια” που εντοπίσαμε! Το ένα είναι η αίσθηση του πεντάλ φρένου λόγω ύπαρξης ανάκτησης ενέργειας και το δεύτερο η ορατότητα προς τα πίσω που λόγω σχεδίασης θα λέγαμε πως είναι αρκετά περιορισμένη.
Στο ταμείο
Η τιμή του Plug-In υβριδικού Peugeot 408 με τους 225 ίππους ξεκινά στην Ελλάδα από τα 51.800 ευρώ. Βέβαια, για την απόκτηση της κορυφαίας έκδοσης εξοπλισμού GT, όπως αυτή της δοκιμής, το κόστος απόκτησης αυξάνεται στα “ολοστρόγγυλα” 55.000 ευρώ.