Το Dacia Duster αναδείχθηκε ως το δημοφιλέστερο SUV (για λιανικές αγορές) σε όλη την Ευρώπη την περασμένη χρονιά. Τεράστια επιτυχία γνωρίζει και στην χώρα μας. Πριν από μερικούς μήνες αποκαλύφθηκε η τρίτη γενιά του και η πρώτη μας γνωριμία είχε γίνει στην Full Hybrid έκδοση. Εδώ μπορείτε να δείτε το σχετικό οδοιπορικό μας. Τώρα έφτασε η ώρα να δοκιμάσουμε την έκδοση διπλού καυσίμου, με μοτέρ που καταναλώνει υγραέριο και βενζίνη.
Δείτε επίσης: Το Dacia που επιλέγει όλη η Ευρώπη – Με 98 ευρώ/μήνα στην Ελλάδα
Το νέο Dacia Duster είναι κατασκευασμένο πάνω στην πλατφόρμα CMF-B και “υιοθετεί” την σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας. Ασφαλώς δεν απουσιάζει το νέο σήμα, ενώ το αμάξωμα “θωρακίζεται” με προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω προκειμένου οι εκδορές και τα χτυπήματα να μην χαλάνε το αρχικό χρώμα. Από την οροφή δεν απουσιάζουν οι ράγες για επιπλέον φόρτωση, ενώ τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν υιοθετήσει τη μορφή του ‘Y’. Το ίδιο σχήμα κοσμεί και τις ζάντες αλουμινίου (215/65 R17 στην έκδοση δοκιμής), οι οποίες έχουν υποστεί ειδική κατεργασία χωρίς χρώμιο. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος αγγίζει τα 4,34 μέτρα, το πλάτος τα 1,81 και το ύψος τα 1,66 μέτρα. Αξιοσημείωτη είναι και η αναφορά μας στην απόσταση από το έδαφος, με το Dacia Duster να πετυχαίνει την μεγαλύτερη τιμή στην κατηγορία του. Το αμάξωμα στην έκδοση της δοκιμής απέχει 209 χλστ. από το έδαφος, τιμή που αγγίζει τα 217 χλστ. στην τετρακίνητη έκδοση.

Εσωτερικό: Παραμένει πρακτικό – Έγινε πιο σύγχρονο!
Σύγχρονη αισθητική επικρατεί και στην καμπίνα, η οποία απέκτησε νέα οθόνη αφής μεγέθους 10,1 ιντσών (από την έκδοση Expression). Εννοείται πως υπάρχει δυνατότητα ασύρματης συνδεσιμότητας μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ενώ πίσω από το τιμόνι υπάρχει οθόνη 3,5 ιντσών ανάμεσα στα αναλογικά όργανα. Προαιρετικά, για πρώτη φορά σε μοντέλο της Dacia συναντάμε ψηφιακή οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων μεγέθους 7 ιντσών. Αξιοσημείωτη είναι και η ύπαρξη μίας θήκης για στήριξη του κινητού κοντά στο τιμόνι. Βέβαια, δεδομένου ότι υπάρχει το Android Auto και το Apple CarPlay… δεν χρειάστηκε να χρησιμοποιηθεί στη διάρκεια της δοκιμής. Η δε ποιότητα της καμπίνας έχει αναβαθμιστεί, με τις επενδύσεις να παραμένουν σκληρές. Ωστόσο, δεν υπάρχουν “προχειρότητες” στη συναρμολόγηση και όλα τα υλικά δίνουν την αίσθηση ότι θα αντέξουν στο χρόνο.
Όσο για τους χώρους, ενδεικτικά να αναφέρουμε πως ο όγκος του πορτμπαγκάζ είναι φαρδύτερος και ψηλότερος, παρέχοντας 6% επιπλέον χώρο (472 λίτρα κάτω από τη εταζέρα στην έκδοση 4×2). Αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν και στον χώρο των επιβατών, εκεί όπου θα “φιλοξενηθούν” ακόμα και πέντε ενήλικες. Επιπλέον, ιδιαίτερα χρήσιμες είναι και οι θύρες φόρτισης Type C, τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω επιβάτες.
Κινητήρας: Απολαμβάνεις οικονομία… και αυτονομία!
Η έκδοση LPG έρχεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο και με κίνηση στον εμπρός άξονα. Το Dacia Duster αξιοποιεί τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα χωρητικότητας 999 κ.εκ. που έχει σχεδιαστεί από την αρχή για να λειτουργεί σωστά και με υγραέριο. Αποδίδει σε αυτή την έκδοση 100 ίππους στις 4.600-5.000 σ.α.λ. αλλά ακόμη πιο σημαντικά 170 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. και συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Όσον αφορά στις επιδόσεις, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 13,2 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 168 χλμ./ώρα (οι βέλτιστες επιδόσεις επιτυγχάνονται με LPG) για το αμάξωμα των περίπου 1.300 κιλών.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η μέση κατανάλωση έφτασε στα 7,1 λίτρα/100 χλμ. με καύσιμο την βενζίνη (6,5 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η εταιρεία) και στα 9,3 λίτρα/100 χλμ. με υγραέριο (8,1 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η εταιρεία). Δίπλα στο ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λίτρων έρχεται να προστεθεί ένα ακόμη για το υγραέριο με χωρητικότητα 51 λίτρα. Κάπως έτσι, πετύχαμε 700 χλμ. αυτονομίας με βενζίνη και 550 με υγραέριο (η εταιρεία ανακοινώνει έως και 1.400 χλμ.). Εντυπωσιακό!
Στην πράξη
Το Dacia Duster εξακολουθεί να ακολουθεί την “συνταγή” που το έκανε να ξεχωρίσει και να αγαπηθεί από το κοινό, αν και στην τρίτη του γενιά υπάρχουν σημαντικές αναβαθμίσεις. Η κύλισή του έχει γίνει πλέον πιο “πολιτισμένη”, ενώ βελτιωμένη είναι και η μόνωση, εξαλείφοντας πιο αποτελεσματικά τους εξωτερικούς ήχους. Το τιμόνι εξακολουθεί να μην προσφέρει την… κορυφαία πληροφόρηση στον οδηγό, ενώ παράπονο από τα φρένα δεν υπήρξε, παρά την ύπαρξη ταμπούρων στον πίσω άξονα. Μιας και αναφερθήκαμε στον πίσω άξονα, να τονίσω ότι το Dacia Duster έρχεται με ημι-άκαμπτο άξονα πίσω σε όλες τις εκδόσεις πλην της μοναδικής τετρακίνητης έκδοσης (με το ήπια υβριδικό μοτέρ των 130 ίππων). Η ανάρτηση “καταπίνει” πιο εύκολα από τα περισσότερα SUV τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, μαρτυρώντας ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα SUV που σχεδιάστηκε για συχνό “off-roading”. Το κιβώτιο ταχυτήτων με έξι σχέσεις έχει ωραία κλιμάκωση με αρκετά “κοντή” πρώτη σχέση. Οι αποστάσεις κατά την αλλαγή είναι σχετικά μακριές, αλλά το κούμπωμα είναι αρκετά θετικό!
Στην πράξη, το Dacia Duster είναι σε θέση να ταξιδέψει άνετα σε πόλη και αυτοκινητόδρομο, αλλά δεν θα πει όχι σε εκτός δρόμου περιπέτειες. Ακόμα και η δικίνητη LPG έκδοση, διαθέτει απόσταση από το έδαφος που θα επιτρέψει στον οδηγό να κινηθεί χωρίς κανένα άγχος σε πιο δύσβατες διαδρομές. Για το τέλος αφήνω την οικονομία που προσφέρει ο κινητήρας υγραερίου και μία τιμή τα λέει όλα. 8 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα! Τόσο κοστίζουν οι μετακινήσεις με το Dacia Duster LPG (υπολογισμό με μέση τιμή 0,873 ευρώ).
Στο ταμείο: Ξεκινά κάτω από τα 20.000 ευρώ
Η τιμή του Dacia Duster με κινητήρα διπλού καυσίμου ξεκινά στην Ελλάδα από τα 19.900 ευρώ στη βασική έκδοση “essential”. Ακριβώς 2.000 ευρώ παραπάνω κοστίζει η έκδοση “expression” και οι κορυφαίες “extreme” και “journey” τιμολογούνται στα 24.400 ευρώ. Τέλος, το SUV της ρουμάνικης εταιρείας συνοδεύεται από 5 χρόνια εγγύηση.











