Η BMW X2 έχει περίπου δύο χρόνια στην ελληνική αγορά και πλέον αποτελεί αρκετά γνώριμη εικόνα στους ελληνικούς δρόμους. Φυσικά, η πιο ελκυστική προς αγορά έκδοσή της για την χώρα μας, είναι η sDrive 18i καθώς κοστίζει 33.160 ευρώ και είναι αυτή την στιγμή η πιο προσιτή BMW X2. Ας πάμε λοιπόν να την γνωρίσουμε αναλυτικά και να δούμε τι παραπάνω έχει να επιδείξει στην έκδοση M Sport X που είναι και αυτή της δοκιμής μας.
Δυναμική εμφάνιση
Η BMW Χ2 ήρθε να συμπληρώσει την X1, με την οποία μοιράζονται το ίδιο μεταξόνιο, όχι όμως και τις ίδιες διαστάσεις, καθώς η X2 έχει ελαφρώς μικρότερο μήκος στα 4.360 χλστ. Φυσικά τα δύο μοντέλα διαφέρουν και αισθητικά με την X2 να είναι πιο επιθετικά σχεδιασμένη, όντας παράλληλα το πρώτο αυτοκίνητο της BMW, του οποίου η μάσκα είναι πιο πλατιά στο κάτω μέρος από ότι στο άνω μέρος της. Ακόμη ένα χαρακτηριστικό της εμφάνισής της είναι οι μικρές γυάλινες επιφάνειες (περιορίζουν λίγο την ορατότητα προς τα πίσω), οι οποίες τονίζουν τον δυναμισμό της σχεδίασης του αμαξώματος. Οι πίσω κολόνες είναι αρκετά “χοντρές” ενώ επάνω τους βρίσκεται το σήμα της BMW (χαρακτηριστικό που είχαμε χρόνια να δούμε σε αυτοκίνητο της βαυαρικής μάρκας). Όσον αφορά τα επιπλέον χαρακτηριστικά της έκδοσής μας, η M Sport X διαθέτει μπροστινό προφυλακτήρα με ένθετο σε γκρι Frozen μεταλλικό, ειδικά σχεδιασμένες εισαγωγές αέρα και διακοσμητικά καλύμματα μαρσπιέ σε γκρι Frozen μεταλλικό επίσης με ένθετα στο χρώμα του αμαξώματος και διακοσμητικά θόλων καθώς και ένθετο διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα στο γκρι Frozen μεταλλικό και πάλι. Οι ζάντες ελαφρού κράματος “M” 19 ιντσών “ντύνονται” με ελαστικά runflat (υπάρχουν και σε 20 ίντσες). Φυσικά δεν λείπει το σήμα “M” στα εμπρός φτερά.
Ποιότητα και εργονομία
Μπαίνοντας στην καμπίνα της BMW X2 αντιλαμβάνεσαι εξαρχής πως έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στην ποιότητα κατασκευής και στη συναρμολόγηση. Όλα τα υλικά είναι προσεκτικά επιλεγμένα, ενώ δεν ακούς… τσικ ακόμη και όταν το αυτοκίνητο κινηθεί εκτός δρόμου. Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός, με δύο μεγάλα και ευανάγνωστα κυκλικά όργανα (ταχύμετρο και στροφόμετρο), ενώ έχει και ψηφιακές ενδείξεις στο κάτω μέρος του για τον υπολογιστή ταξιδιού αλλά και για το σύστημα πλοήγησης (εφόσον διατίθεται). Στο κέντρο του ταμπλό η εργονομία παίρνει την σκυτάλη, αφού ξεκάθαρος είναι ο διαχωρισμός των ζωνών ανάμεσα σε κλιματισμό και ηχοσύστημα, ενώ λίγο πιο πάνω συναντάμε την οθόνη του συστήματος πολυμέσων. Οι λειτουργίες του τελευταίου μπορούν να γίνουν φυσικά με το iDrive (ο πιεζοπεριστροφικός διακόπτης στην κεντρική κονσόλα), το οποίο απαιτεί ένα διάστημα εξοικείωσης, αλλά όταν το μάθεις είναι… παιχνιδάκι. Θήκες υπάρχουν αρκετές για μικροαντικείμενα, ενώ τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα. Στο πίσω κάθισμα πάντως αν υπάρξει μεσαίος επιβάτης θα περιοριστεί λίγο από το τούνελ δαπέδου ανάμεσα στα πόδια του. Όσον αφορά το χώρο αποσκευών, αυτός είναι στα 470 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.355 λίτρα. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει να επιδείξει επιπλέον διακοσμητικά καλύμματα μαρσπιέ “Μ” μπροστά και υποπόδιο για τον οδηγό “Μ”, εντυπωσιακά μπάκετ καθίσματα οδηγού και συνοδηγού με άψογη πλευρική στήριξη, δερμάτινο τιμόνι “Μ”, διακοσμητικές επενδύσεις εσωτερικού από αλουμίνιο κυψελοειδούς σχεδίασης σε ανθρακί χρώμα και αποκλειστικές οπτικές ίνες LED στα διακοσμητικά πάνελ των θυρών.
Απολαυστική στο δρόμο
Μπορεί η BMW X2 sDrive 18i να είναι η βασική έκδοση του μοντέλου, όμως αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση πως έχουν γίνει… περικοπές. Ο τρικύλινδρος TwinPower Turbo 1.5 λτ. αποδίδει 140 ίππους από τις 4.500 έως και τις 6.500 σ.α.λ. και η ροπή του είναι στα 220 Nm από τις 1.480 έως και τις 4.200 σ.α.λ. και η ποιότητα λειτουργίας του είναι εξαιρετική. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας συνεργάζεται με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic. Για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 9,6 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 205 χλμ./ώρα, την στιγμή που η μέση κατανάλωσή του είναι στα 5,6 λίτρα/100 χλμ. (εμείς στην πράξη είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού του αυτοκινήτυ 7,2 λίτρα/00 χλμ. ενώ σίγουρα αν επιλέξεις το πρόγραμμα ECO Pro, βλέπεις και τιμές κάτω από 7,0 λίτρα/100 χλμ./) με εκπομπές ρύπων στα 129 γρ./χλμ. CO2. Στην πράξη το μοτέρ συνεργάζεται άψογα με το κιβώτιο, χαρίζοντας ομαλές επιταχύνσεις με αρκετά έντονο τράβηγμα και μόνο στο πρόγραμμα ECO Pro (διαθέτει επίσης τα οδηγικά προφίλ Comfort και Sport) που βελτιστοποιεί την κατανάλωση, η απόκρισή του στο πάτημα του πεντάλ γκαζιού μοιάζει λίγο νωχελική. Πάντως, η BMW X2 δίνει σαφώς προτεραιότητα στα δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά της. Η φοβερή ανάρτηση, που λόγω έκδοσης είναι χαμηλωμένη και πιο σπορ ρυθμισμένη ελέγχει σε κάθε περίπτωση το αμάξωμα χάρη και στο εξαιρετικό πλαίσιο, ακόμη και σε απότομες αλλαγές πορείας, χωρίς να επιτρέπει έντονες κλίσεις. Και αυτό είναι ακόμη πιο σημαντικό, αν σκεφτούμε πως η ποιότητα κύλισης είναι σε πολύ καλό επίπεδο, με την απόσβεση πάντως να πλήττεται ελαφρώς από τους μεγάλους τροχούς 19 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά με τα οποία εξοπλιζόταν το αυτοκίνητο της δοκιμής. Όσο για τη δυνατότητα κίνησης εκτός ασφάλτου (γιατί εκτός δρόμου δεν μπορούμε να το πούμε για αυτό το αυτοκίνητο), η μειωμένη απόσταση από το έδαφος λόγω σπορ ανάρτησης, η απουσία τετρακίνησης και οι ξεκάθαρα ασφάλτινοι τροχοί βάζουν όρια. Πάντως οφείλω να τονίσω πως ακόμη και σε χωματόδρομο η ανάρτηση αποσβένει πολύ καλά τις ανωμαλίες του εδάφους, ενώ το τιμόνι δεν περνά κραδασμούς στα χέρια του οδηγού. Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως το αυτοκίνητο ζυγίζει 1.475 κιλά, ενώ η δυνατότητα ρυμούλκησης σε φορτίο με φρένα φτάνει στα 1.700 κιλά.
Ο βασικός εξοπλισμός της BMW X2 sDrive 18i περιλαμβάνει τα προαναφερθέντα στοιχεία, λόγω έκδοσης M Sport και επιπλέον έχει να επιδείξει σύστημα ανοικτής ακρόασης Bluetooth με θύρα USB, σύστημα multimedia iDrive με έγχρωμη κεντρική οθόνη 6,5 ιντσών, προβολείς ομίχλης, κλήση έκτακτης ανάγκης – Teleservices – ConnectedDrive Services, σύστημα εκκίνησης χωρίς χρήση κλειδί, ηλεκτρικό χειρόφρενο, ηχοσύστημα με 6 ηχεία, αισθητήρα βροχής και φώτων και φώτα ημέρας και πίσω φώτα τεχνολογίας LED.