Θα μπορούσε να πει κανείς πως αυτή την στιγμή στην παγκόσμια αυτοκίνηση, τα crossover είναι η απόλυτη τάση και από αυτή δεν ξεφεύγει κανείς. Για αυτό το λόγο και στην Ford σκέφτηκαν πολύ έξυπνα να δώσουν λίγο… crossover χαρακτήρα ακόμη και στο Fiesta, προκειμένου να διευρύνουν έτσι το αγοραστικό κοινό στο οποίο απευθύνεται το μοντέλο τους. Και κάπως έτσι, με την επέμβαση στο… DNA του δημοφιλούς μικρού αυτοκινήτου, δημιούργησαν το μεγαλύτερο και ψηλότερο Ford Fiesta, το οποίο είναι πιο σκληροτράχηλο από ποτέ και κοιτάζει στα μάτια τα υπόλοιπα δικίνητα crossover. Ας πάμε να το γνωρίσουμε στην έκδοση με τον 1.0 λτ. βενζινοκινητήρα EcoBoost των 100 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Το Fiesta παίρνει τα βουνά…
Το νέο Ford Fiesta Active έχει διαφορετικό χαρακτήρα από αυτόν του… απλού Fiesta και φροντίζει να το δείχνει από την πρώτη στιγμή. Το λευκό Frozen White χρώμα στο οποίο είναι βαμμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (κοστίζει 130 ευρώ) φροντίζει να φέρνει στο προσκήνιο τις αλλαγές του. Αυτές είναι το μαύρο προστατευτικό χαμηλά και περιμετρικά στο αμάξωμα, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες με νέους προβολείς ομίχλης εμπρός, οι ράγες οροφής και οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Κατά τα άλλα το Fiesta Active είναι ίδιο με το… αδερφάκι του, αν και πιο ψηλό καθώς η απόστασή του από το έδαφος έχει αυξηθεί στα 152 χλστ. Έτσι, το συνολικό ύψος του είναι στα 1.498 χλστ. την στιγμή που μήκος και πλάτος είναι στα 4.068 και 1.756 χλστ. αντίστοιχα. Μιας και μιλάμε για διαστάσεις, να πούμε πως αυξημένο είναι και το μετατρόχιο των τροχών κατά ένα εκατοστό.
“Δίδυμος αδερφός”
Μπορεί το Ford Fiesta Active να διαφέρει εξωτερικά από το “απλό” Fiesta, δεν ισχύει το ίδιο όμως και για την καμπίνα του, η οποία παραμένει ίδια και αυτό είναι ευχάριστο. Η σχεδίαση του ταμπλό, ο πίνακας οργάνων και το τιμόνι δεν έχουν αλλαγές και προέρχονται αυτούσια από το “αδερφό” μοντέλο. Παρόλα αυτά συναντάμε κάποιες λεπτομέρειες σε χρυσό, οι οποίες κάνουν πιο ευχάριστη την ατμόσφαιρα στην καμπίνα, ενώ σε συνδυασμό με την επένδυση Ebony Lux Yellow στα καθίσματα, η εικόνα γίνεται ακόμη πιο σύγχρονη και ποιοτική (στάνταρ εξοπλισμός). Ίδια είναι και η ποιότητα των υλικών που παραμένει σε πολύ καλό επίπεδο, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει και πάλι η οθόνη αφής (στάνταρ 6,5 ίντσες) από την οποία γίνεται ο χειρισμός του συστήματος πολυμέσων SYNC 3 που συνοδεύεται και από ηχοσύστημα B&O με 10 ηχεία. Στο ίδιο, καλό επίπεδο με αυτό του Fiesta είναι και οι χώροι αλλά και η πρακτικότητα του Fiesta Active. Τέσσερα άτομα θα βολευτούν άνετα, ενώ το πορτμπαγκάζ είναι στα 311 λίτρα και με την αναδίπλωση των καθισμάτων πίσω φτάνει στα 1.093 λίτρα (το κιτ επισκευής ελαστικού ίσως δεν είναι η ενδεδειγμένη λύση για μία έκδοση με crossover χαρακτηριστικά. Θα θέλαμε μία ρεζέρβα).
Μικρό αλλά δυνατό μοτέρ
Ο υποψήφιος αγοραστής του Ford Fiesta Active έχει μία σειρά από επιλογές όσον αφορά στα μοτέρ, καθώς η Ford τοποθετεί κάτω από το καπό του μικρού crossover τον 1.0 λτ. EcoBoost βενζινοκινητήρα σε εκδόσεις 100, 125 και 140 ίππων, ενώ προσφέρει και πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.5 λτ. με 85 ή 120 ίππους. Το Ford Fiesta Active της δοκιμής μας είναι εξοπλισμένο με τη βασική έκδοση του 1.0 λτ. βενζινοκινητήρα, η οποία αποδίδει 100 ίππους από τις 4.500 έως και τις 6.500 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής από τις 1.500 έως και τις 4.000 σ.α.λ. ενώ συνεργάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Οι επιδόσεις είναι καλές καθώς η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι στα 181 χλμ./ώρα και το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 11,0 δευτερόλεπτα. Όσον αφορά στην κατανάλωσή του, η μέση, επίσημη τιμή της είναι στα 5,0 λίτρα/100 χλμ. με τις εκπομπές ρύπων να είναι στα 114 γρ. CO2/χλμ. Στην πράξη, ο πολυβραβευμένος κινητήρας είναι πρόθυμος κατά τις επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, ενώ η λειτουργία του είναι ποιοτική χωρίς ιδιαίτερους κραδασμούς ή θόρυβο.
Fiesta στο χώμα…
Το Fiesta είναι ένα μοντέλο το οποίο παραδοσιακά φημίζεται για την οδική του συμπεριφορά. Ευχάριστο σε αστικό περιβάλλον, στιβαρό στον αυτοκινητόδρομο και κυρίως… παιχνιδιάρικο στο περιφερειακό δίκτυο, όταν του ζητηθεί από τον οδηγό. Ευτυχώς αυτά τα χαρακτηριστικά δεν πήγαν… περίπατο λόγο της αλλαγής χαρακτήρα του Fiesta Active. Το τιμόνι του είναι άμεσο, τα φρένα δυνατά και με προοδευτικό πεντάλ, το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι θετικό σε αίσθηση και η ανάρτηση είναι αρκετά άνετη χωρίς μάλιστα να μπορεί να χαρακτηριστεί ενδοτική, αφού δεν επιτρέπει ιδιαίτερες κλίσεις ακόμη και σε πιεσμένες καμπές. Κάτι ιδιαίτερα σημαντικό αν συνυπολογίσουμε την αύξηση του βάρους της συγκεκριμένης έκδοσης κατά 80 κιλά (ζυγίζει 1.241 κιλά) αλλά και του ύψους, σε σχέση με το Fiesta. Μάλιστα, η Ford έχει προικίσει το Fiesta Active και με τρία διαφορετικά οδηγικά προφίλ, τα Eco (βελτιστοποιεί την κατανάλωση), Normal και Slippery (κάνει πιο προοδευτική την μετάδοση της ισχύς στους τροχούς) ευνοώντας την πρόσφυση σε πιο ολισθηρές επιφάνειες. “Και πως τα πάει εκτός δρόμου;” είναι η εύλογη ερώτηση για ένα αυτοκίνητο που θέλει να λέγεται crossover. Η απάντηση είναι πως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος θα διώξει λίγο από το άγχος σας όταν κινείστε σε βατό ή μέτριο χωματόδρομο και θα κατέβετε μέχρι εκείνη την απόκρημνη παραλία το καλοκαιράκι, χωρίς να… ιδρώσετε από την αγωνία μήπως βρει πουθενά το αυτοκίνητο.
Το Ford Fiesta Active (στη βασική έκδοση Active 2) ξεκινά από τα 17.244 ευρώ με τον 1.0 EcoBoost των 100 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κοστίζει 19.496 ευρώ. Όσον αφορά στον εξοπλισμό του αυτός είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα LED, οθόνη αφής 6,5 ιντσών, ηχοσύστημα B&Ο με 10 ηχεία, αισθητήρες βροχής και αυτόματο κλιματισμό.