Το Toyota Prius αποτελεί ενδεχομένως το πιο “βαρύ” όνομα στα υβριδικά αυτοκίνητα, μιας και είναι το πρώτο υβριδικό παραγωγής. Τώρα, στη νέα του γενιά έρχεται με Plug-In υβριδική τεχνολογία και αεροδυναμική σχεδίαση που ξεχωρίζει. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!
Δείτε επίσης: Η κατηγορία που “λάτρεψαν” οι Έλληνες – Ένας στους τρεις Έλληνες την επέλεξε
Ξεκινώντας από το αμάξωμα, αυτό βασίζεται στην πλατφόρμα GA-C δεύτερης γενιάς της Toyota New Global Architecture (TNGA), η οποία δίνει έμφαση στη μείωση του βάρους και την αύξηση της ακαμψίας. Βλέπουμε ένα αυτοκίνητο με κορυφαία αεροδυναμική σχεδίαση (συντελεστής μόλις Cd: 0,25), το οποίο έχει μειωμένο ύψος κατά 50 χλστ. συγκριτικά με το παρελθόν. Επίσης, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός της αύξησης του μεταξονίου, την ώρα που το μήκος έχει μειωθεί κατά 46 χλστ. Το πλάτος, αντιθέτως, είναι αυξημένο κατά 22 χλστ. συγκριτικά με τον προκάτοχο. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος του αμαξώματος αγγίζει τα 4.599 χλστ., το πλάτος τα 1.782 και το ύψος τα 1.430 χλστ. Όσον αφορά στις ζάντες αλουμινίου, στη βασική του έκδοση έρχεται με τροχούς 17 ιντσών, ενώ στις πιο πλούσιες (όπως αυτή της δοκιμής) με ζάντες 19 ιντσών.
Περνώντας στο εσωτερικό, βλέπουμε μία ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών πίσω από το τιμόνι σε ρόλο πίνακα οργάνων, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγαλύτερη οθόνη αφής 12,3 ιντσών του infotainment. Επίσης, δεν απουσιάζει από το εσωτερικό το σύστημα ασφαλείας “Toyota Safety Sense”, το οποίο ενημερώνει τον οδηγό με αλλαγές χρώματος της οθόνης πίσω από το τιμόνι. Λίγο πιο χαμηλά από την κεντρική οθόνη συναντάμε το πάνελ του συστήματος κλιματισμού, το οποίο φέρει “φυσικούς” διακόπτες, ενώ δεν απουσιάζουν και οι θύρες φόρτισης που θα εξυπηρετήσουν εμπρός και πίσω επιβάτες. Απαρατήρητος δεν γίνεται να περάσει και ο εσωτερικός καθρέφτης, ο οποίος με το πάτημα ενός κουμπιού γίνεται κάμερα που δίνει εικόνα του πίσω μέρος χωρίς να παρεμβάλλονται τα κεφάλια των πίσω επιβατών.
Πάμε και στους χώρους, με την καμπίνα να προσφέρει άνετες μετακινήσεις σε τέσσερις ενήλικες επιβάτες. Για την πίσω σειρά, οι χώροι είναι ικανοποιητικοί και μοναδικό ψεγάδι αποτελεί το μεγάλο “τούνελ” που βρίσκεται στο πάτωμα του οχήματος και εμποδίζει την άνεση του πέμπτου επιβάτη. Όσο για τον χώρο αποσκευών, αυτός ουσιαστικά αποτελεί και το πιο αξιοσημείωτο μειονέκτημα του αυτοκινήτου, μιας και περιορίζεται στα 284 λτ., μικρός για το μέγεθος του αμαξώματος.
Κινητήρας: 223 ίπποι αλλά και κορυφαία οικονομία
Το Plug-In υβριδικό σύστημα του Toyota Prius αποτελείται από δίλιτρο μοτέρ βενζίνης TNGA που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα. Ο τελευταίος τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13,6 kWh. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και δυνατότητα τοποθέτησης ηλιακών κυψελών στην οροφή για “πράσινη” φόρτιση. Η συνδυαστική ισχύς του αυτοκινήτου αγγίζει τους 223 ίππους και η κίνηση περνά στους τροχούς μέσω αυτόματου e-CVT. Κάπως έτσι, το αμάξωμα των 1.545 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 177 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία χωρητικότητας 13,6 kWh είναι σε θέση να προσφέρει αυτονομία που αγγίζει τα 72 χλμ. στην έκδοση της δοκιμής. Στην πράξη, αυτή η τιμή δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, αφού στη διάρκεια της δοκιμής διαπιστώσαμε ότι τα 65 χλμ. είναι μία άκρως ρεαλιστική τιμή. Η φόρτιση απαιτεί περίπου 4 ώρες με χρήση πηγής ισχύος 3,3 kW. Από εκεί και πέρα “μπαίνει” στο παιχνίδι και το θερμικό μοτέρ, με το αυτοκίνητο να γίνεται ουσιαστικά πλήρως υβριδικό. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι ακόμα και με άδεια μπαταρία, το Toyota Prius θα διανύσει αρκετά αστικά χλμ. με τον κινητήρα απενεργοποιημένο. Αποτέλεσμα είναι τα πρώτα 100 χλμ. ξεκινώντας με γεμάτη μπαταρία να απαιτούν λιγότερο από 1 λίτρο καυσίμου (0,5 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η εταιρεία). Στη συνέχεια, με άδεια μπαταρία, είδαμε τη μέση κατανάλωση να διαμορφώνεται στα 4,5 λτ./100 χλμ.
Στην πράξη: Η εναλλακτική επιλογή
Το Toyota Prius στο παρελθόν καινοτόμησε με το υβριδικό του σύστημα. Τώρα που οι επιλογές είναι περισσότερες, το Prius καλείται να προσφέρει ένα πιο ολοκληρωμένο “πακέτο” και τα καταφέρνει αρκετά καλά. Σε αντίθεση με τα SUV αυτοκίνητα, εδώ έχουμε ένα μοντέλο που μπορεί να ταξιδεύει προσφέροντας μοναδική ησυχία στην καμπίνα. Κάτι τέτοιο οφείλεται τόσο στην καλή μόνωση, όσο και στο αεροδυναμικό σχήμα που εξαλείφει τους αεροδυναμικούς θορύβους. Αυτό είναι και το σημαντικότερο πλεονέκτημα απέναντι σε αυτοκίνητα όπως για παράδειγμα το C-HR. Το υβριδικό σύστημα λειτουργεί υποδειγματικά, προσφέροντας καλές επιδόσεις και ακόμα καλύτερη οικονομία, ενώ το CVT είναι αρκετά βελτιωμένο ως προς την αίσθηση που αφήνει στον οδηγό. Εντυπωσιακή ήταν και η εμπειρία που αφήνει η ανάρτηση, η οποία αποτελείται από μία υλοποίηση με γόνατα MacPherson μπροστά και τα διπλά ψαλίδια πίσω. Δίνει στο αυτοκίνητο την ικανότητα να προσφέρει άνεση, αλλά ταυτόχρονα δεν δημιουργεί έντονες κλίσεις στο αμάξωμα σε συνθήκες πίεσης.
Στο ταμείο
Το Plug-In υβριδικό Toyota Prius ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 48.870 ευρώ στη βασική έκδοση.