Μετά και την ανανέωση που δέχτηκε το Hyundai Kona παρουσιάζεται ακόμη πιο ολοκληρωμένο από το μοντέλο που αντικαθιστά με στόχο να συνεχίσει να σκοράρει δυνατά στον εμπορικό στίβο, ανήκοντας παράλληλα σε μια κατηγορία “φωτιά” βάσει του έντονου ανταγωνισμού που επικρατεί στα μικρά SUVs/crossovers. Αυτή τη φορά δοκιμάζουμε την υβριδική του έκδοση, η οποία κάνει πράξη την δέσμευση για οικονομία καυσίμου και μας εντυπωσιάζει με το “ολοστρόγγυλο” πεντάρι στην κατανάλωση του “trip computer”, παρά το γεγονός ότι κινηθήκαμε αποκλειστικά σε αστικό περιβάλλον (κάτι που κάναμε αποκλειστικά για την συγκεκριμένη δοκιμή, προκειμένου να δούμε πόσο καίει εντός πόλης σε πραγματικές συνθήκες). Πάμε να το γνωρίσουμε καλύτερα!
Πιο ώριμο και εκλεπτυσμένο
Οι αλλαγές στην εμφάνιση του ανανεωμένου Hyundai Kona εντοπίζονται στους πλήρως ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός-πίσω με αλλαγές και στα φωτιστικά σώματα και στις δύο μεριές. Το υπάρχον Kona έχει αναμφίβολα τον δικό του χαρακτήρα και το ανανεωμένο έρχεται να τον ενισχύσει παρουσιάζοντας με επιτυχία μια πιο αρμονική και κομψή εικόνα, χωρίς να έχει χάσει σε δυναμισμό. Το ανανεωμένο Kona είναι παράλληλα και 40 χλστ. μακρύτερο από το προηγούμενο λόγω των ανασχεδιασμένων προφυλακτήρων άλλο ένα στοιχείο που συμβάλλει στην πιο ώριμη σχεδιαστική του εικόνα. Το μήκος φτάνει πλέον στα 4.205 χλστ., με το πλάτος να βρίσκεται στα 1.800 χλστ. και το ύψος στα 1.500 χλστ. χωρίς τις ράγες της οροφής. Το μικρό SUV της κορεάτικης εταιρίας απέχει παράλληλα από το έδαφος κατά 170 χλστ.
Περισσότερη τεχνολογία, υψηλότερη εργονομία
Στους τομείς της τεχνολογίας και της εργονομίας στο ανανεωμένο Kona βλέπουμε τώρα ρύθμιση ύψους και για τα δύο εμπρόσθια καθίσματα αλλά και ψηφιακό πίνακα πληροφοριών με διαγώνιο στις 10,25 ίντσες που είδαμε για πρώτη φορά στο i20. Η στάνταρ οθόνη αφής του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων φτάνει πλέον στις οχτώ ίντσες από επτά με το σύστημα πολυμέσων της Hyundai να υποστηρίζει ασύρματα Android Auto και Apple CarPlay αλλά και DAB radio. Στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκει η AVN οθόνη των 10,25 ιντσών του multimedia συστήματος, η οποία προσφέρει split screen λειτουργία και μέσω των cloud της Hyundai μπορεί να προσφέρει πλοήγηση “για τα τελευταία μέτρα” μεταφέροντας το στίγμα του GPS στο κινητή, όταν βγείτε από το αυτοκίνητο. Στο “μενού” περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων και φωνητικές εντολές αλλά και πληροφορίες για διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης στην περιοχή ενδιαφέροντος.
Καλοί χώροι λοιπόν για τέσσερις επιβαίνοντες -και έναν ακόμη για σύντομες διαδρομές- παρά το σχετικά περιορισμένο μήκος των 4.165 χλστ., με το ύψος να φτάνει στα 1.565 χλστ. και το πλάτος στα 1.800 χλστ., ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.600 χλστ. Χωρίς να είναι κορυφαία, καλή είναι και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ που φτάνει στα 361 λίτρα με τα καθίσματα σε όρθια θέση (374 λτ. στις μη υβριδικές εκδόσεις).
Οικονομικές επιδόσεις=Υβριδικό
Στο δρόμο το Kona Hybrid καταφέρνει και προσφέρει ηρεμία μυαλού και… τσέπης με το υβριδικό σύστημα κίνησης να λειτουργεί αγχολυτικά. Η εκκίνηση γίνεται πάντα με το ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί μόνο του για αρκετή ώρα, αν η μπαταρία των 1.56 kWh είναι φορτισμένη και εσύ δεν βυθίζεις το δεξί πεντάλ στο πάτωμα. Το υβριδικό SUV της Hyundai προσφέρει έτσι σημαντική μείωση στην κατανάλωση η οποία εντός της πόλης μπορεί να πέσει ακόμη και στα τέσσερα λίτρα αν προσπαθείς να κινηθείς οικονομικά και μόνο. Όμως αυτό θα ήταν διαγωνισμός οικονομίας και όχι μέτρηση πραγματικής κατανάλωσης εντός πόλης. Η μέση τιμή κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 5,0 λίτρα/100 χλμ. τιμή που ισοφαρίζει και την επίσημη κατανάλωση 5,0 λίτρα/100 χλμ. Κάτι που δεν συμβαίνει συχνά και που δείχνει πόσο πιο κοντά έχουν έρθει στην πραγματικότητα οι μετρήσεις των εταιρειών με το πρωτόκολλο WLTP. Το ηλεκτρικό μοτέρ και η μπαταρία δίνουν κυριολεκτικά ρέστα σε αυτό το περιβάλλον. Έναντι των συμβατικών κινητήρων με σύστημα Start&Stop αλλά και των ήπια υβριδικών, το Kona Hybrid μπορεί και παραμένει με το μοτέρ εσωτερικής καύσης σβηστό για χαρακτηριστικά μεγαλύτερο χρονικό διάστημα περιμένοντας στο μποτιλιάρισμα. Η λειτουργία του κλιματιστικού δεν “ζορίζει” ιδιαίτερα την μπαταρία που έχει σαφώς μεγαλύτερα αποθέματα έναντι των άλλων δύο περιπτώσεων και η οικονομία καυσίμου είναι άμεση και αντιληπτή.
Το μοτέρ εσωτερικής καύσης με το σύστημα άμεσου ψεκασμού λειτουργεί στον “οικονομικό” κύκλο Atkinson και αποδίδει 105 ίππους και 147 Nm ροπής στις 5.700 και 4.000 σ.α.λ. αντίστοιχα. Το ηλεκτρικό μοτέρ έρχεται να προσθέσει σε αυτά τα νούμερα 43,5 ίππους επιπλέον αλλά πιο σημαντικά 170 Nm ροπής έξτρα. Η συνδυασμένη απόδοση του υβριδικού συστήματος συναγωνίζεται άνετα υπετροφοδοτούμενα σύνολα στα 1,5 λίτρα με την ισχύ να φτάνει στους 141 ίππους και τη ροπή στα 265 Nm. Με τους στάνταρ τροχούς των 16 ιντσών η Hyundai ανακοινώνει 0-100χλμ./ώρα σε 11,2 δευτερόλεπτα ενώ με τους 18ρηδες τροχούς του μοντέλου της δοκιμής τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 11,6 δευτερόλεπτα. Η τελική και στις δύο περιπτώσεις ανέρχεται στα 160 χλμ./ώρα.
Στην πράξη: Γρήγορα και με ασφάλεια παντού
To Kona Hybrid είναι ένα ήσυχο και άνετο αυτοκίνητο στο δρόμο ακόμη και στην κορυφαία έκδοση Distinctive της δοκιμής, η οποία έφερε 18ρηδες τροχούς και ελαστικά με 45άρι προφίλ. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά και σε συνδυασμό με την πολύ καλή λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων θα κινηθείτε γρήγορα σε κάθε διαδρομή. Τα όρια στις σπορ ανησυχίες του οδηγού βάζουν το τιμόνι με την ελλιπή πληροφόρηση και η αίσθηση του μεσαίου πεντάλ που δεν είναι απόλυτα γραμμική. Όπως και να έχει το υβριδικό Kona δεν σχεδιάστηκε για να κινείται διασκεδαστικά αλλά με ταχύτητα και ασφάλεια και αυτό το καταφέρνει πολύ καλά. Ως εκπρόσωπος της κατηγορίας των SUVs “βλέπει” και χωματόδρομους και δεν θα αντιμετωπίζει πρόβλημα σε πατημένα κομμάτια. Οι ζάντες των 18 ιντσών με τα αντίστοιχα χαμηλού προφίλ ελαστικά θέλουν όμως προσοχή και οι στάνταρ τροχοί των 16 ιντσών είναι μια καλύτερη επιλογή που προσφέρει ακόμη περισσότερο στον τομέα της άνεσης εκτός αλλά και εντός δρόμου.
Στο ταμείο
Η τιμή εκκίνησης του Hyundai Kona Hybrid με τους 141 ίππους και την αποκλειστική επιλογή αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων ξεκινά από τα 25.940 ευρώ στην έκδοση PREMIUM. 27.540 ευρώ κοστίζει το PREMIUM PLUS και 29.340 ευρώ το DISTINCTIVE. Εννοείται ότι, όπως σε κάθε μοντέλο της κορεάτικης μάρκας, έτσι και εδώ, υπάρχει εργοστασιακή εγγύηση διάρκειας 5 ετών.