H BMW Σειρά 3 Sedan εδώ και χρόνια αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία των πολυτελών σεντάν, όσον αφορά την οδική της συμπεριφορά, ενώ χάρη στο ολοκληρωμένο πακέτο που προσφέρει 40 χρόνια τώρα, έχει καταφέρει να ξεπεράσει τις 15.000.000 πωλήσεις αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο. Ζούμε όμως στην εποχή της τεχνολογίας και η αυτοκίνηση δεν αποτελεί εξαίρεση. Πως έχει μεταλλαχτεί λοιπόν η νέα BMW Σειρά 3 (κωδική ονομασία G20) προκειμένου να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα χωρίς να αλλοιωθεί ο χαρακτήρας της; Σε αυτή την τελευταία γενιά της λοιπόν, η BMW βασίζεται κυρίως στη σπορ παράδοση της Σειράς 3 και στο κύρος της και ενστερνίζεται την τελευταία λέξη της τενχολογίας, χωρίς να γυρίζει την πλάτη στο παρελθόν της.
Εμφάνιση με παράδοση
Η παγκόσμια πρεμιέρα της νέας BMW Σειράς 3 Sedan πραγματοποιήθηκε στο Mondial de l’Automobile στο Παρίσι, τον Οκτώβριο του 2018 και πλέον το βαυαρικό μοντέλο κυκλοφορεί ανάμεσά μας. Κατασκευασμένη στα εργοστάσια της BMW στο Μόναχο, στο Tiexi (Shenyang) από την κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive (BBA) και στο San Luis Potosí στο Μεξικό, η νέα BMW Σειρά 3 ξεχωρίζει από την πρώτη στιγμή. Η μεγάλη μάσκα και τα φώτα κυριαρχούν εμπρός και οι Full-LED προβολείς προσφέρονται στάνταρ. Το προφίλ του αμαξώματος διατρέχουν δύο χαρακτηριστικά νεύρα και το σήμα κατατεθέν για κάθε BMW, το “Hofmeister kink” ενσωματώνεται πλέον στην κολόνα C. Το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από οριζόντιες γραμμές, και δίχρωμα, τρισδιάστατα φώτα LED. Όσον αφορά στις διαστάσεις της, η νέα BMW Σειρά 3 είναι 85 χλστ. μακρύτερη από την προκάτοχό της (4.709 χλστ.), 16 χλστ. φαρδύτερη (1.827 χλστ.) και 1 χλστ. ψηλότερη (1.442 χλστ.). Το μακρύτερο κατά 41 χλστ. μεταξόνιό της (2.851 χλστ.) και τα αυξημένα μετατρόχια (εμπρός κατά 43 χλστ. και πίσω κατά 21 χλστ.) εξασφαλίζουν μεγαλύτερο αποτύπωμα στο δρόμο και καλύτερη εκμετάλλευση χώρων στην καμπίνα.
Ποιοτική καμπίνα με άποψη και τεχνολογία
Το εσωτερικό της νέας BMW Σειράς 3 ενστερνίζεται και αυτό με τη σειρά του τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της βαυαρικής μάρκας. Η οδηγοκεντρική σχεδίαση αποτελεί μέρος της παράδοσης του αυτοκινήτου και είναι και εδώ παρούσα, αλλά αυτή τη φορά συνδυάζεται και με όλη τη νέα τεχνολογία που την έχει προικίσει με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και νέα οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων στον κέντρο του ταμπλό. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ ελέγχου αφής της οθόνης Control Display, του iDrive Controller, των διακοπτών στο τιμόνι, του συστήματος αναγνώρισης χειρονομιών BMW ακόμη και του φωνητικού ελέγχου. Τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα εργονομικά και ο χειρισμός όλων των επιμέρους ηλεκτρονικών συστημάτων απαιτεί εξοικείωση και σίγουρα απαιτείται ένα πέρασμα από το κανάλι της BMW στο youtube για να δείτε όλα τα σχετικά “How to” και να μάθετε να παίζεται τα πάντα στα δάχτυλα μέσω της οθόνης ή του πιεζοπεριστροφικού χειριστηρίου iDrive. Φυσικά υπάρχει και ο ψηφιακός βοηθός, με την ονομασία BMW Intelligent Personal Assistant, που απαντά στο “Hey BMW” ή σε όποιο άλλο αναγνωριστικό όνομα του δώσει ο οδηγός. Στην πράξη ο ψηφιακός οδηγός σημαίνει πως υπάρχει πάντα ένας επαγγελματίας της BMW στο αυτοκίνητο. Αυτός μπορεί να εξηγεί κάθε είδους λειτουργία (“Πώς λειτουργεί η υποβοήθηση μεγάλης σκάλας;”), να παρέχει πληροφορίες για την τρέχουσα κατάσταση του αυτοκινήτου (“είναι η στάθμη του λαδιού ΟΚ;”) και να βοηθά στην απάντηση ερωτήσεων όπως (“Τι προειδοποιητικά μηνύματα έχω;”).
Ο διακόπτης start/stop βρίσκεται πλέον στο πάνελ ελέγχου στην κεντρική κονσόλα, που περιλαμβάνει επίσης το νέας σχεδίασης επιλογέα ταχυτήτων, τα μπουτόν επιλογής του Driving Experience Control (με οδηγικά προφίλ Sport, Comfort, Eco Pro και Adaptive) και το ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο. Η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλή, ενώ η συναρμογή του σε πείθει για την αντοχή τους στο χρόνο. Οι χώροι είναι σε πολύ καλό επίπεδο, ενώ το πορτμπαγκάζ είναι στα 480 λίτρα και είναι διαιρούμενος με την αναδίπλωση των καθισμάτων να γίνεται σε αναλογία 40:20:40.
Αγγίζοντας την τελειότητα
Η BMW 320d xDrive πραγματικά αγγίζει την τελειότητα οδηγικά. Το νέο της πιο άκαμπτο πλαίσιο, το μειωμένο βάρος σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε και η ιδανική κατανομή του 50:50 σε εμπρός και πίσω άξονα, αποτελούν την πρώτη ύλη για την εκτέλεση της… μυστικής συνταγής της BMW. Το αυτοκίνητο είναι στιβαρό και συμπαγές, το τιμόνι άμεσο και ακριβές, τα φρένα ισχυρά και ακούραστα και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic ακαριαίο και συνάμα ομαλό στις αλλαγές του. Όσον αφορά την ανάρτηση, αυτή αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και προσφέρει πολύ καλή άνεση αλλά και εξαιρετικό έλεγχο του αμαξώματος ακόμη και σε απότομες αλλαγές πορείας ή αυξομειώσεις ταχύτητας. Ο 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας της 320d αποδίδει 190 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 400 Nm ροπής από τις 1.750 έως και τις 2.500 σ.α.λ. και σε συνδυασμό με την τετρακίνηση xDrive χαρίζει 0-100 χλμ./ώρα σε 6,9 δλ. και τελική ταχύτητα 233 χλμ./ώρα. Όσον αφορά την κατανάλωσή του, αυτή είναι στα 4.5 – 4.8 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι στα 118 με 125 γρ./χλμ CO2. Στην πράξη, η λειτουργία του αποδεικνύεται αρκετά πολιτισμένη και σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση της 3άρας, δεν γίνεται αντιληπτός ο ήχος του από τους επιβάτες.
Η BMW 320d xDrive της δοκιμής μας είναι το δεύτερο πιο ακριβό μοντέλο στην γκάμα της 3άρας αυτή την στιγμή με τιμή στα 52.300 ευρώ. Η ακριβότερη όλων είναι η 330d με 57.850 ευρώ, ενώ οι τιμές της ξεκινούν από τα 43.750 ευρώ για την έκδοση 320i με 2.0 λτ. βενζινοκινητήρα 184 ίππων. Σε κάθε περίπτωση πάντως ο εξοπλισμός της είναι κορυφαίος, καθώς ως στάνταρ στοιχεία του περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, εκτός από τα καθιερωμένα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, το Collision & Pedestrian Warning με λειτουργία City Braking, με δυνατότητα ειδοποίησης του οδηγό και κατά την ανίχνευση ποδηλάτη.