Η χρονιά που μας πέρασε, “έκλεισε” με το Opel Corsa να βρίσκεται στην κορυφή της ελληνικής αγοράς. Φέτος, η γκάμα κινητήρων του είναι πιο πλούσια, μιας και προσφέρεται και με ήπια υβριδικό κινητήρα σε δύο επίπεδα ισχύος, ένα με 100 και ένα με 136 ίππους αλλά και με αμιγώς βενζινοκίνητες εκδόσεις 1.2 με 75, 100 και 130 ίππους. Αυτή την φορά δοκιμάζουμε την αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση με τους 100 ίππους.
Αυτή την φορά, το Corsa φρεσκαρίστηκε αισθητικά και έχει αλλάξει στα… σημεία. Συνολικά βέβαια, το ολοκαίνουριο Corsa παρουσιάζεται πιο εκλεπτυσμένο και διακριτικό σχεδιαστικά και αποπνέει ακόμη περισσότερη στιβαρότητα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, χωρίς να θυσιάζει δυναμισμό. Το Opel Visor, βρίσκει εφαρμογή και στο supermini της γερμανικής μάρκας και είναι ουσιαστικά το μαύρο πάνελ στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Αυτό βέβαια αλλάζει εντελώς την εικόνα του. Νέες είναι και οι εισαγωγές αλλά και τα φωτιστικά σώματα Intelli-Lux LED. Στο πίσω μέρος συναντάμε ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, ενώ πλέον το όνομα του μοντέλο είναι ανάγλυφα γραμμένο στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Οι πιο παρατηρητικοί θα διαπιστώσουν και το λογότυπο “Hybrid” στο πίσω μέρος, το οποίο προμηνύει ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με το ήπια υβριδικό Corsa που “ενισχύεται” από ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος του ανανεωμένου Opel Corsa ξεπερνά οριακά τα 4 μέτρα, 4.060 χλστ. για την ακρίβεια. Το πλάτος αγγίζει τα 1.765 χλστ. και το ύψος τα 1.433 χλστ.
Μοντέρνο και πρακτικό εσωτερικά
Η μοντέρνα εμφάνιση συνεχίζεται και στο εσωτερικό του νέου μικρού της Opel. Η εικόνα που παρουσιάζει το ταμπλό είναι σύγχρονη και ελκυστική με τα πολλά φυσικά κουμπιά να απουσιάζουν και την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων να είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό. Τα χειριστήρια βρίσκονται στις σωστές θέσεις, η απόκριση της οθόνης είναι γρήγορη ενώ τα μενού παρουσιάζονται με απόλυτα κατανοητό τρόπο. Για να κατατοπιστείτε με τον έλεγχο του Corsa δεν χρειάζονται παρά ελάχιστα λεπτά της ώρας και αυτό δείχνει την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι άνθρωποι της εταιρίας και στις λεπτομέρειες. Συνεχίζοντας με τα καλά περνάμε στη θέση οδήγησης που έρχεται εύκολα στα μέτρα του εκάστοτε οδηγού με το κάθισμα να προσφέρει καλή πλευρική στήριξη και να τα καταφέρνει καλά και με τη στήριξη της μέσης. Στον τομέα των διαθέσιμων χώρων το Corsa τα καταφέρνει καλά για τα μέτρα της κατηγορίας. Για την άνεση των εμπρός δεν τίθεται ερώτημα, ενώ και πίσω δύο επιβάτες μέσου αναστήματος θα κάτσουν άνετα. Σε καλά επίπεδα βρίσκεται και ο χώρος των αποσκευών με το απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα του με την χωρητικότητα να ανέρχεται στα 309 λίτρα με τα καθίσματα στην όρθια θέση τους. Με την αναδίπλωσή τους φτάνει στα 1.080 λίτρα.
Κάτω από το καπό της εν λόγω έκδοσης συναντάμε ένα τρικύνδρο μοτέρ βενζίνης με χωρητικότητα 1,2 λτ. Αποδίδει συνδυαστικά ισχύ 100 ίππων και η μέγιστη τιμή της ροπής αγγίζει τα 205 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. αντίστοιχα. Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου με τις έξι σχέσεις. Πάμε και στην κατανάλωση που είδαμε στη διάρκεια της δοκιμής, η μέση τιμή της οποίας έφτασε στα 6,5 λτ./100 χλμ.
Πίσω από το τιμόνι του συγκεκριμένου Corsa, ο οδηγός αντιλαμβάνεται άμεσα ότι το 3κύλινδρο μοτέρ κάνει ευχάριστα αισθητή την παρουσία του τόσο με την συνολική του απόδοση όσο και με τον τρόπο που λειτουργεί. Σε γενικές γραμμές η λειτουργία του μοτέρ είναι πολιτισμένη με τα αποθέματα ροπής να εμφανίζονται από χαμηλά και να φροντίζουν για τον σβέλτο ρυθμό κίνησης του Corsa εντός και εκτός των τειχών. Η απόκριση του συνόλου στο πάτημα του γκαζιού βρίσκεται επίσης σε πολύ καλά επίπεδα.
Κατά την κύληση, οι πρώτες εντυπώσεις έρχονται από το ελαφρύ και άμεσο τιμόνι που κάνει τους ελιγμούς και τις μανούβρες στο παρκάρισμα παιχνιδάκι και συνεχίζονται με την ποιοτικότατη λειτουργία της ανάρτησης. Το μοντέλο της Opel απορροφά με μεγάλη άνεση ακόμη και τις μεγαλύτερες ανωμαλίες του δρόμου και δεν τις αφήνει ποτέ να ενοχλήσουν τη μέση σας. Το νέο μικρό της Opel θα κινηθεί με γρήγορο ρυθμό σε δρόμο με στροφές με τις αντιδράσεις του να είναι πάντα προοδευτικές και προβλέψιμες. Ο οδηγός έχει στο πλευρό του και την δύναμη του πολύ καλού συστήματος πέδησης με το άμεσο σε αίσθηση πεντάλ αλλά και την πολύ καλή λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και σε αυτό το πεδίο.
Στο ταμείο
Η τιμή του αμιγώς βενζινοκίνητου Opel Corsa ξεκινά από τα 21.600 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων στην έκδοση Edition Pack. Η πλουσιότερη GS κοστίζει 23.100, ενώ η κορυφαία GS Pack είναι στα 24.300 ευρώ. Σαν αγορά πάντως θα σας συνιστούσα να προτιμήσετε την Edition Pack με το αυτόματο κιβώτιο στα 23.100 ευρώ (+1.500 ευρώ), καθώς στις υπόλοιπες εκδόσεις το συγκεκριμένο κιβώτιο θα το πληρώσετε 2.100 ευρώ επιπλέον.