Το Jeep Wrangler ήταν ανέκαθεν ένα “διαφορετικό” αυτοκίνητο που στη διάρκεια της ζωής του κέρδισε φανατικό κοινό. Είναι ιδιαίτερο και ξεχωριστό εμφανισιακά, ενώ αποτελεί τον καλύτερο “συνοδοιπόρο” για τους λάτρεις της περιπέτειας και της εξερεύνησης, αφού δύσκολα θα βρεθεί στο διάβα του κάποιο απροσπέλαστο εμπόδιο. Πλέον, στη νέα του γενιά διατίθεται και ως Plug-In υβριδικό, με τις “απόλυτες τιμές” να μην αφήνουν κανέναν ασυγκίνητο. Από τη μία πλευρά η τετρακίνηση και οι 380 ίπποι, από την άλλη τα 50 χλμ. αυτονομίας χωρίς να “κάψει” ούτε μία σταγόνα βενζίνη. Το οδήγησα σε όλες τις συνθήκες έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού μου πάντα το ίδιο ερώτημα: “Παραμένει ένα γνήσιο Wrangler ή ο εξηλεκτρισμός θυσίασε τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του;”. Πάμε να το γνωρίσουμε αναλυτικά!
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Jeep Compass 4xe 190 PS
Ξεκινάμε από την εξωτερική εμφάνιση, όπου συμβαίνει το εξής παράδοξο. Από όποια γωνία κι αν το κοιτάξει κανείς, δεν υπάρχει περίπτωση να μην αντιληφθεί ότι πρόκειται για το συγκεκριμένο μοντέλο. Η τετράγωνη, βγαλμένη από το παρελθόν σχεδιαστική φιλοσοφία συνδυάζεται με σύγχρονα στοιχεία, ενώ ο όγκος του αμαξώματος είναι πραγματικά επιβλητικός. Στο εμπρός τμήμα συναντάμε την κλασσική μάσκα όλων των μοντέλων της Jeep με τις 7 κάθετες γρίλιες και στις άκρες έχουν τοποθετηθεί τα “ρετρό” στρογγυλά φωτιστικά σώματα. Συνεχίζουμε προς το πλαϊνό τμήμα, όπου συναντάμε το απαραίτητο σκαλοπάτι (242 χλστ. από το έδαφος είναι αυτά), το σήμα της έκδοσης “SAHARA”, την θύρα φόρτισης της μπαταρίας, αλλά και τις ζάντες μεγέθους 18 ιντσών. Από το πίσω μέρος δεν θα μπορούσε να απουσιάζει ο εφεδρικός τροχός και το λογότυπο 4xe που εκφράζει το “πάντρεμα” τετρακίνησης και εξηλεκτρισμού. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το Jeep Wrangler με την σκληρή οροφή που δοκιμάσαμε έχει μήκος 4.882 χλστ., πλάτος 1.894 χλστ. και το ύψος του αγγίζει τα 1.838 χλστ. Ασφαλώς, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στην δυνατότητα μεταμόρφωσης του Jeep Wrangler σε ένα “ανοιχτό” όχημα, ιδανικό για extreme καταστάσεις. Υπάρχει δυνατότητα το παρμπρίζ να “πέσει” στο καπό, οι πόρτες να αφαιρεθούν, καθώς επίσης και η οροφή. Στο δικό μας video που ακολουθεί θα δείτε πόσο εύκολο είναι να αφαιρεθεί το εμπρός τμήμα της οροφής, ώστε να δημιουργηθεί ένα ας το πούμε “targa” αμάξωμα.
“Σπαρτιάτικο” έξω, πολυτελές μέσα
Μπορεί εξωτερικά το Plug-In υβριδικό Jeep Wrangler να διακρίνεται για την παραδοσιακή του σχεδιαστική φιλοσοφία, αλλά δεν ισχύει το ίδιο και στο εσωτερικό. Εκεί επικρατεί η πολυτέλεια και η προηγμένη τεχνολογία. Στην έκδοση της δοκιμής συναντάμε δερμάτινες επενδύσεις, αλλά και λογότυπα “SAHARA” στις πλάτες των καθισμάτων. Στο ταμπλό συναντάμε σκληρά στην υφή πλαστικά, που δείχνουν ικανά να αντέξουν μακροχρόνιες καταπονήσεις, λάσπες, νερά κλπ. Από εκεί και πέρα, πίσω από το τιμόνι υπάρχει ο πίνακας οργάνων που φέρει μία μικρή οθόνη, η οποία απεικονίζει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις. Ασφαλώς στην κεντρική κονσόλα υπάρχει η οθόνη αφής μεγέθους 8,4 ιντσών, η οποία εξοπλίζεται με το σύστημα ενημέρωσης Uconnect. Μέσω αυτής απεικονίζονται συστήματα όπως η κάμερα οπισθοπορείας, η εμπρόσθια κάμερα (με σύστημα πλύσης), η λειτουργία του υβριδικού συστήματος, το σύστημα πλοήγησης, αλλά και οι “off-road” ενδείξεις που περιλαμβάνουν την κλίση του αμαξώματος και πολλές ακόμη χρήσιμες πληροφορίες. Εννοείται ότι δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο ηχοσύστημα της Alpine με ισχύ 552W από εννέα ηχεία και ένα subwoofer στον χώρο των αποσκευών. Έτσι, αν ανοίξεις το αυτοκίνητο, αφαιρώντας όλα τα κομμάτια της οροφής το κάνεις και… υπαίθριο club!
Όσον αφορά τώρα στους χώρους, ξεκινώντας από την καμπίνα αξίζει να αναφέρουμε ότι είναι εφικτό να ταξιδέψουν έως και πέντε ενήλικες επιβάτες, ενώ δεν απουσιάζουν οι χρηστικές θήκες για μικροαντικείμενα. Στο κεντρικό τούνελ υπάρχει υποβραχιόνιο με δύο ξεχωριστούς χώρους, ενώ το ντουλαπάκι συνοδηγού είναι επαρκές. Όσο για τον χώρο αποσκευών η πρόσβαση είναι ιδιαίτερα εύκολη (σηκώνεται και το πίσω τζάμι) και ο όγκος αγγίζει τα 548 λτ. (1.059 λτ. με την πίσω σειρά καθισμάτων σε οριζόντια θέση).
Συνδυάζοντας επιδόσεις και οικονομία
Πρόκειται αναμφισβήτητα για το Jeep Wrangler με το χαμηλότερο κόστος χρήσης που κατασκευάστηκε ποτέ και η αιτία είναι ασφαλώς το Plug-In υβριδικό σύστημα “Jeep 4xe”. Κάτω από το καπό συναντάμε έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα χωρητικότητας 1.995 κ.εκ. που έρχεται απευθείας από την Alfa Romeo και συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες. Κάπως έτσι, η συνδυαστική ισχύς εκτοξεύεται στους 380 ίππους και η ροπή στα 637 Nm. Η κίνηση περνά ασφαλώς και στους τέσσερις τροχούς (κατόπιν επιλογής) μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων. Αποτέλεσμα είναι το θηριώδες αμάξωμα των περίπου 2.300 κιλών να επιταχύνει από στάση στα 100χλμ./ώρα σε μόλις 6,4 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη traction.gr (@traction.gr)
Πάμε στο υβριδικό σύστημα που φέρει συστοιχία μπαταριών χωρητικότητας 17,3 kWh, η οποία σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία προσφέρει αυτονομία της τάξης των 50 χλμ., ενώ για τα πρώτα 100 χλμ. η μέση κατανάλωση διαμορφώνεται στα μόλις 3,5 λτ. Στη διάρκεια της δοκιμής διαπιστώσαμε ότι τα 45 χλμ. και τα 4,3 λτ./100 χλμ. ήταν ένας εφικτός στόχος. Βέβαια, διαπιστώσαμε ότι μόλις αδειάσει η μπαταρία, η κατανάλωση αυξάνεται στα 10,4 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες οδήγησης. Για την φόρτιση απαιτείται ένα διάστημα των περίπου 3 ωρών με χρήση wallbox ισχύος 7,4 kW. Εννοείται πως οι μπαταρίες βρίσκονται σε απόλυτα προστατευμένο σημείο, συμβάλλοντας στην ικανότητα του μοντέλου να περνά υδάτινα εμπόδια βάθους έως και 76 εκατοστών.
Δεν γνωρίζει τι σημαίνει εμπόδιο
Το πρώτο Plug-In υβριδικό Jeep Wrangler στην ιστορία της εταιρείας κατάφερε με έναν περίτεχνο τρόπο να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα του εξηλεκτρισμού χωρίς να αλλοιωθεί ο σκληροπυρηνικός του Off-road χαρακτήρας. Πλέον, η κίνηση στην πόλη γίνεται πιο αθόρυβα και εύκολα από ποτέ, αρκεί βέβαια να εξοικειωθεί ο οδηγός με τις διαστάσεις (η ψηλή θέση οδήγησης βοηθά αρκετά σε αυτό). Στον αυτοκινητόδρομο, όπως είναι φυσικό δεν απουσιάζουν οι “αναταράξεις” λόγω της μεγάλης σε διαδρομή ανάρτησης και της αυξημένης απόστασης από το έδαφος, ενώ ο αεροδυναμικός θόρυβος “δηλώνει” παρών όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 100-120 χλμ./ώρα (απόρροια του σχεδιασμού του αμαξώματος). Όλα αυτά, βέβαια, είναι φυσιολογικά για ένα Wrangler αν και έχουν γίνει πολύ πιο ομαλά στην σύγχρονη εκδοχή του. Το τερέν στο οποίο “παίζει” εντός έδρας ωστόσο είναι εκεί που τελειώνει η άσφαλτος και ξεκινάει το χώμα. Με το Jeep Wrangler “βυθιστήκαμε” στο νερό και βγήκαμε “καθαροί”, ενώ περάσαμε εμπόδια χωρίς να ιδρώσουμε καθόλου. Σε αυτό συμβάλλουν και οι κορυφαίες γωνίες προσέγγισης/διαφυγής/ράμπας, οι οποίες είναι 36,6, 31,8 και 21,4 μοίρες αντίστοιχα. Υβριδικό σύστημα τετρακίνηση και ανάρτηση “συνεργάστηκαν” υποδειγματικά και μοναδικό ψεγάδι που εντοπίσαμε είναι η απουσία μπλοκέ διαφορικού, το οποίο απαντάται μόνο στην έκδοση “RUBICON”.
Ως προς την χρήση του υβριδικού συστήματος, η Jeep προσφέρει τρία προγράμματα οδήγησης. Ξεκινάμε με το “ELECTRIC”, με το οποίο το σύστημα μετάδοσης κίνησης
λειτουργεί μόνο με ισχύ μπαταρίας και μηδενικές εκπομπές. Ακολουθεί το “HYBRID”, η προεπιλεγμένη λειτουργία που το σύστημα διαχειρίζεται αυτόματα την μετάδοσης κίνησης, ευνοώντας από την αρχή την ηλεκτροκίνηση. Ο κινητήρας ενεργοποιείται μόνο όταν η μπαταρία πλησιάζει την κατάσταση ελάχιστης φόρτισης ή όταν ο οδηγός χρειάζεται τη
μέγιστη απόδοση. Το τρίτο ονομάζεται “E-SAVE” και επιτρέπει την κίνηση με τον κινητήρα
εσωτερικής καύσης, εξοικονομώντας τη φόρτιση της μπαταρίας για μελλοντική χρήση σε αστικό περιβάλλον.
Η τιμή του Plug-In υβριδικού Jeep Wrangler των 380 ίππων ξεκινά στη βασική έκδοση “SAHARA” από τα 76.500 ευρώ. Εννοείται πως κινείται ελεύθερα στον “Πράσινο Δακτύλιο” και απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, μιας και οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα μόλις 79 γρ./χλμ.