Το Citroen C4 είναι ένα σημαντικό μοντέλο για την γαλλική εταιρεία στην αγορά της Ευρώπης, μιας και “πρωταγωνιστεί” στην κατηγορία του C-Segment (μικρομεσαία οικογενειακά). Πριν από μερικούς μήνες αναβαθμίστηκε και επιστρέφει διατηρώντας την ίδια φιλοσοφία που δίνει έμφαση στην άνεση. Η πρώτη μας επαφή μαζί του έρχεται στην πιο ισχυρή υβριδική έκδοση απόδοσης 145 ίππων. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!
Δείτε επίσης: Ανανέωση για τα δημοφιλέστερα SEAT της αγοράς – Πότε έρχονται στην Ελλάδα
Ξεκινώντας από την εξωτερική σχεδίαση, το ανανεωμένο Citroen C4 διαφοροποιείται σημαντικά στο εμπρός τμήμα. Εκεί υπάρχουν πλέον νέα LED φωτιστικά σώματα με σαφώς πιο μοντέρνα αισθητική, ενώ στο κέντρο δεσπόζει το καινούριο σήμα της εταιρείας. Νέα είναι και τα φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος, τα οποία είναι ψηλά τοποθετημένα. Βέβαια, το πιο ιδιαίτερο σημείο είναι εκείνο της διακριτικής αεροτομής, η οποία είναι ενσωματωμένη στο αμάξωμα, αλλά και της διπλής απόληξης της εξάτμισης. Ακόμα ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι οι ζάντες 18 ιντσών της πλούσιας έκδοσης της δοκιμής, αλλά και οι πλαστικές επενδύσεις στο κάτω μέρος του αμαξώματος, με τις τελευταίες να δίνουν μία crossover διάσταση στο αμάξωμα. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος του ανανεωμένου Citroen C4 αγγίζει τα 4.350 χλστ., το πλάτος τα 1.800 και το ύψος τα 1.515 χλστ.

Εσωτερικό: Σύγχρονο και άνετο!
Στο εσωτερικό, το νέο Citroen C4 δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό. Πίσω από το νέο τιμόνι βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7” υψηλής ευκρίνειας που προσφέρει εξαιρετική ευκρίνεια και ευκολία ανάγνωσης. Συνδυάζεται με οθόνη αφής 10” HD και σύστημα πολυμέσων τελευταίας γενιάς με 3D συνδεδεμένη πλοήγηση, που ξεχωρίζει για την ταχύτητα, την εργονομία και την ευχρηστία του. Χάρη στην ασύρματη συμβατότητα με Android Auto και Apple CarPlay, οι χρήστες απολαμβάνουν άνετη και καθαρή καμπίνα, χωρίς περιττά καλώδια. Επιπλέον, το σύστημα υποστηρίζει ασύρματες ενημερώσεις (over-the-air) για συνεχή βελτίωση. Σε επίπεδο πρακτικότητας, οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές, υπάρχει μεγάλος χώρος στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο, αλλά και στις “τσέπες” των θυρών. Στην κεντρική κονσόλα, υπάρχουν επιπλέον θήκες, βάση ασύρματης φόρτισης, αλλά και “φυσικοί” διακόπτες για τον έλεγχο του κλιματισμού και την ένταση του ήχου (αρκετά πρακτικό για ρυθμίσεις εν κινήσει). Άνετες είναι και οι πίσω θέσεις, ειδικά για τους επιβάτες που θα κάτσουν στα άκρα, ενώ αξιοσημείωτη είναι η ύπαρξη αεραγωγών κλιματισμού, αλλά επιπλέον θύρας φόρτισης. Όσο για τις αποσκευές, το πορτμπαγκάζ προσφέρει έναν όγκο που αγγίζει τα 380 λίτρα και φτάνει στα 1.250 λίτρα αν πέσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Κινητήρας: Υβριδικό σύστημα με έμφαση στην οικονομία
Τo Citroen C4 της δοκιμής εξοπλιζόταν με το υβριδικό σύστημα Hybrid 145. Διαθέτει τρικύλινδρο κινητήρα με χωρητικότητα 1.199 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 145 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ., με υπερτροφοδότηση μεταβλητής γεωμετρίας και αλυσίδα χρονισμού για αυξημένη απόδοση και αξιοπιστία. Ο ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη αποδίδει 21 kW (28 ίππους) και 55 Nm, συμβάλλοντας στην κίνηση στις χαμηλές ταχύτητες, την υποβοήθηση της εκκίνησης του θερμικού κινητήρα και την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Το σύστημα συμπληρώνεται από μίζα-γεννήτρια 48V, εξηλεκτρισμένο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ë-DCS6 που στέλνει την κίνηση στους εμπρός τροχούς και μπαταρία ιόντων λιθίου 48V. Η τελευταία είναι τοποθετημένη κάτω από το εμπρός αριστερό κάθισμα, διατηρώντας ανέπαφο τον χώρο επιβατών και αποσκευών. Όσον αφορά στις επιδόσεις, το αμάξωμα των περίπου 1.400 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα μέσα σε 8,0 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα. Σε επίπεδο κατανάλωσης, η επίσημη τιμή που ανακοινώνει η εταιρεία είναι 4,7 λτ./100 χλμ. Εμείς, στη διάρκεια της δοκιμής, είδαμε στον πίνακα οργάνων 6,1 λτ./100 χλμ.
Στην πράξη: Από τα πιο άνετα μικρομεσαία
Το νέο Citroen C4 επιβεβαιώνει πλήρως την γαλλική του φιλοσοφία και αυτό φαίνεται από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του. Ξεκινώ από την ανάρτηση, η οποία φέρει γόνατα MacPherson εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα. Η ρύθμισή της έχει γίνει με γνώμονα την άνεση. Το αυτοκίνητο, παρά την ύπαρξη ζαντών 18 ιντσών, αποσβένει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Βέβαια, σε απότομες αλλαγές πορείας επιτρέπονται κάποιες κλίσεις στο αμάξωμα που σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσουν το οδηγό. Το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ, ενώ το υβριδικό σύστημα λειτουργεί αρκετά ομαλά. Μόνο όταν πάρει μπρος ο θερμικός κινητήρας χωρίς να κινείται το αυτοκίνητο θα “περάσει” ένας κραδασμός στο εσωτερικό. Σε γενικές γραμμές όμως, με χαμηλές ταχύτητες, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ενεργοποιείται ή απενεργοποιείται πολύ ομαλά. Αν υπάρχει ένα αρνητικό που αξίζει αναφοράς στο κατά τα άλλα εξαιρετικό σύνολο, αυτό είναι η ορατότητα από το πίσω παρμπρίζ, μιας και η αεροτομή εμποδίζει.
Στο ταμείο
Η τιμή του υβριδικού Citroen C4 με τους 145 ίππους και το υβριδικό σύστημα ξεκινά στην ελληνική αγορά από τα 22.900 ευρώ, όπως μπορείτε να δείτε στην επίσημη ιστοσελίδα πατώντας εδώ.











