Δοκιμή Hyundai i10 1.25 MPi 87 PS

Οδηγούμε το Hyundai i10 με κινητήρα 1,25 λίτρων MPI, που αποδίδει 87 ίππους και θεωρείται μία από τις διαχρονικές προτάσεις ανάμεσα στα αυτοκίνητα πόλης

Το Hyundai i10 ήρθε την προηγούμενη δεκαετία για να μείνει. Σήμερα, 12 χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση του, μπορούμε να πούμε ότι πέτυχε το σκοπό του. Η εξέλιξη του, μέσω της 2ης γενιάς που παρουσιάστηκε το 2013, το έχει καταστήσει σε μια διαχρονική πρόταση στα αυτοκίνητα πόλης. Αυτό διαπιστώσαμε για ακόμη μια φορά, οδηγώντας την έκδοση 1.25 κ.εκ., με ισχύ 87 ίππων.

Μεγάλο μικρό…
… και όχι μικρομέγαλο. Η διαφορά είναι σημαντική και χαρακτηρίζει πλήρως το Hyundai i10. Δεν πρόκειται απλά για ένα αυτοκίνητο πόλης που ονειρεύτηκε να μεγαλώσει. Το i10 ξεχωρίζει στην κατηγορία πόλης για το μέγεθός του, αλλά και για την ευρυχωρία στο εσωτερικό. Από την πρώτη γενιά, το 2007, οι Κορεάτες έδειξαν ότι γνωρίζουν τι κάνουν. Η δεύτερη γενιά λοιπόν, είναι βελτιωμένη όπου χρειαζόταν, ώστε το καλό να γίνει ακόμη καλύτερο. Το προηγούμενο Hyundai i10, επίσης βρισκόταν ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας. Για να πετύχουν μεγαλύτερες διαστάσεις, οι μηχανικοί της Hyundai είχαν αυξήσει το ύψος του. Το υψηλότερο κέντρο βάρους, δυσκόλευε τη ζωή του οδηγού σε εξεζητημένες περιπτώσεις. Τέτοιες ήταν το ταξίδι με επίδραση πλευρικών ανέμων, ή η κίνηση εκτός πόλης με αυξημένη ταχύτητα, που μπορεί να δημιουργούσαν επιπλέον κλίσεις στο αμάξωμα. Αυτό δεν υφίσταται πλέον, καθώς η 2η γενιά i10 έχει χαμηλώσει, γεγονός που γίνεται αντιληπτό δια γυμνού οφθαλμού.

Χρησιμοποιώντας τη σύγχρονη τεχνολογία
Οι σύγχρονες πλατφόρμες, προσφέρουν αυξημένες δυνατότητες στους μηχανικούς και εκείνοι της Hyundai, δεν άφησαν την ευκαιρία να πάει χαμένη. Σε επίπεδο διαστάσεων, το Hyundai i10 έχει “απλωθεί” σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Το ύψος του έχει μειωθεί κατά 4 εκατοστά, ενώ το μήκος και το πλάτος έχουν αυξηθεί κατά 8 και 6,5 εκατοστά αντίστοιχα. Αυτό έχει επιτευχθεί χάρη και στον πιο μακρύ εμπρός πρόβολο, που δημιουργήθηκε έτσι για καλύτερη προστασία των πεζών. Η διαφοροποίηση των διαστάσεων επέδρασε θετικά και στο εσωτερικό. Κάπως έτσι, η τεχνολογία τέθηκε στην υπηρεσία των Κορεατών, οδηγώντας στην απαιτούμενη αναβάθμιση του Hyundai i10, εκτός και εντός. Εξωτερικά, ο σχεδιασμός είναι σύγχρονος, με τη νέα μάσκα και τα φωτιστικά σώματα να διαμορφώνουν τον νέο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από χρήση καλών υλικών, ενώ η εικόνα του θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο, όντας κάπως πιο συντηρητική από άλλων οχημάτων της κατηγορίας. Όμως, διατηρεί το δυνατό του χάρτι, που ήταν ανέκαθεν η ευρυχωρία. Η χωροταξία της καμπίνας έχει γίνει με τέτοιο τρόπο, ώστε ακόμη και οι πίσω επιβάτες να έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους. Κορυφαία παραμένει η χωρητικότητα αποσκευών, που φτάνει στα 252 λίτρα (1046 λίτρα αν πέσουν τα καθίσματα) και σύμφωνα με τη Hyundai, είναι κατά 40 λίτρα μεγαλύτερη από το μέσο όρο της κατηγορίας. Οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και ο εργονομικός πίνακας οργάνων, συντελούν στην συνολικά θετική αίσθηση που αφήνει το εσωτερικό του i10.

Στην πράξη
Το Hyundai i10 προσφέρεται με δύο ατμοσφαιρικούς κινητήρες, 1 και 1,2 λίτρων αντίστοιχα. Ο 1000άρης κινητήρας είναι 3κύλινδρος και αποδίδει 65 ίππους, ενώ ο “δικός μας” είναι 4κύλινδρος, έχοντας ισχύ 87 ίππων. Η έκδοση της δοκιμής μας συνοδευόταν από μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων (προσφέρεται και αυτόματο 4άρι). Η ποιότητα κύλισης θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας και η οδική συμπεριφορά, είναι αναμενόμενα καλή. Η διαφοροποίηση των διαστάσεων έχει βοηθήσει και στην πιο άνετη κίνηση με μεγαλύτερες ταχύτητες, κυρίως δηλαδή σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας. Στην πόλη, που είναι το κατεξοχήν πεδίο δράσης τέτοιων αυτοκινήτων, το i10 είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο. Παραμένει ευέλικτο τόσο κατά την κίνηση, όσο και κατά τις διαδικασίες παρκαρίσματος. Οι κραδασμοί απορροφώνται επαρκώς, για τα δεδομένα του αυτοκινήτου, ενώ καλή δουλειά έχει γίνει και στην ηχομόνωση, αφού ακόμη και αν αυξηθούν οι στροφές του κινητήρα, ο ήχος που περνά στο εσωτερικό δεν είναι ενοχλητικός. Το ελαφρύ αμάξωμα και η ισχύς των 87 ίππων κάνουν το Hyundai i10 αρκετά παιχνιδιάρικο (0-100 σε 12,1” και τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα), εφόσον διατηρούμε πάντα στο μυαλό μας ότι πρόκειται για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Το γεγονός ότι ο κινητήρας είναι ατμοσφαιρικός, σημαίνει πως για να κινηθεί πιο γρήγορα, ο οδηγός θα πρέπει να αυξήσει τις στροφές του κινητήρα. Με τη ροπή των 12,3 κιλών να εμφανίζεται σε υψηλές στροφές, η κατανάλωση θα ανέβει αρκετά. Για αυτό, πρέπει να διατηρηθεί μια ισορροπία ανάμεσα στην πραγματική φύση του αυτοκινήτου -που είναι η άνετη κίνηση εντός (κυρίως) ή εκτός (δευτερευόντως) πόλης- και την οδηγική ψυχαγωγία μπορεί αυτό να προσφέρει. Σύμφωνα με τη Hyundai, η μικτή κατανάλωση του i10 1.25 είναι 5,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ η εκπομπή ρύπων είναι 125 γραμ. CO2/χλμ.

Η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του Hyundai i10 προσφέρει πρόσβαση στο σύστημα infotainment, το οποίο ρυθμίζεται και από το τιμόνι. Επιπλέον, προσφέρει ορατότητα στο πίσω μέρος του οχήματος, χάρη στην ιδιαίτερα βοηθητική, ειδικά κατά το παρκάρισμα, κάμερα οπισθοπορείας. Όσον αφορά στα συστήματα ασφαλείας, το μικρό κορεατικό αυτοκίνητο διαθέτει αρκετά. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται τα συστήματα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, προειδοποίησης για παρέκκλιση από τη λωρίδα (LDWS), μετωπικής σύγκρουσης (FCWS) ή απότομου φρεναρίσματος (ESS).

Η τιμή του Hyundai i10 1.25 MPi ξεκινά από 10.690 ευρώ, ενώ εκείνη του Hyundai i10 1.0 MPI από 10.190 ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Σύνοδος Κορυφής των Ηγετών της G20 πραγματοποιήθηκε στο Γιοχάνεσμπουργκ της Νότιας Αφρικής. Η εταιρεία που ανέλαβε τις μετακινήσεις......
Το Hyundai Group εγκαινίασε στη Γερμανία το Square Campus που αποτελεί την σημαντικότερη επένδυση στο τεχνικό κέντρο του ομίλου την τελευταία 20ετία....
Στις νέες δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP, το SUV Volvo EX90 συνέχισε στην παράδοση της εταιρείας και αξιολογήθηκε με πέντε αστέρια....
Η Hyundai επιβεβαιώνει το υψηλού επιπέδου εργασιακό περιβάλλον που προσφέρει στους υπαλλήλους της λαμβάνοντας πιστοποίηση ως Κορυφαίος Εργοδότης....
Δοκιμάζουμε το best seller της Volkswagen στην κορυφαία του έκδοση 1.5 TSI R-Line με 150 ίππους. Πάμε να δούμε πως είναι στην πράξη, πόσο κοστίζει...
Μία εταιρεία κατάφερε να ξεχωρίσει για έκτη συνεχόμενη φορά σε μελέτη στην άλλη μεριά του Ατλαντικού ως εκείνη που "ακούει" καλύτερα το κοινό....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Audi ειδικές προσφορές 2025

Audi: Ειδικές τιμές για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα – Ποια είναι, μέχρι πότε ισχύει

Ford Ranger pick up PHEV 2025

Το πρώτο PHEV pick up στην Ευρώπη – Τώρα 1ο και στην οδήγηση χωρίς χέρια

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines:

299 ίπποι, 580 Nm και από 5,3 λτ./100 χλμ.: Ο νέος κινητήρας που το καταφέρνει, σε ποια μοντέλα μπαίνει