Δοκιμή Audi Q3 35 TFSI S-Tronic

Πριν από έναν χρόνο το νέο Audi Q3 πάτησε επί ελληνικού εδάφους και πλέον το παίρνουμε για δοκιμή στην έκδοση 35 TFSI με αυτόματο κιβώτιο S tronic.

Βρείτε μας στο

Το Audi Q3 είναι γνωστό πλέον και στην ελληνική αγορά καθώς πλέον έχει εισέλθει στην δεύτερη γενιά του. Αυτή είναι σαφώς καλύτερη από την πρώτη γενιά, είναι πιο σύγχρονη, αιχμηρή και επιθετική στην όψη από την πρώτη, ενώ η Audi την έχει προικίσει με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε αναλυτικά το νέο Audi Q3 35 TFSI.

Αιχμηρός σχεδιασμός με ισχυρή προσωπικότητα
Το νέο Audi Q3 δεν μοιάζει σε κανένα σημείο με τον προκάτοχό του, καθώς έχει σχεδιαστεί εξολοκλήρου από την αρχή. Εμπρός, κυριαρχεί η οκτάγωνη μάσκα με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και τα λεπτά φώτα με την τεχνολογία LED (Matrix LED για τις κορυφαίες εκδόσεις). Πλευρικά, ο δυναμισμός του νέου Audi Q3 υπογραμμίζεται από τα τονισμένα φτερά, που εξέχουν από το υπόλοιπο αμάξωμα και το κάνουν να φαίνεται ακόμη πιο φαρδύ, με τα μαύρου χρώματος τόξα να τονίζουν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του. Φυσικά, όπως κάθε σύγχρονο μοντέλο που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και το νέο Audi Q3 παρέχει στους υποψήφιους αγοραστές του πολλές επιλογές εξατομίκευσης, προκειμένου να κάνουν το αυτοκίνητό τους μοναδικό. Όσον αφορά στις διαστάσεις του, το μήκος του νέου Audi Q3 είναι 4.485 χιλιοστά (+97 χλστ. από το απερχόμενο μοντέλο), το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 25 χλστ. στα 1.856 χλστ. ενώ από την άλλη, το ύψος του είναι στα 1.585 χλστ. μειωμένο κατά 5 χλστ. μόλις.

Τεχνολογία και ποιότητα συνυπάρχουν αρμονικά
Εντελώς ανασχεδιασμένο είναι και το εσωτερικό του νέου Audi Q3. Το ταμπλό διαιρείται στα δύο, με το άνω μέρος του να περιλαμβάνει τους αεραγωγούς και το κάτω το black-panel με την ψηφιακή οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων MMI. Ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του εσωτερικού, τονίζεται από την κλίση 10 μοιρών του ταμπλό προς τον οδηγό, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10.25 ιντσών είναι στα highligts του. Τα υλικά στο εσωτερικό είναι από το… πάνω ράφι, ενώ το αίσθημα πολυτέλειας τονίζεται και από την επένδυση αλκαντάρα στο ταμπλό αλλά και στα πάνελ των θυρών. Και στην ευρυχωρία όμως, το νέο Audi Q3 τα καταφέρνει μια χαρά αφού η αύξηση του μεταξονίου κατά 77 χλστ. (πλέον είναι στα 2.680 χλστ.) εξασφάλισε καλύτερη εκμετάλλευση χώρων στο εσωτερικό. Επιπροσθέτως, χάρη στο στάνταρ συρόμενο πίσω κάθισμα κατά 150 χιλιοστά, διαιρούμενο σε αναλογία 40/20/40 και με ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης, η πρακτικότητα αυξάνεται κατακόρυφα. Το ίδιο ισχύει και για τον χώρο αποσκευών, ο οποίος είναι στα 530 ή 675 λίτρα (ανεξαρτήτως θέσης του καθίσματος) και με την αναδίπλωση της πίσω σειράς φτάνει στα 1.525 λίτρα. Φυσικά, ο εξοπλισμός του νέου Audi Q3 είναι κορυφαίος, καθώς ακόμη και στην έκδοση με το στάνταρ MMI touch υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη διαγώνιου 10,25 ιντσών και οθόνη αφής 8,8 ιντσών που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού MMI navigation plus η οθόνη είναι 10,1 ίντσες και προαιρετικά ο πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών μπορεί να αναβαθμιστεί στις 12,5 ίντσες.

Βασικό ένστικτο
Όπως προαναφέραμε, το Audi Q3 το δοκιμάσαμε στην έκδοση 35 TFSI. Αυτή κάτω από το καπό της έχει τον 1.5 λτ. τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα, που διαθέτει turbo και αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής. Πρόκειται για γνωστό μοτέρ, καθώς μπαίνει και σε άλλα μοντέλα του ομίλου VW και ξεχωρίζει για την τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων (απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους όποτε το μοτέρ έχει… εύκολο έργο).

Σε συνεργασία με το 7άρι, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic, το Audi Q3 χρειάζεται 9,4 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και η τελική ταχύτητά του είναι στα 205 χλμ./ώρα. Η εργοστασιακή, μέση κατανάλωσή του είναι στα 6,7 λίτρα/100 χλμ. σύμφωνα με το νέο αυστηρό πρότυπο μετρήσεων WLTP και οι εκπομπές ρύπων είναι στα 153 γρ./χλμ.

Στιβαρό, άνετο και ήσυχο
Το γερμανικό SUV αποδείχτηκε εξαιρετικά ικανό σε ασφάλτινο τερέν και σε βατό χωματόδρομο, με την ποιότητα κύλισής του να ξεχωρίζει από τα πρώτα χιλιόμετρα και τη νέα ανάρτηση να χαρίζει άμεσες αντιδράσεις στο αμάξωμα, παρά το μέγεθος του αυτοκινήτου και το βάρος του. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει με ησυχία και παροιμιώδη άνεση. Χάρη στο σύστημα Audi drive select ο οδηγός έχει να επιλέξει ανάμεσα σε έξι οδηγικά προφίλ που μεταβάλλουν ανάλογα την απόκριση του γκαζιού, την αίσθηση του τιμονιού και του κιβωτίου S tronic, καθώς και τον βαθμό απόσβεσης της ανάρτησης. Αν πάντως επιθυμείτε τετρακίνηση έκδοση θα πρέπει να επιλέξετε είτε το πετρελαιοκίνητο 40 TDI με τον 2.0 λτ. των 190 ίππων ή το 45 TFSI με τον επίσης 2.0 λτ. κινητήρα βενζίνης και τους 230 ίππους.

Για το τέλος αφήσαμε την τιμή του Audi Q3. Στην έκδοση της δοκιμής μας Advanced 35 TFSI με το αυτόματο κιβώτιο S tronic κοστίζει 34.290 ευρώ, ενώ στην έκδοση S Line η τιμή του είναι στα 36.430 ευρώ.