Δοκιμή Kia Ceed 1.0 T-GDi 120 PS

Οδηγούμε την πιο προσιτή υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του Kia Ceed 3ης γενιάς, με τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα που αποδίδει 120 ίππους και διαθέτει μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων





Τα τελευταία χρόνια, η Kia έχει στρέψει σαφώς και δίχως περιστροφές, το βλέμμα της στην αγορά της Ευρώπης. Διόλου τυχαία λοιπόν, η 3η γενιά του Kia Ceed παράγεται στο εργοστάσιο της Kia στη Zilina της Σλοβακίας. Από το 2006, όταν ξεκίνησε η παραγωγή του Cee’d, που πλέον έχει μετονομαστεί σε Ceed, έχουν παραχθεί περισσότερα από 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Με το πλήρως ανανεωμένο Kia Ceed, οι Κορεάτες στόχευσαν να στείλουν ένα ηχηρό μήνυμα στον, ομολογουμένως πολύ μεγάλο, ανταγωνισμό της κατηγορίας C, δηλαδή των μεγάλων hatchback της αγοράς. Η συγκεκριμένη κατηγορία συνεχίζει να έχει μεγάλη βαρύτητα για τους κατασκευαστές, καθώς είναι η πιο δημοφιλής στην Ευρώπη μαζί με τα SUV, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 22% των συνολικών πωλήσεων.

Η έκδοση βενζίνης 1.0 T-GDi που οδηγήσαμε, επιβεβαιώνει το γεγονός ότι σε τεχνολογικό επίπεδο, η Kia δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τους κορυφαίους Ευρωπαίους και Ιάπωνες κατασκευαστές. Ας την εξερευνήσουμε!

Με το βλέμμα στο μέλλον…
Το Kia Ceed διατίθεται τόσο σε πιο “απλές” εκδόσεις, όσο και στην πιο σπορτίφ GT-Line, δοκιμή της οποίας μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Με την 3η γενιά του πετυχημένου μοντέλου, οι Κορεάτες “ανέβασαν το παιχνίδι τους” σε όλα τα επίπεδα. Παράλληλα, γνωρίζοντας καλά πως η αυτοκίνηση αλλάζει αυτή την περίοδο με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, έστρεψαν το βλέμμα στο, όχι και πολύ μακρινό, μέλλον. Για αυτό, το Kia Ceed βασίζεται σε τελευταίας γενιάς πλατφόρμα, η οποία μπορεί να υποδεχθεί εκτός από κινητήρες εσωτερικής καύσης, τόσο υβριδικά όσο και αμιγώς ηλεκτρικά, κινητήρια σύνολα.

Εμφανισιακά, το νέο Ceed ακολουθεί τις επιταγές της εποχής. Η μάσκα έχει τον σχηματισμό “Tiger Nose”, που αποτελεί σχεδιαστική υπογραφή των ανθρώπων της Kia. Παράλληλα, ο σχεδιασμός των φώτων τεχνολογίας LED δίνει έναν σύγχρονο αέρα, ενώ η τοποθέτησή τους έχει γίνει με τέτοιο τρόπο, ώστε να προσφέρει τη βέλτιστη ορατότητα κατά τις νυχτερινές ώρες, γεγονός που διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι.

Οι διαστάσεις του Kia Ceed διαφοροποιούνται σε σύγκριση με εκείνου της προηγούμενης γενιάς. Μπορεί το μήκος (4,310 μέτρα) να είναι αντίστοιχο, ωστόσο το πλάτος (1,8 μέτρα) είναι μεγαλύτερο κατά 2 περίπου εκατοστά και το ύψος (1,447 μέτρα) έχει μειωθεί κατά 2,3 πόντους. Αποτέλεσμα αυτού είναι το Kia Ceed, χάρη και στην πιο αεροδυναμική του σχεδίαση, να έχει καλύτερο κέντρο βάρους. Γεγονός που συνεπάγεται όχι μόνο καλύτερες επιδόσεις, αλλά και βελτιωμένη απόδοση σε επίπεδο κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων, συνδυασμός που αποτελεί το “Ιερό Δισκοπότηρο” της σημερινής αυτοκινητοβιομηχανίας…

Σύγχρονο από κάθε άποψη
Από την πρώτη στιγμή που θα βρεθεί κανείς στη θέση του οδηγού, θα ξεχωρίσει τα ποιοτικά υλικά και την σωστή συναρμολόγηση. Η οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων είναι τοποθετημένη ψηλά, προσφέροντας εύκολη πρόσβαση σε οδηγό και συνοδηγό. Παράλληλα, οι Κορεάτες εργάστηκαν σκληρά για την ευρυχωρία και άνεση στο εσωτερικό. Ο σχεδιασμός του ταμπλό εξασφαλίζει περισσότερο χώρο για οδηγό και συνοδηγό, ενώ ταυτόχρονα οι θέσεις οδηγού και συνοδηγού είναι άνετες. Η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει με αρκετή άνεση 5 άτομα, ενώ η χωρητικότητα αποσκευών είναι 395 λίτρα και μπορεί να φτάσει έως 1.291 λίτρα, αν πέσουν τα καθίσματα. Οι λεπτομέρειες χρωμίου, καθώς και το γεγονός ότι για πρώτη φορά διατίθεται θερμαινόμενο παρμπρίζ σε ένα Kia, προσθέτουν τις απαραίτητες πινελιές πολυτέλειας.

Ακόμη, το Kia Ceed, διαθέτει μια σειρά από τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού τελευταίας εξέλιξης. Άλλωστε, πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της μάρκας που εφοδιάστηκε με τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης “Level 2”. Συστήματα όπως Lane Keeping Assist, Lane Following Assist ή Forward Collision Warning, βασίζονται στη χρήση κάμερας και αισθητήρων και προσφέρουν, όπως διαπιστώσαμε, σημαντική βοήθεια κατά την οδήγηση. Πάντως, για να λειτουργήσουν ιδανικά απαιτείται σωστή και επαρκώς ορισμένη διαγράμμιση, κάτι που στη χώρα μας συμβαίνει μόνο σε συγκεκριμένα κομμάτια οδικών αρτηριών.

Από επιδόσεις;
Μιλήσαμε για συστήματα, προδιαγραφές και στόχους, όμως δεν έχουμε αναφερθεί ακόμη στο “δια ταύτα”. Το Kia Ceed 1.0 T-GDi, αποδίδει 120 ίππους στις 6000 στροφές. Η ροπή των 17,5 κιλών, εμφανίζεται μεταξύ 1500-4000 στροφών, διατηρώντας ζωντανό τον κινητήρα σε μεγάλο εύρος. Έχοντας επιτάχυνση 0-100 σε 11,1» και τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα, το μικρότερο τούρμπο Ceed είναι σβέλτο, πάντα στο πλαίσιο του σκοπού για τον οποίο έχει δημιουργηθεί. Το αναφέρουμε αυτό, καθώς διαθέτει σαφώς πιο “οικογενειακό” χαρακτήρα, οπότε οι ρυθμίσεις των ανθρώπων της Kia προσανατολίζονται εκεί, και όχι στις απόλυτες επιδόσεις. Σε αυτό το πλαίσιο κινείται και η απόδοση του Ceed. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, η κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 5,3-5,5 λίτρων/100 χλμ. και η εκπομπή ρύπων μεταξύ 122-126 γραμμαρίων CO2/χλμ., ανάλογα με την έκδοση του αυτοκινήτου.

Μπορεί να έχει στηθεί με κύριο γνώμονα την άνεση, ωστόσο το Kia Ceed 1.0 T-GDi δε χαρακτηρίζεται σε καμία περίπτωση πλαδαρό. Η ανάρτηση του αυτοκινήτου αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, χαρακτηριστικό που βοηθά στο καλύτερο πάτημα στο δρόμο. Η ποιότητα κύλισης είναι υψηλού επιπέδου, τη στιγμή που η δουλειά στον τομέα της ηχομόνωσης είναι φανερή, καθώς ελάχιστοι θόρυβοι περνούν στην καμπίνα, ανεξάρτητα από την ταχύτητα που κινούμαστε.

Η κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων βοηθά στη μέγιστη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του πλαισίου, ενώ τα φρένα λειτουργούν αρμονικά με το σύνολο. Εφόσον αποφασίσει κάποιος να κινηθεί γρήγορα, το Ceed δεν παρουσιάζει μεγάλα “βυθίσματα” κατά το φρενάρισμα ή κλίσεις στις στροφές, προσδίδοντας έτσι εμπιστοσύνη στον οδηγό.

Η τιμή του Kia Ceed 1.0 T-GDi με τους 120 ίππους, ξεκινά από 16.890 ευρώ.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr