Λίγο πριν το τέλος του 2018 η Ford ανανέωσε το EcoSport, το μικρότερο SUV στην γκάμα της (εξαιρουμένης φυσικά της crossover έκδοσης του Fiesta που φέρει την ονομασία Active) καθώς βρίσκεται στην αγορά από το 2014. Αυτό μεταξύ άλλων αλλαγών απέκτησε και τετρακίνητη έκδοση που συνδυάζεται αποκλειστικά με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 EcoBlue ο οποίος αποδίδει 125 ίππους. Αυτή είναι και η έκδοση που δοκιμάζουμε και για την οποία μπορείτε να διαβάσετε πιο κάτω αναλυτικά.
Ανεπαίσθητες αλλαγές στην εμφάνιση
Διαφορές αισθητές δεν υπάρχουν σε σχέση με το προ ανανέωσης μοντέλο, καθώς το Ford EcoSport έχει διατηρήσει όλα τα εμφανισιακά χαρακτηριστικά που το καθιέρωσαν. Το εμπρός μέρος του παραμένει δυναμικό, χάρη στη μεγάλη μάσκα, η οποία έχει μαύρο χρώμα, που έρχεται σε αντίθεση με το λευκό του αμάξωμα και συνδυάζεται αρμονικά με την επίσης μαύρη οροφή, ως μέρος των δυνατοτήτων εξατομίκευσης που προσφέρει η Ford για το SUV της. Εξάλλου, ο υποψήφιος αγοραστής έχει στην διάθεσή του 12 χρώματα και δυνατότητες επιλογής, όπως οι αντίθετες αποχρώσεις οροφής ως τις κολόνες, τα πάνω πλαίσια θυρών και οι εξωτερικοί καθρέπτες. Το πίσω μέρος ξεχωρίζει από την αεροτομή οροφής και το μαύρο κάτω μέρος του προφυλακτήρα που παραπέμπει σε αεροδυναμικό διαχύτη. Κοιτώντας το EcoSport από το πλάι δεν μπορείς παρά να παρατηρήσεις την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (190 χλστ.), τις ράγες οροφής αλλά και τις ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Όσον αφορά τις διαστάσεις του, το μήκος του είναι στα 4.017 χλστ. (4.273 χλστ. με εξωτερική ρεζέρβα, που είναι και ο λόγος για τον οποίο η πίσω πόρτα ανοίγει αριστερόστροφα και όχι κατακόρυφα) το πλάτος στα 2.057 χλστ. και το ύψος στα 1.650 χλστ.
Ποιοτικό και hitech εσωτερικό
Το εσωτερικό του Ford EcoSport είναι πλέον στα καλύτερά του. Η βελτίωση της ποιότητας είναι απτή και αισθητή από την πρώτη στιγμή, χάρη στο μαλακά υλικό που ντύνει πλέον το ταμπλό. Η συναρμογή δεν έχει ατέλειες, ενώ το φινίρισμα είναι αψεγάδιαστο. Φυσικά την παράσταση κλέβει η έγχρωμη οθόνη αφής μεγέθους 8,0 ιντσών, για το σύστημα πολυμέσων SYNC 3. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και έχει αναλογικές ενδείξεις, ενώ στο κέντρο του υπάρχει έγχρωμη, ψηφιακή οθόνη 4,2 ιντσών για τον υπολογιστή ταξιδιού. Το ησχοσύστημα B&O είναι από τα καλύτερα που συναντάμε στην κατηγορία (έχει 10 ηχεία και Subwoofer). Οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερις επιβάτες, ενώ τρίτος στη μέση του πίσω καθίσματος θα χωρέσει με μικρές παραχωρήσεις. Το τούνελ μετάδοσης στο δάπεδο πάντως δεν εξέχει έντονα. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι πολλοί, ευρύχωροι και διάσπαρτοι στην καμπίνα, γεγονός που αυξάνει την πρακτικότητα. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 356 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (διαιρούμενα σε αναλογία 60:40) φτάνει στα 1.240 λίτρα.
Πάει παντού χωρίς να δυσανασχετεί
Η Ford έχει παράδοση στο να φτιάχνει αυτοκίνητα που είναι ευχάριστα οδηγικά και το EcoSport δεν θα μπορούσε να είναι εξαίρεση. Παρά το αυξημένο ύψος του και τον χαρακτήρα SUV που προτάσσει, παραμένει ένα αυτοκίνητο με δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά και ζωηρές αντιδράσεις. Μαέστρος ο 1.5 EcoBlue πετρελαιοκινητήρας, ο οποίος αποδίδει 125 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. και 300 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Τιμές που χαρίζουν 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και τελική ταχύτητα 181 χλμ./ώρα (μέση κατανάλωσή 4,5 λίτρα/100 χλμ.). Δεν είναι όμως τα νούμερα που εντυπωσιάζουν όσο η πράξη. Το μοτέρ αποδεικνύεται πάντα πρόθυμα να επιταχύνει και σε συνδυασμό με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο (δεν διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο η τετρακίνητη έκδοση) με πολύ καλή αίσθηση και σωστή κλιμάκωση, αφήνει μία πολύ καλή γεύση στον οδηγό που θα το… κυνηγήσει. Το πλαίσιο ακολουθεί επάξια τον ρυθμό, ακόμη και αν αυτός είναι έντονος… ενώ παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες. Εξάλλου λόγω και της τετρακίνησης τα επίπεδα πρόσφυσης είναι πάντοτε σε… άλλο επίπεδο. Το τιμόνι είναι γρήγορο και άμεσο και τα φρένα προοδευτικά και ακούραστα. Σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου από την άλλη, το Ford EcoSport ταξιδεύει άνετα και ήσυχα. Για όσους έχουν εκτός δρόμου ανησυχίες, να πούμε πως η τετρακίνηση Intelligent All Wheel Drive είναι εξαιρετική. Αξιολογεί διαρκώς το επίπεδο πρόσφυσης των τροχών στο δρόμο και μπορεί να προσαρμόσει την κατανομή ροπής έως 50:50 σε εμπρός/πίσω άξονα σε λιγότερο από 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Σε συνδυασμό και με τις καλές γωνίες εισόδου, ράμπας και αποφυγής στις 21, 23.3 και 33.3 μοίρες αντίστοιχα, τότε σίγουρα οι εκτός δρόμου περιηγήσεις δεν είναι πρόβλημα για το συγκεκριμένο EcoSport. Αν μάλιστα επιλέξετε κάποια πιο… σκληροτράχηλα ελαστικά τότε θα εκπλαγείτε από τις off road ικανότητές του.
Οι τιμές του τετρακίνητου Ford EcoSport ξεκινούν από τα 21.306 στην εξοπλιστική έκδοση Business. Η έκδοση Titanium κοστίζει 26.104 ευρώ, ενώ η ST-Line που είναι και αυτή της δοκιμής μας είναι στα 25.672 ευρώ.