Το Honda Jazz ξεκίνησε την καριέρα του πίσω στο 2001 ως ένα… περιθωριοποιημένο μοντέλο, το οποίο δύσκολα μπορούσες να κατατάξεις κάπου. 18 χρόνια μετά, έχει μπει στην τρίτη γενιά του και πλέον μας εκπλήσσει όχι με αυτό που είναι… αλλά με την πίστη του σε όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που το καθιέρωσαν. Και ποια είναι αυτά; Οι… μαζεμένες διαστάσεις, το ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό του και η χαμηλή κατανάλωσή των ατμοσφαιρικών μοτέρ του. Σε όλα αυτά όμως πρέπει να προσθέσουμε πως στην συγκεκριμένη έκδοση, την οποία δοκιμάζουμε με τον 1.3 βενζινοκινητήρα των 102 ίππων, είναι και το πιο προσιτό μοντέλο της Honda στην χώρα μας, με την τιμή του να ξεκινά από τα 15.500 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση Trend.
Πιστό στην παράδοσή του
Η αλήθεια είναι πως η με την ανανέωση της τρίτης γενιάς του Honda Jazz, η έκδοση με τον 1.3 λτ. βενζινοκινητήρα πέρασε σε δεύτερη μοίρα, καθώς τα φώτα της δημοσιότητας τράβηξε η έλευση του επίσης βενζινοκίνητου συνόλου των 1.5 λίτρων με τους 130 ίππους (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του). Όπως φαίνεται και από τις εικόνες και στην ανανεωμένη έκδοσή του, το Honda Jazz τρίτης γενιάς διατηρεί τα βασικά γνωρίσματα που το έχουν κάνει να ξεχωρίσει, πηγαίνοντάς τα ένα βήμα παραπέρα. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι ανασχεδιασμένα ελαφρώς, ενώ το ίδιο ισχύει και για τη μάσκα με το χρώμιο να κάνει έντονη την παρουσία του πλέον. Τα LED φώτα ημέρας είναι τοποθετημένα κάθετα, χαμηλά στον ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα. Ανασχεδιασμένος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας, ενώ υπάρχουν και νέα σχέδια ζαντών. Όσον αφορά τις διαστάσεις, το μήκος του είναι στα 4.028 χλστ. ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.694 χλστ. και 1.980 χλστ. Το μεταξόνιό του έχει παραμείνει στα 2.530 χλστ.
Πρακτικότητα και ευρυχωρία στο ζενίθ
Οι αλλαγές στο εσωτερικό δεν έχουν να κάνουν τόσο με την εμφάνιση του αυτοκινήτου όσο με τον εξοπλισμό του και την ευρυχωρία του. Το Jazz παραμένει ένα άκρως ευρύχωρο αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί εύκολα και άνετα να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες (ακόμη και πέντε με μικρές παραχωρήσεις). Η ποιότητα των υλικών σε πείθει για την αντοχή τους στο χρόνο, ενώ η συναρμολόγησή τους δεν αφήνει περιθώρια για τριγμούς. Η εργονομία παραμένει σε πολύ καλό επίπεδο και σε αυτό βοηθά και το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής 7,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Η θέση οδήγησης έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων και η περιμετρική ορατότητα είναι απροβλημάτιστη. Φυσικά την παράσταση κλέβουν και πάλι τα καθίσματα “Magic Seats”. Αυτά επιδέχονται τεσσάρων διαφορετικών ρυθμίσεων, όπως μπορείτε να δείτε και στις εικόνες, ενώ είναι πανεύκολη η αναδίπλωσή τους. Όσον αφορά τον χώρο αποσκευών αυτός είναι στα 354 λίτρα και αν πέσουν τα καθίσματα, αυξάνεται έως τα 1.314 λίτρα, με το δάπεδό του να παραμένει επίπεδο.
Τεχνολογικά τώρα, το αυτοκίνητο διαθέτει τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού όπως το Advanced Driver Assist που περιλβάνει τα Forward Collision Warning, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Limiter, Lane Departure Warning και High-beam Support. Ακόμη, ξεχωρίζει το City-Brake Active System, με το οποίο εφοδιάζονται πλέον όλα τα Honda Jazz στην Ευρώπη. Πρόκειται για σύστημα που λειτουργεί με ταχύτητα κάτω από 32 χλμ./ώρα, χρησιμοποιώντας τεχνολογία ραντάρ με Laser και έχει ως στόχο είτε την πλήρη αποφυγή, είτε τουλάχιστον τον μετριασμό μιας σύγκρουσης με μικρή ταχύτητα. Σε περίπτωση που αναγνωρίσει άλλο όχημα σε τόσο κοντινή απόσταση, ώστε να υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος, προβαίνει σε μια σειρά από ενέργειες.
Ευκολοδήγητο και… παραδοσιακό
Είπαμε… Το Honda Jazz είναι πιστό στην παράδοσή του. Επομένως μην περιμένετε τούρμπο μοτέρ. Εδώ, κάτω από το καπό του συγκεκριμένου αυτοκινήτου δοκιμής είναι ένας ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.3 λίτρων, του οποίου η λειτουργία είναι τυπικό δείγμα γραφής για τη μάρκα. Αυτό σημαίνει πως αποδίδει την μέγιστη ισχύ του ψηλά. Συγκεκριμένα, έχει 102 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 123 Nm ροπής στις 5.000 σ.α.λ. Το μοτέρ αυτό καλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6, η μέση κατανάλωσή του είναι σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές μετρήσεων WLTP στα 5,8 λίτρα και εκπέμπει 131 γραμμάρια CO2/χλμ. Στην πράξη, το μοτέρ έχει καλή απόκριση από χαμηλά, ενώ διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του. Πάνω από τις 4.000 σ.α.λ. κάνει αισθητή την παρουσία του, αφού ο ήχος του περνά στην καμπίνα, χωρίς πάντως να γίνεται ενοχλητικός. Το κιβώτιο, όπως περιμένεις από αυτοκίνητο της Honda έχει εξαιρετική αίσθηση κατά το κούμπωμα των σχέσεων και ο επιλογέας διακρίνεται για το μικρό… ταξίδι του από σχέση σε σχέση, ενώ τα φρένα δεν θα σε προδώσουν ποτέ.
Το ανανεωμένο Honda Jazz με τον 1.3 λτ. βενζινοκινητήρα των 102 ίππων ξεκινά από τα 15.500 ευρώ. Ο Εξοπλισμός του είναι πλούσιος ακόμη και από τη βασική έκδοση Trend, καθώς περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα καθιερωμένα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, Hill Start, Start/Stop, κλιματισμό, Cruise Control και θερμαινόμενα καθίσματα. Αν τώρα θέλετε την οθόνη αφής 7 ιντσών θα πρέπει να επιλέξετε την έκδοση Comfort, η οποία κοστίζει 17.670 ευρώ και έχει να επιδείξει επιπλέον της Trend το πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες και θύρες USB–HDMI.