Δοκιμή Dacia Duster 1.3 TCe 130 ps




Τα τελευταία χρόνια, το Dacia Duster έχει συνδεθεί ευθέως με την έννοια “value for money”. Η ειδοποιός διαφορά σε σύγκριση με προηγούμενες δεκαετίες, είναι πως σήμερα δεν απαιτείται έκπτωση στον τομέα της ποιότητας, για επίτευξη προσιτής τιμής. Αν και το Duster είναι το best seller της Dacia, η μάρκα δεν επαναπαύεται, βελτιώνοντας διαρκώς την πρότασή της στα Crossover/SUV. Σε αυτό, βοηθά και η ιδιαίτερα εποικοδομητική σε επίπεδο τεχνογνωσίας, συνεργασία με τη Renault. Μετά το πετρελαιοκίνητο 1.5 dCi 115 ίππων, οδηγήσαμε και το βενζινοκίνητο Dacia Duster 1.3 TCe, με ισχύ 130 ίππων και κίνηση εμπρός (4X2).

Εκτός δρόμου χαρακτήρας
Δε χρειάζεται πολύς χρόνος για να κατανοήσει κάποιος, πως το Dacia Duster 2ης γενιάς διαθέτει σαφή εκτός δρόμου προσωπικότητα. Σχεδιαστικές επιλογές, όπως η τοποθέτηση της εμπρός μάσκας και των φωτιστικών σωμάτων, κάνουν το εμπρός μέρος να φαντάζει πιο πλατύ. Τα φουσκωμένα φτερά και οι μπάρες οροφής δίνουν τον απαραίτητο off-road χαρακτήρα στο Duster. Σε επίπεδο διαστάσεων, το μήκος του Duster είναι 4.341, το πλάτος χωρίς/με καθρέφτες 1.804/2.052 και το ύψος, για την δικίνητη έκδοση που οδηγήσαμε, 1.693 χιλιοστά. Επιπλέον, το μεταξόνιο της έκδοσης 4Χ2 είναι 2.674 χιλιοστά, ενώ της 4X4 είναι μεγαλύτερο κατά μόλις 2 χιλιοστά. Εκτός από την εμφάνιση, αυτό που υπογραμμίζει την ικανότητα κίνησης εκτός δρόμου, είναι η απόσταση 210 χιλιοστών του αμαξώματος από το έδαφος.

Με εκσυγχρονισμένη τεχνολογία
Αν εξωτερικά η φράση κλειδί είναι το “εκτός δρόμου”, η αντίστοιχη λέξη για την καμπίνα είναι η “πρακτικότητα”. Το εσωτερικό έχει επανασχεδιαστεί, ενώ στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζουν οι διακόπτες τύπου piano και η οθόνης αφής 7 ιντσών. Μέσω του συστήματος “Multi-view Camera”, 4 κάμερες στο εμπρός και πίσω μέρος του Dacia Duster απεικονίζουν την κατάσταση του εξωτερικού χώρου, βοηθώντας σε διαδικασίες κίνησης ή παρκαρίσματος εντός πόλης. Ακόμη, οι αποθηκευτικοί χώροι είναι πολλοί και μεγάλοι, με τη χωρητικότητά τους να φτάνει στα 27,2 λίτρα. Στην καμπίνα θα χωρέσουν με αρκετή άνεση 5 επιβάτες, ενώ η χωρητικότητα αποσκευών της έκδοσης 4X2 είναι 445 λίτρα, που γίνονται 1478 αν πέσουν τα καθίσματα.

Σε επίπεδο τεχνολογικών συστημάτων, το Dacia Duster διαθέτει Hill Start Assist, που βοηθά στην εκκίνηση σε κεκλιμένο επίπεδο τόσο σε πόλη, όσο και εκτός δρόμου. Ακόμη, εφοδιάζεται με σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως η προειδοποίηση για όχημα στην τυφλή γωνία του οδηγού. Σημειώνουμε, πως η τετρακίνητη έκδοση εφοδιάζεται και με Hill Descent Control. Ακόμη, όσον αφορά στις προδιαγραφές ασφαλείας, το πλαίσιο του Dacia Duster 2ης γενιάς έχει ενισχυθεί με ατσάλι, ενώ διαθέτει και ενίσχυση σε επιπλέον σημεία.

Ο νέος τούρμπο βενζινοκινητήρας 1,3 TCe
Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποτελεί την τελευταία “είσοδο” στη γκάμα της Dacia. Καρπός της συνεργασίας μεταξύ Groupe Renault και Daimler, ο 1,3 TCe χρησιμοποιείται και σε άλλα μοντέλα των εταιρειών. Η έκδοση που οδηγήσαμε με την ισχύ 130 ίππων στις 5.000 στροφές (υπάρχει και δυνατότερη με 150 ίππους), αποδίδει ροπή 240 Nm από τις 1.600 στροφές. Σύμφωνα με τη Dacia, η κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 6 και 6,1 λίτρων/100 χλμ., ενώ η εκπομπή ρύπων είναι 138-140 γραμμάρια CO2/χλμ. Η τελική ταχύτητα της έκδοσης 4X2, είναι 191 χλμ./ώρα.

Ο κινητήρας 1.3 TCe θεωρείται state of the art, καθώς για την εξέλιξή του έχει χρησιμοποιηθεί και η τεχνογνωσία της Renault στην F1. Για περιορισμό των τριβών και καλύτερη μεταφορά θερμότητας, οι κύλινδροι έχουν υποστεί επικάλυψη με ειδικό υλικό, μέσω της τεχνολογίας Bore Spray Coating. Επιπλέον, το μοτέρ διαθέτει Σύστημα Διπλού Μεταβλητού Χρονισμού (Dual Variable Timing Camshaft). Με αυτό το σύστημα, η χρονική στιγμή ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής μεταβάλλεται, ανάλογα με τις στροφές και το φορτίο του κινητήρα. Σύμφωνα με τους Γάλλους, αυτό εγγυάται μεγαλύτερη ροπή από χαμηλά και πιο επίπεδη καμπύλη ροπής έως τις υψηλές.

Στο δρόμο…
Το Dacia Duster 1.3 TCe 4X2 αποδεικνύει ακριβώς αυτό που ευαγγελίζεται. Είναι ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, που προσφέρει άνετη μετακίνηση στην άσφαλτο, ενώ δε δυσκολεύεται καθόλου κατά την κίνηση στο χώμα. Ο νέος κινητήρας συνδυάζεται αρμονικά με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, παρουσιάζοντας γραμμικότητα σε μεγάλο εύρος στροφών. Η ποιότητα κύλισης είναι υψηλού επιπέδου, ενώ η ηχομόνωση είναι τέτοια, που ελάχιστοι θόρυβοι θα περάσουν στην καμπίνα. Συμπερασματικά, είτε κύριο μέλημά του αγοραστή είναι οι μεγάλοι χώροι, είτε η μειωμένη κατανάλωση, είτε η κίνηση εκτός δρόμου, το Dacia Duster 1.3 TCe θα ικανοποιήσει όλες τις προτιμήσεις και μάλιστα, όντας ιδιαίτερα προσιτό οικονομικά.

Η τιμή του Dacia Duster 1.3 Tce 4Χ2, ξεκινά από 15.980 ευρώ.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr